1/4

Call of Juarez: The Cartel

Murat Sağlam 22.07.2011 - 15:44
Call of Juarez'den geleceğe dönüş
Platformlar PC, PlayStation 3, XBox 360
Call of Juarez: The Cartel
Merlin Puanı 68
2 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%75
Artılar Üç farklı karakterin senaryosu ortalamanın üzerinde kalite sunuyor. Üç farklı oyun sonu mevcut. Karakterlerin kişisel özellikleri oyuna iyi yansıtılmış.
Eksiler Grafikler oldukça geri kalmış. Sürekli karşılaşılan grafik hataları sinir bozuyor. Sesler vasat seviyelerde geziyor. Oynanış sürekli olarak aynı. Atmosfer denilen özellikten eser yok.
Call of Juarez'den geleceğe dönüş

Bir serinin devam oyununu yapmak her zaman zor olmuştur. Özellikle önceki oyunlar iyi inceleme puanları ile ödüllendirilmişse işler daha da karışıktır. Zira oyun yapımcıları, yeni oyuna ekleyecekleri en ufak olumsuz bir unsurun bile serinin devamlılığını yok edeceğini düşünmek zorunda kalır.

Call of Juarez: The Cartel, sanıyorum ki tam olarak bu düşünceye esir olmuş bir oyun. Yenilik yapmak adına oyuna eklenenler ve eski oyunlarda olup da bu oyundan çıkarılanlar, sanki "Hızlıca bir oyun hazırlayın da piyasaya sürelim" diye başının etini yemekte olan dağıtımcı firmaların kölesine dönüştürmüş The Cartel'i ne yazık ki.

Ubisoft ve Techland, serinin üçüncü oyununda kendilerini tekrar etmemek adına geliştirmeler yapmak ve yenilikler getirmek istemiş, ama pek de başarılı olamadıklarını bence kendileri bile kabul etmek zorunda. Neden mi? Nedenlerinin hepsi aşağıda...

Geri dönmeliyiz Kate!

Öncelikle oyunun tanıtım videoları yayımlandığından beri, serinin hayranlarının tepkisini çeken en önemli konu The Cartel'in günümüzde geçiyor olmasıydı. Bir anda yıllarca ileri giden seri, o Vahşi Batı havasını kaybettiğinde nasıl olacaktı ki?

Call of Juarez: The Cartel
Nasıl oldu söyleyeyim: "güzel oldu" demek imkansız. Meksika ile Amerika sınırı arasında geçen The Cartel, bütün havasını kaybetmiş, günümüzde geçen basit bir FPS oyununa dönüşmüş. Hem de çok basit. Basit dememin sebebini, en temel anlamıyla bile düşünürseniz oyunun aşırı kolaylığı diyerek açıklamaya başlayabilirim sizlere.

Yaklaşık altı - yedi saatlik bir oynanış süresine sahip olan The Cartel'de, bu süre zarfında kendi yaptığım abuk subuk hareketler veya "şu uçurumdan kendimi bıraksam noolur ki he he" gibi mantıksız fikirler haricinde toplarsanız 3 ya da 4 kez öldüm. Bu ölümlerimin sebebi ise, düşmanlara bodoslama dalarak kendimi Rambo gibi hissetmemden kaynaklandı.

Yapay zeka ise bu basitliğin çok daha ötesine geçmiş durumda. Özellikle düşmanlarımızın zekası bir fok balığından daha geride. Otuz santim dibinize kadar girerek sizi ıskalayan, hatta bırakın kurşunu, yumruklamak için gelip de sizi ıskalayınca arkanıza geçerek boş boş duvara bakan düşmanlarımız var.