Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
makale

Merlin'in Kazanı > Makale > Bağımsız Oyunlar

Bağımsız oyun geliştirmenin zorlukları - Makale

Türk oyunu Bards Gold'un yapımcısından sektöre dair...

Erdem Şen - 16.02.2015 16:17
Erdem Şen - 16.02.2015 16:17
Ben Erdem Şen, Bard's Gold isimli bağımsız oyunun yapımcısıyım. İstanbul'da doğdum ve 7 yıldır Almanya'da ikamet ediyorum. Bard's Gold'un yapımında karşılaştığım sorunları ve Bağımsız Yapımcı olmanın zorluklarını sizlerle paylaşmak istiyorum.

Oyunum Bard's Gold birçok yerde haber yapıldıktan sonra yüksek sayıda insanımızın Avrupa'da ve Amerika'da mütevazı bir yere sahip olan Bağımsız Yapımcılardan (Indie Game Developer) bihaber olduklarını ve oyun piyasasının sadece GTA V, COD, AC, LoL, Counter Strike, DOTA ve bunlar gibi çok yüksek bütçelerle yüzlerce insanın üzerinde aylarca bazen yıllarca çalışarak yaptıkları oyunlardan oluştuğunu zannettiklerini gözlemledim. Örnek olarak GTA V'in yapım ve tanıtım maliyeti 170 milyon Dolar ile 265 Milyon Dolar arası bir yerlerdedir

.
Bard's Gold'un Alpha Demosunu şuradan indirebilirsiniz.

Peki, kimdir bu Bağımsız Oyun Yapımcıları ve ne yaparlar?

Bağımsız Oyun Yapımcıları, üzerlerinde bir Dağıtıcı (Publisher) olmadan ve yaratıcılık açısından hiçbir kısıtlama altına girmeden, genelde 1-2 kişiden oluşan (daha büyük olanları da vardır), çoğunlukla ev ortamında veya ufak bürolarda kendi imkanları ve fikirleri ile oyun yapan topluluklardır. Bu ufak toplulukların gelirleri, sahip oldukları destekçilere, bütçelerinin el verdiğince yapabildikleri reklam tanıtımlarına ve tabi ki yaptıkları oyunların kalitesine göre değişir. Bu yapımcıların arasında çok yüksek gelirler elde eden hatta yukarıda bahsettiğim kimi büyük firmaların oyunlarının satış rakamlarını ezip geçmiş oyunlarda mevcuttur. Örnek olarak:

Minecraft – Mojang (Bağımsız Yapımcıların en çok satışa ve destekçiye sahip olanı)

Markus Persson, Notch ismiyle bilinen Minecraft'ın tasarlayıcısı ve Mojang Stüdyo'nun Kurucusudur. Mojang Bağımsız bir stüdyo olarak başlamasına karşın geçtiğimiz Eylül ayında 2,5 Milyar Dolar karşılığında Microsoft'a satılmıştır.


yorumlar (14)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 10.03.2015 17:05 (0)
Seviye: 3
anghiari, 19.02.2015 16:27 (0)
Yazınızda bir sanatçı olarak "sanat eseri olarak görüyoruz" kavramına katılamayacağım, oyunlarda bir fikir bir görüş anlatılmak isteniyor veya anlatılıyor olsa bile sanat eseri herkesin ulaşabileceği şekilde olmalıdır, kar amacı gütmemelidir her kesim ulaşabilmelidir, eğer kar amacı için yapılıyorsa bunun adı sanat değil zanaat ancak olabilir, oyununuzu denedim, gayet hoş olmuş(birinci bölümde anahtarı aldıktan sonra yukarıya çıkabilmek için her yolu denedim ancak çıkamadım :)), bunun dışında kendim de programcı bir arkadaşımla birlikte oyunlar için grafiksel çizim işleriyle ilgileniyorum, umarım günün birinde birlikte çalışırız :) iletişim linklerinizi bazı yerlerde paylaşmaya çalışacağım, başarılarınızın devamını dilerim.
Seviye: 3
ripplecry, 18.02.2015 22:59 (0)
Hocam gerek gruplarda,gerekse arkadaş ortamında greenlight linkinizi yayınlıyorum umarım yeterli desteği görürsünüz.
MK Okuru, 17.02.2015 21:34 (0)
Yinemi sen :D Facebook Eski pp leri silsen iyi olur :) valla kötü duruyor.
MK Okuru, 17.02.2015 17:34 (0)
Hocam çok güzel anlatmışsınız. Ayrıca Steam GreenLight'ta oyununuzun sayfasına gelen yorumları gördükçe gerçekten üzülüyorum. Oyunu Türk yapıyor neden Türkçe reklam yapmıyorsun gibi saçma yorumlar olması cidden üzücü. Üstüne sizin defalarca oyunun Türkçe seçeneğinin olduğunu söylemenize rağmen.
MK Okuru, 17.02.2015 00:54 (0)
Fena değil ama üstünde biraz daha çalışırsanız daha iyi olacak gibi.Mesela save sistemi var mıydı bilmiyorum farketmedim.Mesela yoksa quicksave özelliği eklerseniz daha eğlenceli olur.Çünkü günümüzde öldün hadi baştan başla kavramı çok can sıkıcı artık onun yerine checkpoint filan olabilir.


Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.