Ana Sayfa   PC   PS3   PS4   X360   Wii   iOS   PSP   PS Vita   DS   3DS   Röportaj   Teknoloji   Makale   Anket       MK TV      
 

Call of Duty: Ghosts > İnceleme

Mert Günhan - 06.11.2013 13:59:00

Call of Duty: Ghosts (İnceleme)

Hayaletlere inanın

“Başka bir zaman, başka bir savaştı beş yüz kadar düşman askerine karşı sadece altmış kişilerdi. Görevleri düşmanları sivillerin bulunduğu hastahaneden uzak tutup, insanların güvenliğini sağlamaktı. Üç gün boyunca savaştık fakat düşman çok kalabalıkt. Altmış, onbeş oldu, bir gece daha dayanamazlardı ve düşman bunu biliyordu. Gece çöktüğünde, aralarından birini gönderdiler ve geri kalanlarla birlikte ölen kardeşlerinin cesetlerinin üzerinde pozisyon aldılar. Beklerlerken, arkadaşlarının kanları ve rüzgarla gelen kum, derilerini kefen gibi kapladı, onları değiştirdi. Düşman geldiğinde, geri kalan onbeş asker kumların üzerinde bir avcı gibi yükseldi, kurşunları bittiğinde bıçaklarıyla, bıçakları köreldiğinde elleriyle. Savaş bittiğinde sadece bir düşman ayakta kalmıştı. Onu daha sonra çölde tek başına gezerken buldular. Adam bu hikayeyi diğerlerine anlattı, karşılaştıkları gücün, gerçek olmadığını, doğaüstü olduğunu söyledi. Ona göre, karşılaştıkları, hayaletlerdi…”



MMS yani Modern Military Shooter pek haz ettiğim bir oyun türü değildir. Savaş karşıtı biri olarak, savaşın konu olarak alınıp pazarlandığı oyunlarla ilgili ciddi sorunlarım var. Sevmiyorum, desteklemiyorum ve kesinlikle oynayasım gelmiyor. En çok sevdiğim askeri FPS oyunu Medal of Honor: Allied Assault ve Modern Warfare 2 idi, ondan sonra oynadıklarımdan ne keyif aldım ne de bir yenilik gördüm, savaşın “pazarlanmasından” ise nefret ettim diyebilirim.

Bu incelemeyi yazmadan önce Ghosts’u oynarken, büyük ön yargılara sahiptim bunu söylemek zorundayım, karşılaşacağım şeyin ne olduğunu az çok kestirdiğimi sanıyordum fakat epey yanılmışım.

Hikaye Amerika’nın orbital süper silahı ODIN’in (Orbital Defense Initiative) Federasyon tarafından ele geçirilmesi ve Kuzey Amerika’nın kinetik bir bombardımana tutulması ile açılıyor


Ghosts, Call of Duty’nin defalarca kullandığı formülün dışına çıkarak, seride radikal olmasa da yeni şeyler deneyen bir yapım ve bu jenerasyonun sonunun mesajını veren bir elçi görevi görüyor. Call of Duty: Ghosts, ismi ile eski serinin sevilen karakteri Simon Riley, yani namı diğer Ghost’a bir gönderme yapsa bile, içerik ve yapı olarak Modern Warfare 2’den oldukça farklı.



Hikaye, sıkıldığımız Rusya vs Amerika ekseninin dışına çıkarak, tamamen yeni bir evrende, yeni bir zamanda geçiyor. Bu sefer tehdit Doğu’dan değil Güney’den, daha doğrusu Güney Amerika devletlerinin birleşerek oluşturdukları Federasyon adı altında geliyor. Oyun başladığı vakit, Amerika tam anlamıyla Federasyon karşısında yıkılmış durumda, bu genel olarak MMS’ler de çok fazla gördüğümüz bir tablo değil doğrusu, bu sebeple taze bir konsept olarak gerçekten Ghosts’un işine yaramış. Ghosts oyuncuyu ilk etapta enteresan konusu ve bol aksiyonlu, sağlam görselli girişi ile yakalamayı başarıyor.

