Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
sizinkiler

Merlin'in Kazanı > Sizinkiler > BALANCE 3D

BALANCE 3D - Sizinkiler

Jüpiter mi o yuvarlanan?

İnanç Başarır - 02.03.2015 13:53
İnanç Başarır - 02.03.2015 13:52
Platform oyunları, her zaman oyun dünyasının vazgeçilmez türlerinden biri olmuştur. Öyle ki bu tür için, saydığımız zaman uçuk kaçık rakamlara ulaşacağımız kadar iyi oyunlar var. Hâl böyle olunca bu oyun türü asla eskimiyor. Artık 3D oyun motorları da bu türün içine iyice yerleştiğinden Balance 3D gibi iyi platform-bulmaca oyunlarına sıkça rastlayacağımız aşikâr.

İlk bakışta Jüpiter gezegeninin desenini andıran bir küreyi kontrol ettiğiniz oyundaki amaç, bulutların üzerine inşa edilmiş ve gittikçe zorlaşan platformlardan, kürenizi aşağı düşürmeden hedef noktasına ulaştırabilmek. Tabi bunu başarabilmek kolay olmayacak. Çünkü her platformda sürekli farklı engeller ve gidiş yollarıyla tanışıyorsunuz. Yokuşlar, dolambaçlı merdivenler, hareket eden kara parçaları, üstüne üstünüze gelen variller, boşluklar, kutular, dönme dolaplar, bin bir emekle ulaşmak zorunda olduğunuz butonlar yardımıyla, yönünü değiştirip içinden geçebileceğiniz borular ve belirli eksende hareket edip geçiş yollarını tamamlayan köprüler bu engellerden bazılar. Oyun boyunca güç, hız ve denge öğelerini çok iyi kullanmanız gerek. Bunun için de kontrollere iyice alışmalısınız. İki farklı hareket eyleminiz var. Birincisi anlamış olduğunuz gibi küreyi kontrol etmek. Bunu da ekranın sağ alt köşesindeki yön tuşlarıyla gerçekleştiriyorsunuz. İkincisi ise kamera açısını istediğimiz yönde çevirebilmek. Oyunda 360 derece dönebilen ve platformun her yerini görebilmenizi sağlayan bir kamera açısı var. Kamerayla oynamak bölüm içerisindeki engelleri atlatmanızda çok büyük avantaj sağlayabiliyor.



Balance 3D ‘de birinci önceliğinizin kontrol olduğunu unutmayalım. Her oyuncuya ana menüdeki Options seçeneğinden ulaşabileceği, kendi kullanım rahatlığına göre 4 farklı kontrol alternatifi sunulmuş.  Arrows and Camera (Touch) seçeneği oyunun standart kontrol düzeni. Sağ altta 4 temel yön tuşu mevcut. Kamerayı ise ekranın herhangi bir yerine dokunarak çevirebiliyorsunuz. Arrows and Camera (Joy) seçeneğinde ise yine sağ altta yön tuşlarımız yerini alırken bu kez sol altta kamera kontrolü için joystick kafasında analog bir buton geliyor. Old Joystick seçeneğinde, hem yön hem de kamera kontrolü iki analog butonun ellerine bırakılıyor. G-Sensor seçeneği ise, kamera kontrolünü birinci seçenekteki gibi ekran dokunmatiğine verirken, küreyi hareket sensörüne emanet ediyor.

Özellikle sensör kontrolünün müthiş bir ustalık gerektiğini belirtmek isterim. Ayrıca oyunu hem dikey hem yatay konumda oynayabiliyorsunuz. Bu işlev de bir kontrol seçeneği olarak, oyuncunun rahat kullanım tercihi için tasarlanmış.

Oyunun görselleri ve animasyonları oldukça başarılı. Kendi içinde küçük bir fizik motoru var diyebiliriz. Platform tasarımları, kürenin dönüş yönü ve objelerle etkileşimi, arka plan görüntüsü gerçekten emek harcandığını gösteriyor. Özellikle arka plan görselleri dikkat çekici boyutta. Bazı bölümlerde oyunu bırakıp sadece güneş ve bulut manzaralarını izlediğim oldu. Güneşin yakınınızda veya uzağınızda oluşunun, ışınlarının bulutların arasından süzülme yoğunluğunun her bölümde farklı olması da küçük ama güzel bir detay.

Platformları geçebilmek sabır gerektiriyor. Kendini tekrarlamayan ve gittikçe zorlaşan bölümler söz konusu. Tabi kontrolünüze güveniyorsanız farklı stratejiler izlemeniz de mümkün kılınıyor. Örneğin, Küreyi bulunduğu konumdan daha aşağı bir yere götürmeniz gerekiyor. Platform uzun mu geldi?



Jüpiter’i aşağıya doğru yuvarlıyoruz, biraz havada süzüldükten sonra (Tabi havada kontrol imkânı da var.) Alt kattaki platforma zahmetsiz bir iniş yapabiliyoruz. Bunun gibi alternatif çözümler eğlence dozunuzu artırıyor. Bu yöntemin en çok işe yaradığı platformlar ise sürekli dönüp duran buzul parçalarının üstünde oynayacağınız bölümler.
yorumlar (4)
MK Okuru
 
 
 
Seviye: 5
warehouseman, 03.03.2015 18:37 (0)
02.03.2015 19:55:00 - MK Okuru demiş ki:
02.03.2015 15:02:00 - MK Okuru demiş ki:
Azıcık c# veya java bilen bir insanın unity3d'nin hazır fizik scriptleriyle böyle bir oyunu 30-40 dkkada yapması işten bile değil. Indie oyunların klasmanı zaten grafik ve animasyon dışı ama yaratıcılık da sıfır olunca insanın bakası bile gelmiyor.

Senin gibi "azıcık" bilgisayar terimi bilen birinin de 30-40 saniyede bu varsayımı yapması işten bile değil.

Oyunda kendini (TOP) görünce biraz sinirlendin sanırım. Hak vermemek işten bile değil.


XD XD
MK Okuru, 02.03.2015 19:55 (+1)
02.03.2015 15:02:00 - MK Okuru demiş ki:
Azıcık c# veya java bilen bir insanın unity3d'nin hazır fizik scriptleriyle böyle bir oyunu 30-40 dkkada yapması işten bile değil. Indie oyunların klasmanı zaten grafik ve animasyon dışı ama yaratıcılık da sıfır olunca insanın bakası bile gelmiyor.

Senin gibi "azıcık" bilgisayar terimi bilen birinin de 30-40 saniyede bu varsayımı yapması işten bile değil.

Oyunda kendini (TOP) görünce biraz sinirlendin sanırım. Hak vermemek işten bile değil.

MK Okuru, 02.03.2015 18:02 (0)
MK Okuru, 02.03.2015 15:02 (0)
Azıcık c# veya java bilen bir insanın unity3d'nin hazır fizik scriptleriyle böyle bir oyunu 30-40 dkkada yapması işten bile değil. Indie oyunların klasmanı zaten grafik ve animasyon dışı ama yaratıcılık da sıfır olunca insanın bakası bile gelmiyor.


Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.