Çevrimiçi video oyunlarının tarihi, 10 seneyi neredeyse geçti. Hatta, günümüzde isteyen her yapımcı, kendi yarattığı yapıma çevrimiçi oyuncu modları ekleyebilir veya sadece çevrimiçi odaklı oyunları piyasaya sürebilir hale geldi.
Sonucunda paraya bakan bu oyunların çoğu, yapımcıların sahip olduğu yüksek miktardaki bakiyelerin asıl nedeni olarak görülüyor. Bazı yapımlarda bulunan oyun içi alımlar kozmetiksel iken, bazı oyunlarda ise diğer oyunculardan bir üst seviyede olmak gibi seçenekler sunuluyor, fakat bu haftanın konusu, bahsettiğimiz konudan bayağı ayrı olacak.
Bazı çevrimiçi oyun toplulukları öyle farklı bir ortam ki, içinde bulunmaktan utanç duyar ya da neden böyle olmak zorunda diye kendimize sorarız. Şimdiki listemizde ise hiç ama hiç çekilmeyen oyun topluluklarını sıralayacağız. Ama şunları belirtelim: Saydığımız topluluklardan birinin içinde bulunmanız, sizi bahsettiğimiz insanlar ile aynı seviyede tuttuğumuz anlamına gelmiyor. Bahsettiğimiz oyunların listemizde bulunmasının nedeni, diğer insanların başka oyuncularla sahip oldukları deneyimlerinden dolayıdır ve listemizde bulundurduğumuz oyunlarda sıralamayı önemsemiyoruz.
Eğer sizin de başka bir toplumla aynı deneyiminiz olduysa, bize yorumlarda belirtebilirsiniz.
1League of Legends
Koordinasyon ve takım stratejileri MOBA tarzı oyunlarda çok önemlidir. Bunun farkında olan çoğu oyuncu, kendine ait görevi seçer ve takım olarak ilerlemeye çalışır. Ne yazık ki, League of Legends topluluğunda bunu görmek çok zor. Herhangi bir lobiye girdiğinizde çoğu zaman küfürlerin havada uçuştuğunu ve herkesin ayrı bir telden çaldığı çok açıkça görülebilir.
mid or feed biz ikimiz solo top gidiyoruz blue bırak yoksa feedlerim
2Overwatch
Objektif olarak bakıldığında, evet, belki içinde harika bir takım oyunu bulunduruyor olabilir. Fakat tumblr veya Facebook sayfalarında bulunan karakter ilişkileri, "Overwatch toplulukları neden böyle?" tarzı soruları kafamda canlandırıyor. Topluluğun böyle olmasında yapımcıları da sorumlu tutuyorum, kafasına göre bir karakteri homoseksüel veya otist yapmak, SJW veya tumblr topluluklarını daha da tetikliyor, sonucunda da "Ama neden?" soruları beliriyor. Buna ek olarak Overwatch'ın bir diğer problemi de takım oyununun çoğu zaman tarih olması. Oyuncular altın madalyaları toplamak amacıyla "kill peşinde koşunca" görev ile kimse ilgilenmiyor ve bu yüzden de takım genellikle kaybediyor.
Tabii bir de sürekli can isteyen Pro Genji ve Payload'da asla göremediğiniz Hanzo mainler var.
3Counter Strike: Global Offensive
1999-2013 yılları arası, Counter Strike altın yıllarını yaşıyordu. 2013'te çıkan CS:GO ile birlikte Counter Strike tekrar, eski popülaritesine kavuştu. Bu sıralar çoğu internet yayıncısının ve oyuncuların dillerinden düşmeyen CS:GO, bir hayli popüler. Oynanış açısından eski oyunları aratmıyor ve aynı deneyimi sürüyor, fakat bahsettiğim gibi, bu tür oyuncu kitlesi 2000'lerde bulunmadığı ve internet kültürünün o zamanlar yaygın olmadığından dolayı bir hayli iyiydi. Ne zaman Rus stereotipleri ortaya çıktı, oyun her ülkede resmen patladı. Counter Strike: Global Offensive de takım oyununun es geçildiği oyunlardan birisi. Takım oyunu olmayınca da küfürleşmeler başlıyor, karşılıklı trollemeler meydana geliyor ve oyun çekilmez bir hale geliyor.
4Minecraft
Çoğu haberimizde, Minecraft'ta neredeyse yapılmayacak şey olmadığını anlatıyoruz, iyi güzel ama, geri kalan topluluk neyden ibaret? Minecraft topluluğunun genel problemi, oyunun diğer her yapımdan üstün görülmesi. Her gün en az bir kere "Bu Minecraft çakması" lafını duymanız gayet mümkün. Bir de genellikle küçük yaştaki oyuncuların tercih etmesi sebebiyle topluluğun biraz sıkıntılı olduğu da aşikar.
5Call of Duty
Call of Duty sonraki oyunları, hikaye ve oynanış açısından harika birer deneyim yaşatıyor olabilir, fakat çevrimiçi oyunlara girdiğiniz zaman pişman olduğunuz toplulukların ne yazık ki başında geliyor. Genellikle adam öldürmeye odaklı, takım oyununa önem vermeyen tiplerin bulunduğu Call of Duty arenalarında mikrofonları susturmanızı önemle rica ediyoruz. Aksi takdirde ev halkının duymaması gereken şeyleri birden tüm mahalle duyabilir. Bizden söylemesi.