İlk bölüm Amerika’nın orbital süper silahı ODIN’in (Orbital Defense Initiative) Federasyon tarafından ele geçirilmesi ve Kuzey Amerika’nın kinetik bir bombardımana tutulması ile açılıyor, daha sonra 2023 yılına bir flashforward yapıp, ana karakterimiz Logan ve kardeşi Hesh’in Federasyon’a karşı gizli operasyonlar yapan Ghosts birimine katılması ile devam ediyor.

And dağlarından Caracas’a, Caracas’tan San Diego’da bulunan Ground Zero’ya sürekli olarak değişen coğrafya ve bu coğrafyanın nefes kesen görselliği içerisinde gerçekleşen sahneler, Ghosts’un hikayesinin atmosferini oldukça destekliyor.



Hikaye anlamında, oyun bu sefer kanımca daha taze ve daha etkileyici. Özellikle “Ghost” olmanın ne demek olduğu üzerinde epey duruluyor. ODIN hikayesi ile başlayan tempo ise, hikaye boyunca durulmuyor. And dağlarından Caracas’a, Caracas’tan San Diego’da bulunan Ground Zero’ya sürekli olarak değişen coğrafya ve bu coğrafyanın nefes kesen görselliği içerisinde gerçekleşen sahneler, Ghosts’un hikayesinin atmosferini oldukça destekliyor.

Call of Duty’nin o artık sıkıldığımız lineerliği ise, pek çok sinematik sekans ile birlikte nefes kesici bir yolculuğa dönüşmüş durumda. Artık sürekli olarak bölüm boyunca koşup koşup düşmana sıkmıyorsunuz,  bir Ghost olarak, görevlerinizi gerçekleştirmek için pek çok ayrı taktik ve strateji kullanıyorsunuz. Tabii bunların hepsi yine lineer, yani size sunulan dışında yapabileceğiniz çok bir şey yok fakat bunların hiçbiri sizi sıkmıyor, oyunun tek düzeliğinin ise rahatsız etmesini önlüyor.


call of duty ghosts pc playstation 3 playstation 4 wii u xbox 360 xbox one first person shooter infinity ward activision


Önceki
Sonraki
MK Okuru
 
 
 
#111 MK Okuru, 14.08.2014 19:17 (0) - Alıntı yap
infinity ward kendini aşmış. Bu kez battlefieldden daha çok
zevk alarak oynadığım bir oyun oldu sonunda duygulandım
bile.Hikayesi grafikleri sesleri mükemmel.Oyun başlarda pek
sarmıyor ama ortalara doğru bırakamayacaksınız.
Seviye: 1
#110 Tripliex, 15.07.2014 14:34 (0) - Alıntı yap
Cod yeniliklerle geliyor.. Eski versiyonlarına iki pasta cila atıyor öyle geliyor.. Bu durumda ne oluyor? Külüstür olduğu halde yeni boyandığı için yeni gibi duran araba gibi bir tat veriyor.. Cod yeniliklerle geliyor gelmesine ama DICE (Battlefield) tam 3 versiyondur "devrimlerle" geliyor.. Tam her versiyonda: "bundan iyisi olabilir mi?" derken, daha iyisini yapmak yerine, devrim yapıp o sezonun yine en iyisini önümüze getiriyor Battlefield.. Gelmiş hâlâ Battlefield mi COD mu tartışmaları yapanlar oluyor valla bu yazıyı da yazmak zorunda bırakıyorlar insanı.. Battlefield ile COD'u yanyana koyup tartışmak bile Battlefield gibi bir şahesere hakaret demek.. Ferrari ile Opel'i yanyana koyup "hangisi daha iyi?" diye sormaya benziyor bu... Ha bana: "herkesin zevk meselesi bu.. tartışılmaz" diyebilirsiniz.. Zevk ayrı birşey arkadaş, ama "iyi veya kötü diye yorumlamak" ayrı birşey.. Senin zevkin Muazzez Abacı ise, Muazzez Abacı best model, Megan Fox kötüdür anlamına gelmiyor bu.. Zevkim bu diyebilirsin en fazla.. ama "iyi mi kötü mü".. heh bu zevk meselesi değildir.. Bu açıkça belli ve bariz durumdur.. Zevkler ve renkler tartışılmaz sadece.. Ama "iyi veya kötü" olduğu zaten tartışılan zevk kısmı değil.. ve Battlefield'in yanına Cod'u koyup tartışmak.. az önceki araba örneğimdeki gibi, aynısını Muazzez Abacı ve Megan Fox'a uyarlayabilirsiniz :D

