1/2

America

Berk Iybar 3.06.2010 - 12:31
Amerika'nın nasıl kurulduğunu tarih derslerinizden hatırlayın. Sonra bunları unutun. Çünkü tarihi yeniden yazacağız.
Platformlar PC
America
  • Yapımcı - Yayıncı Data Becker - Data Becker
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Strateji
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 65
Artılar -
Eksiler -
Yepyeni bir kıta bulur. İnsanlar buraya göç etmeye başlar. Güzel yeşillikler taş ocaklarına, mavi ve temiz gökyüzü savaş dumanına, beyaz deri kıta yerlilerine karışır. Altın, para, hırs ve gözüdönmüşlük uğruna bu yeni kıta insanlara yetmez olur. Bu Amerikada'dır; düzenin ve kanunların olmadığı barışın çok eskilerde kaldığı büyük bir karaparçası.

İşte yine bir real-time strateji, yine iyiler ve kötüler, elimize geçirmemiz gereken bir kıta. Bu kez oyunumuz Amerika'nın 1820-1890 arası yaşanılmış gerçek tarihine dayanıyor. Kilerdeki shotgun'ın belki zamanı, belki de değil...

Son dönemde bu türden o kadar çok oyun çıktı ki artık bizler rts oyunlarını acımasızca eleştirir hale geldik. Bundan böyle bize farklı senaryolar, zorlayıcı görevler, orijinal fikirlerle dolu bizleri oyuna bağlayıcı unsurlar taşıyan yenilikçi oyunlar gerekli. Bakalım bu oyun bu ihtiyaçlarımızı ne kadar karşılayacak? Okuyalım görelim.

Oyunumuz Amerika kıtasında geçiyor. Kızılderililer, Meksikalılar, Amerikalılar ve Desperado haydutları olmak üzere toplam dört çeşit seçeneğimiz var. Tabi bunların birbirlerine kıyasla artıları ve eksileri mevcut. Şimdi hep beraber bu dört türü inceleyelim.

Amerikalılar
Oldukça iyi teknolojiye ve silahlara sahipler. Kuleler ve şerif kulubeleri oyunda geniş görüş açısı sağlıyor. Ayrıca düzenli bir orduları olduğu için savunma ve hücum dizilişleri çeşitlilik gösteriyor. Kendinizi gerçek bir ordu yönetiyormuş gibi hissedebilirsiniz. Bunlara rağmen Amerikalılar karşılarındaki düzensiz ordulara karşı çok başarılı olamayıp bir de üstüne üstlük pusuya düşebiliyorlar. Bunların yanında gelişmiş silahların gerçekten pahalıya üretildiğini de unutmayalım.

Desperados
Oyunun en sevdiğim elemanları. Fazla taktik ve tekniğe gerek duymayan haydutlar. Diğer ırklar et ve sütle beslenirken bu haydutlar likör içip bir de geğirerek hazımlarını gerçekleştiriyorlar. Haydutlarda kadın yok, dert yok. Bu yüzden tüm işi serseri takımıyla halletmeniz gerekiyor. Bir güzel yönleri de ucuza üretebileceğiniz ancak pek teknolojik olmayan askeri gücünüz. Ancak rakiplerinizin daha ileri teknikler kullanmasını da bir hayduta yakışacak şekilde çalarak çözüyorsunuz. Bu hem etik olarak kötü hem de oyun içinde biraz riskli oluyor. Şöyle ki rakipler "Buyrun tüfeklerimiz, onları çalabilirsiniz." demiyor.

Meksikalılar
Kaleleleri oldukça güçlü. Hele ki toplarla desteklendi mi ele geçirmesi hayli marifet gerektiriyor. Dini gücü oldukça iyi kullanıyorlar. Manastırlara gelen altınlar ve pederlerin düşman askerleri kendi saflarına çekmeleri bunun en iyi göstergesi. Meksikalılar da at üstünde başarılı değiller. Yayan olarak kimi zaman daha etkililer ki oyunda atı kullanamayan avrat ve silaha da güç sahip olur. Ancak bunlarla da oynaması gayet eğlenceli.

Kızılderililer
Adanın gerçek ev sahipleri. Yüzme özelliğine sahip yegane ırk. Buna ilaven ormanların içinden de geçebiliyorlar. Ayrıca at arabasını en iyi şekilde kullanarak mevcut kampı taşıyabiliyorlar. "Medicine Man" isimli şahıs yağmur yağdırarak sağlıklı meyveler yetişmesine olanak tanıyor. Bir de düşmana fırtına büyüsü var ki yerle bir edici. Tüm bunların yanında saldırı güçleri oldukça zayıf. Silahları ancak çalma yoluyla ele geçirebiliyorlar. Savunmak için kullanabilecekleri kaleler yok.