6Metin 2
Metin 2, Knight Online gibi birkaç gün önce Steam'de yerini aldı. Topluluğun can sıkma nedeni, oyundan daha çok birbirleri arasında yaşadıkları eşya anlaşmazlığından dolayı ortaya çıkıyor. Saatlerce kasılan eşyalar, genelde yalvarma, anlaşmazlıklar ve "Ben kızım." nedenleri ile çoğu zaman çalınıyor veya gerektiğinden daha ucuza satılıyordu. Tabii buna ortak hesapları da eklersek gerçek hayattaki arkadaşlıklar bile alt üst olabiliyor.
7Bilimum hayatta kalma oyunları
DayZ, H1Z1, Rust, Ark, Conan ve benzeri hayatta kalma oyunları listeye genel bir giriş yapabilir. Tüm bu oyunlar fikir olarak her ne kadar güzel olsa da, kafadaki rol yapma hayali ile oyunda karşılaştığınız tiplerin gerçekleştirdiği eylemler pek uyuşmuyor. Siz yalnız bir yolcu olarak yolunuzda ilerlerken birden beş kişilik bir grup karşınıza çıkabiliyor, size terör örgütü marşlarını dinletebiliyor ve oyunda olmayan, iğrenç hareketler sonucu alt+f4 çekmenizi sağlayabiliyor.
World of Warcraft ta bazı tipler çıktı her boss için "Curve" "Curve" diye Achivment isteyip duruyolar. Adama bakıyosun kendisinde olmayanı senden istiyor. Guild sağlam yoksa napıcam kesemiycekmiyiz o Boss'u ? Taktiği biliyoruz ama Tank oynuyosan DPS yanlış oynasa bile suçlu hep Tank. Yarım saat kendini aklamak için uğraşıyorum.
LoL, Dota 2, Cs:Go ve Rust; içinde bulunduğum radyoaktif topluluklardı, LoL ve Dota 2'yi bıraktım. İnsan yaştan mıdır nedir tahammül edemiyor çoluk çocuğun küfürlerine.
Ne zaman ki Guild Wars 2'yi keşfettim, huzurun kollarına bıraktım kendimi. Küfür görme olasılığı bile %0.1 olan bir oyun düşünün, öyle işte. Herkesten bir iyilik bir olgunluk fışkırıyor. Tahminimce bu, oyunun bir kereliğine mahsus da olsa ücretli olmasından ve genel oyuncu kitlesini eski Guild Wars oyunlarının oyuncularının oluşturmasından kaynaklanıyor. Bu da o kitlenin içinde Rus ve Türk oyuncuların çok çok az sayıda olmasıyla ilgili bir durum.
Velhasıl, bir oyunun topluluğu o oyunun oynanışını çok ama çok etkiliyor.
Bende Guild Wars 2 oynadım paralı olmasından ziyade kill steal olayı yok olsa sen küfürleri görürdün.
MK Okuru29.06.2017 21:37
Topluluk olarak gw2 en iyilerden birisi. Oyunda hakaret sadece yapilamayan bir görev veya düşen bir item sonrası ediliyor.
Oyun içi en ufak bir tartışma yaşanmıyor.
MK Okuru11.05.2017 15:48
kesinlikle katılıyorum. kapalı betadaki oyuncu kitlesi dota2de çook iyiydi. hala bile betadan tanış arkadaşlar ile oynuyorum
MK Okuru11.05.2017 02:44
paralı olmasının çok etkisi var bence.dota 2 kapalı betaydı yeminle huzur vardı.oyunu herkese bir açtılar ne huzur kaldı ne zevki.
MK Okuru10.05.2017 22:20
Peki biz ne yapalım bu uzun uzun yazdığın cahil görüşünü?gelmiş burda 30 yaş üzeri gamer edebiyatı yapmaya çalışan bir veletsin oda aşikar.her konunun altına uzun uzun bilgili yorumlar atmaya çalışarak eziklik psikolojisini tatmin etmeye çalışan bir şahıssın.şimdi paçalarından bişeyler sızıyor olmal
biriniz de ogame yazmamışsınız :///
Ne zaman ki Guild Wars 2'yi keşfettim, huzurun kollarına bıraktım kendimi. Küfür görme olasılığı bile %0.1 olan bir oyun düşünün, öyle işte. Herkesten bir iyilik bir olgunluk fışkırıyor. Tahminimce bu, oyunun bir kereliğine mahsus da olsa ücretli olmasından ve genel oyuncu kitlesini eski Guild Wars oyunlarının oyuncularının oluşturmasından kaynaklanıyor. Bu da o kitlenin içinde Rus ve Türk oyuncuların çok çok az sayıda olmasıyla ilgili bir durum.
Velhasıl, bir oyunun topluluğu o oyunun oynanışını çok ama çok etkiliyor.
ETS MP=Türkler
Crossout=Ruslar
War thunder=Çekler
Silkroad=Çinliler
Böyle gider ama gözüme çarpan tek şey var.DOTA 2'de her chat ekranını gördüğümde aynı muhabbet ve tek cümle var Sven'i skerler.