#108 MK Okuru, 11.04.2014 14:13 (0) - Alıntı yap
tarihin en b.ktan optimizasyonuna sahip cod oyunu senaryo zaten komedi grafikler eh biraz ilerleme var ama hala gerçekçilikten çok uzak sesler herzamanki gibi çatapat 70 puan ilk 4 oyunun hatrına..
#107 MK Okuru, 25.02.2014 16:09 (0) - Alıntı yap
aslında oyunun esas kitlesi amerika avrupa insanları olduğu
için adamlardaki 20 inç ekranlara göre düşünürsek GTX full
ayarlarda bu oyunu zor çalıştırır. adamlar biraz da
kullanıcının elindeki ortalama görüntü cihazını düşünüyorlar
bence. Yoksa 14 inç monitörde 800x600 geforce5500 yeterli.
#106 MK Okuru, 06.02.2014 00:43 (0) - Alıntı yap
Hoca sen Black ops 2 yi bir tekrar oyna. En bastinden Hacı...
başkanı vurduğun veya yaraladıgın zaman oyunda ona göre yer
alıyor vs. black ops 2'de çok ince nuhanslar var.
#105 MK Okuru, 31.01.2014 21:11 (0) - Alıntı yap
COD serisinde en sevdiğim şey hikaye idi oda bittiğine gore
tek Tabanca Artık BATTLEFIELD 3&4




KİMLİK KARTI
82
Grafik: 85
Ses: 80
Oynanış: 87
62
Okur Puanı: (73 Kişi)
Puanın:
                                         

Yapımcı: Infinity Ward

Yayıncı: Activision

Türü: First Person Shooter

Çoklu Oyuncu: Var

Platform: PC, Playstation 3, XBox 360, Wii U, Playstation 4, XBox One

Artılar: Nispeten yenilikçi bir Call of Duty tecrübesi, temposu asla düşmeyen dinamik hikaye, akıcı ve bol aksiyonlu savaş sahneleri, CoD evrenine yeni konseptler getirmesi
Eksiler: Hikayenin lineerliği dinamizmi altında gizlense bile, yine hissediliyor, oyuncuya sunulan sahte seçim sahneleri artık can sıkmaya başladı, bazı diyaloglar oldukça Hollywood tadı veriyor ve suni geliyor, IW Engine onca modifikasyona rağmen yaşını gösteriyor

Test Sistemimiz:
İşlemci: AMD FX-8350 8 çekirdek 4.2 GHz
Ekran Kartı: ASUS R9290X 4GB GDDR5 SDRAM
Ana Kart: ASUS M5A97 LE R2.0 (AMD 970 chipset)
HDD: WD BLACK SERIES WD2003FZEX 2TB 7200 RPM 64MB Cache SATA 6.0Gb/s 3.5"
Kasa: Cooler Master COSMOS SE
BELLEK: AMD AP38G1869U2K 1866 MHz 4GB DDR3 SDRAM


http://bs.serving-sys.com/BurstingPipe/adServer.bs?cn=tf&c=19&mc=imp&pli=10878089&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1