1/3

BAKIŞ AŞISI #18 PRINCE OF PERSIA ÖZEL

Emin Çıtak 31.10.2014 - 18:29
Zamanın kumlarından koşarak geldim...
“Bunu nasıl anlatacağımı bilmiyorum ama bence en uygun kelime; oyunun 'ruhu' kesinlikle insanı içine çekiyordu.” - Eren Hazar

Geçen hafta haberini vermiştim, özel konuğu Prince of Persia olacaktı. Fikrimi değiştirmedim elbet, buradayız, yine hafta sonu öncesinde, bize unutulmaz anlar yaşatan bir efsaneyi anıyoruz.

1989… Ben daha bir yaşıma yeni girmişim ve dünya yepyeni bir oyun ile çalkalanıyor. O zamanlar hayattan beklentilerim mama, çocuk bezi ve uyku arasında gelip gittiği için ne Pers Prensi’nden haberim olabilirdi, ne de beraberinde getirdiği büyük devrimden.

BAKIŞ AŞISI #18 PRINCE OF PERSIA ÖZEL
Oyun dünyası her zaman yeni şeyler deneyen ve büyük riskler alan adamlar sayesinde gelişti. Düşünsenize Gaben’in Half Life’ı hiç yapmadığını... Oyun dünyasının en büyük kırılma noktalarından birisi hiç yaşanmamış olacaktı. Sinematik anlatım denilen kavramın farkında bile olmayacaktık. Başka biri akıl edip bu süper olayı getirirdi ama kim bilir ne zaman olurdu, ne kadar başarılı olurdu?

Myst’in hiç çıkmamış olduğunu, Planescape’in kaybolup gittiğini düşününce insanın içini tarif edilemez bir korku kaplıyor. Hikaye anlatımının eşsiz, tarifsiz örnekleri olan bu iki eser ya hiç piyasaya çıkmasaydı?

Ya The Elder Scrolls II: Daggerfall’un bugün bile yanına yaklaşamadığımız devasa içeriği hiç yapılmasaydı?

Jordan Mechner, kardeşinin hareketlerini bilgisayara aktarıp hareket yakalama teknolojisinin öncülüğünü yapmasaydı, bugün Nathan Drake o kadar gerçekçi ve doğal hareket edebilir miydi? Ezio delicesine çatılarda koşturabilir miydi?

Bağımsız bir yapımın yakaladığı 2 milyonluk büyük başarı o dönem için bile oldukça devasa bir işti. İnsanlar ilk kez doğala yakın hareket eden bir oyun karakteriyle tanışmışlardı. Apple ile başlayan PoP serüveni Ubisoft’un 2003 yılında yaptığı büyük atılıma kadar, ya zirve de ya da dipte oldu.

Birçok PoP hayranının zaten izlediğini düşünüyorum ama aranızda bugünün teknolojisi nasıl oluşmuş diye merak eden varsa, aşağıdaki videoya bir göz atsın derim. Mechner’in kardeşini kaydettiği bu video, efsanenin doğuşu ve oyun sektörünün kırılma noktası olarak kabul edilir.

Aslında… O gerçek bir prens… Hem ağabeyi için, hem bizim için…