Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
İnceleme

Merlin'in Kazanı > İnceleme > Cognition: An Erica Reed Thriller

Cognition: An Erica Reed Thriller (İnceleme) (PC) - İnceleme

Dört bölümlük çılgın bir macera

Rafet Kaan Moral - 30.07.2014 17:13
Rafet Kaan Moral - 30.07.2014 16:45
Cognition Episode 1: The Hangman
Son birkaç aydır özellikle macera oyunları dünyasında bölüm bölüm olarak çıkan macera oyunlarının pek bir popüler olduğunu söyleyebiliriz. Telltale sağ olsun Sam and Max ile başlayan bu furya Tales of Monkey Island, Back to the Future serileri ile devam etti ve 2012’nin hit oyunlarından Walking Dead ile devam etti. Durum böyle olunca birkaç firma da bu modaya uymaya karar verdi. Bunlardan bir tanesi ve aynı zamanda inceleme konumuz da olan uzun adı ile Cognition: An Erica Reed Thriller – Episode 1: The Hangman.



Arkası Sağlam
Dört bölüm haline çıkması planlanan Cognition serisinin arkasındakiler için başlıktaki gibi sağlam diyebiliriz. Her ne kadar Gray Matter ile tam olarak istenileni veremese de Sierra döneminde yarattığı yapımlarla (özellikle Gabriel Knight serisi) macera oyunları dünyasının önde gelen isimlerinden biri olan Jane Jensen var projenin arkasında. Tabi durum böyle olunca bizim gibi Sierra ve LucasArts oyunları ile büyümüş olan neslin beklentileri biraz daha artıyor. Yapımcı Phoneix Online Studios ise zamanında sadece fan yapımı olarak çıkardığı The Silver Lining serisi ile aslında potansiyel barındırdığını daha önce göstermişti. Daha fazla uzatmadan, işte sizler için hazırladığımız ilk bölümün incelemesi.

Bir Polis ve Katil
Cognition Episode 1’in kahramanı aynı zamanda seriye de adını veren Erica Reed, başarılı bir FBI ajanıdır. (Başlıkta iyi durmayacağını düşündüğüm için polis yazdım:) Lakin bu başarısı çok çalışkan ve hırslı olduğu için değil (aslında çalışkan ve hırslıdır da) özel bir yeteneği olduğu içindir. Erica’nın psişik güçleri vardır ve bu güç sayesinde olay yerinde meydana gelmiş bir olayı tekrar yaşayabilir veya tanıklara hatırlayamadığı şeyler konusunda yardımcı olabilmektedir. Örneğin ortada bir ceset varsa Erica ona dokunarak maktulün son anlarını kafasında canlandırabilmektedir veya bir tanığa dokunarak hatırlamaya çalıştığı şeyi bulmasında yardım edebilmektedir. Anlayacağınız Erica Reed özeldir.



Oyuna adımımızı atar atmaz hızlı bir giriş karşılıyor bizi. Erica’nın uzun zamandır peşinde olduğu bir katil vardır. Bu katil genelde kardeşleri hedef almaktadır ve bir tanesini mutlaka öldürmektedir. Üstelik bu sefer seçmiş olduğu kişi Erica’nın erkek kardeşidir. Katil, Erica’nın kardeşi Scott’ı mezarlıkta tutmaktadır ve Erica, destek birimleri beklemeden ortağı John ile olay yerine adeta hücum eder. Kontrolleri ele aldığımızda da kendimizi mezarlığın kapısında buluveriyoruz. Bu bölüm aslında tutorial, yani alıştırma bölümüdür. Mezarlıkta az sonra detaylı olarak da bahsedeceğim tuşlar ve oyun nasıl oynanır öğretiliyor. Asıl konu ise birkaç sene sonra süregelmektedir. Ortada yeni bir cinayet vardır. Olay yeri kan içindedir ve bir adam asılarak öldürülmüştür. Üstelik yavaş yavaş. Ayrıca bunu yapan kişi sadece Erica’nın bulabileceği ipuçları bırakmıştır. Yani Erica’nın daha çok işi vardır.


85
87
Okur Puanı: (7Kişi)
Puanın:
                                         
Yapımcı-Yayıncı: Phoenix Game Studio - Phoenix Game Studio
Çoklu Oyuncu:Yok Türü: Macera

Sürükleyici senaryo ve tatmin edici bir son, Erica'nın özel yeteneği, arka plan grafikleri ve müzikler
Karakter modellemeleri ve 3D nesneler daha iyi olmalıydı, son bölümdeki güven sistemi istenildiği gibi işlemiyor
yorumlar (2)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 05.08.2014 09:52 (0)
Adventure oyunlara önem verdiğiniz için sizi tebrik
ediyorum. Bence oyunun hasıdır.

Ortalama bir adventure oyunu bile, hayatınızda en keyif
alarak izlediğiniz filmden katlarca büyük haz verir.

Son 5 senedir adventure piyasası büyük bir atılım
içerisinde ve 2.5D eski sistem ile oyunlar üretiliyor..
Seviye: 5
spiderh, 04.08.2014 02:57 (0)
Bu tür oyunlarda köşeli karakter görmekten şikayet etmenin bir manası yok. Aniamsyonlara laf söylenebilir (bir yere kadar, acımasız olmamak kaydıyla) ama modellere söylenmemeli.

Adamların zaten oyuncu kitlesi sınırlı. Oyuncu kitlesi AAA oyunlardaki gibi her sene PC'sini yenilemiyor. Haliyle adamlar eski sistemleri düşünerek oyun yapmak durumunda kalıyorlar, yoksa satış yakalayamazlar; ek olarak üst seviye grafiklerin maliyeti zaten ortada. Bu tür bir oyuna yeni nesil 3D grafik oluşturmaya çoğu firmanın gücü yetmiyor. Bu oyunlar sınırlı kaynaklarla yapılıyor ve satışları da ona göre sınırlı.

Bu tür oyunlardaki ana kriter, öyle bir oyun yap ki en dandik PC'de bile rahatlıkla çalışabilsin. O yüzden de bu oyunlardan gidip yeni nesil grafikler beklenilmemeli. Macera türü eski altın günlerini yaşamıyor ne yazık ki.

Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.