1/3

Dark Venue UO Shard

Burak Dabak 3.06.2010 - 12:31
Geçtiğimiz yıl röportaj yaptığımız Dark Venue Ultima Online Shard'ı ile o zamandan bu zamana nelerin değiştiğini konuştuk.

MK : Merhaba, ilk olarak ekibiniz ve Shard hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Aither : Shard açıldığından beri ekibimizde bir çok değişiklik oldu. Birçok arkadaşımız çeşitli nedenlerden görevlerini bıraktılar ve yerlerine yeni kişiler geldi. Şu andaki kadromuz Antimon liderliğinde toplam iki Admin iki Gamemaster ve dört Counselor'dan oluşmaktadır. Listeye sitemizden ulaşabilirsiniz. Shard'ımız Türkiye'de ilk RunUo kullanan Shard'dır ve birçok Shard'a örnek olmuştur. OSI sunucularına en yakın Türk Freeshard olma özelliğini hala elimizde tutuyoruz.

MK : Neden bir Shard kurma ihtiyacı duydunuz? Türkiye'deki Shard'ların yetersiz olduğunu mu düşünüyorsunuz?

Aither : Dark Venue projesine başladığımızda ve sunucumuz hizmete girdiği zaman dilimlerinde, Türkiye'de aktif Shard çok az sayıdaydı. Diğer Shard'ların kullandıkları kolay ama vasıfsız emülatörler, hile programlarının çok fazla olması ve bunun karşısında durulamaması gibi sorunlar yaşanıyordu. Özellikle Injection adı verilen hile programı yüzünden çoğu sunucu aktif olmaktan çıkıp, test dönemine girmek zorunda kalmıştı. Böyle bir durumda diğer Shard'ların yeterli olduğunu düşünmek mümkün değildi. Biz gerçek Ultima Online oyununun ne olduğunu, OSI sunucularında oynayamamış insanlara gösterme ihtiyacını hissederek Shard'ı kurduk.

MK : Takip edenlerin bildiği gibi sizinle daha önce, yani Shard’nız ilk kurulduğunda da bir röportaj yapmıştık. Peki söyler misiniz o zamandan bu zamana ne değişti ne gelişti?

Aither : O zamanlar çok yeni bir Shard’dık ve önceki röportajda da belirttiğimiz gibi birçok hedefimiz vardı. Bu hedeflerin birçoğunu hakkını vererek gerçekleştirdiğimiz gibi, birçoğunda da tahminlerimizden daha başarılı olduk. Kısa zamanda çok büyük bir oyuncu kitlesine hitap ettik ve UO konusunda birçok şeyin Türkiye için "ilk"lerini gerçekleştirdik. Ayrıca kazandığımız deneyimler sonucu, oyunculara çok daha iyi hizmet verebilecek bir Staff kadrosu oluşturduk. Elbette önümüzde hala ulaşmamız gereken hedeflerimiz var ve bunlar için tüm gücümüzle çalışıyoruz.

MK : Daha önce başka bir Shard'da bulunmuş muydunuz?

Aither : Daha önce bir çok Shard'da oynadım, diğer yetkili arkadaşlarımız da aynı şekilde mutlaka birkaç Shard'da oyun oynamıştır.

MK : Geçen sefer de OSI’ye ayak uydurma çabasında olduğunuzu söylemişsiniz peki buna ulaştınız mı?

Aither : Biz sadece OSI serverını baz alarak çalışmalarımızı sürdürdük. Bunun nedeni oyun dengelerinin düşünülmeden yapılan değişiklikler sonucu çok çabuk bozulabilip, oyun zevkini düşürebilmesidir. Kim ne derse desin, biz her zaman bu işi profesyonel olarak yürüten OSI serverlarını örnek alacağız. Şu anda OSI'nin AOS paketi ile getirdiği yenilikleri Türkiye'ye sunan ilk Shard’ız. Ayrıca "luck" ve benzeri birkaç sistemin olduğu ve düzgün bir şekilde çalıştığı tek Shard’ız.

MK : Piyasada oldukça kaliteli online oyunlar var. Bunların yanında ülkemizde en çok tutulan Ultima Online. Peki bunu neye bağlıyorsunuz, sadece ücretsiz oynanabilmesine mi?

Aither : Ücretsiz olması büyük bir etken olabilir ancak bence en önemli neden Türk Shard'lar açabilmemiz ve yurtdışı bağlantı sorunlarına takılmadan oynayabilmemizdir. Türk sunucuların olması sayesinde Ultima Online bu noktadadır.

MK : Birde Shard’da çok lag olduğuna dair söylenenlere ne diyorsunuz?

Aither : Şu sıralar zaman zaman lag sorunu yaşayabiliyoruz. Bunun nedeni de tahmin edebileceğiniz gibi ülkemizde internet bağlantısı imkanlarının kısıtlı olması ve Ultima Online gibi ekstra bir hizmet için fazla kaynak ayrılamamasıdır. Biz bu sorunları, imkanlarımızı zorlayarak çözmek için gerekli bütün çalışmaları yapmaktayız.