1/2

Army of Two

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
İki adamla bir görevi bitirememek
Platformlar PlayStation 3, XBox 360
Army of Two
  • Yapımcı - Yayıncı Visceral Games - EA Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 72
Artılar Co-op oynanış, durmak bilmeyen aksiyon seviyesi
Eksiler Yapay zeka ve bazı saçma oyun mekanikleri
Aksiyon oyunlarını düştükleri dar boğazdan kurtarmak adına, yapımcılar bir takım yenilikler deniyor. Tek düze ilerleyen türde yeni trend co-op oynanabilirlik. Bundan yaklaşık bir yıl önce duyurulduğunda Army of Two da bu özelliği ile dikkat çekmişti. Oyunun senaryo modunu iki kişi oynamamızın yanında, kritik anlarda ekip arkadaşımızla yardımlaşarak, asla ulaşamayacağımız bir noktaya tırmanabiliyorduk. Bu gibi iştah kabartıcı özelliklerin yanında, son derece başarılı gözüken grafikleriyle de Army of Two, yılın en çok beklenenlerinden biri olmuştu. Peki satışa sunulduktan sonra ne değişti?

Tango & Cash

Oyunda yönettiğimiz paralı askerler Tyson Rios ve Eliot Salem. Verilen görevleri yerine getirmek ile yükümlü olan ikiliyi, ister arkadaşınızla ister biri yapay zeka kontrolündeyken yönetebiliyorsunuz. Her iki karakterin de özellikleri aynı, dolayısıyla bir avantaj veya dezavantaj söz konusu değil. Tıpkı oyun satışa sunulmadan önce açıklanan bilgilerdeki gibi oynanış, iki kişinin koordine çalışmasını temel alıyor. Biri önden gidip önüne geleni indiremiyor çünkü sık sık karşılaşılan engeller, arkadaşınızın yardımı olmadan aşılamıyor. Örneğin yüksek bir yere tırmanmak için arkadaşınızı el yardımıyla kaldırabiliyorsunuz. O, yukarıya tırmanıyor ve bu sefer sizi çekmek için elini uzatıyor… Takım arkadaşınız ağır yaralanır ise, diğer oyuncunun onu önce güvenli bir bölgeye taşıması ve iyileşmesini beklemesi gerekiyor. Bu gibi ayrıntıların Army of Two’yu diğer aksiyon yapımları karşısında öne çıkarmasına karşın, saçma oynanış kuralları yüzünden oyun keyfiniz büyük ölçüde yara alıyor. Nedir bu kurallar? Bir kere hangi karakter öne çıkarsa, düşmanın istisnasız tüm ateş gücü ona dönüyor ve diğer karakteriniz bir nevi görünmez oluyor. Bu sayede bir kişi ile dikkat çekip, öteki karakter ile tek tek düşmanları haklayabilirsiniz. Yapay zeka adına da pek bir şey sunmuyor Army of Two. Sadece bir şeylerin ardına saklanıp ateş etmek gibi bir özellikleri var, fakat oralarda da pek fazla kalmıyorlar. Hem de hiç sebep yokken, yer değiştirmek gibi garip bir huyları da var ve bunu yaparken de, sıcak çatışmanın ortasından geçmek gibi bir yöntemleri var…

Arkadaşınız ile değil de, yapay zeka kontrolüyle oynamayı tercih ederseniz, işiniz bir nebze daha kolay oluyor. Zira yapay zeka kontrolündeki takım elemanınız, ne zaman nereye gitmesi gerektiğini bildiği için, zorluk çıkarmaktan işinizi kolaylaştırıyor. Halbuki bir arkadaşınız ile oynarsanız, evvela split screen’in azizliğine uğruyorsunuz. Zira ortadan yatay olarak bölünen ekran, her iki kullanıcıya eşit bölünse de, görüş açısı epey daraldığı için kullanım zorlaşıyor. Halbuki ekran dikine bölünse, çok daha iyi bir sonuç alınabilirdi.