1/3

InSomnia

Can Furkan Gözütok 12.07.2014 - 00:24
Bir Kickstarter meyvesi
Oyun geliştiricilerinin en büyük sorunu, dağıtımcı şirketlerin yapılan oyuna sürekli müdahale etmesi ve bu yüzden stüdyonun geliştirdiği oyunun, istediklerinden çok farklı bir yapım olarak geliştirilmesiydi. Sadece birinci parti firmalar yani Playstation ya da Xbox konsolları için özel olarak oyun geliştirenlerin hayal güçleri sınırlanmıyor, geride kalan stüdyoların oyunları ise, kar amacı güden, birbirinin kopyası oyunlar olarak piyasaya çıkıyordu.

LucasArts'ın kapanmasının ardından Grim Fandango ve Monkey Island gibi macera oyunlarının babası Tim Schafer, kendine sektörün dağıtımcılarından bağımsız, hiç kimsenin karışamayacağı bir stüdyo kurmak istedi. Double Fine isimli isimli stüdyoyu kuran Schafer, hayalindeki oyunu geliştirmek için çok farklı bir yol izledi. Stüdyosunu kurduktan birkaç gün sonra yeni ve bağımsız bir oyun olan daha sonra Broken Age ismini alacak Double Fine Adventure isimli macera oyunu duyurdu. Oyun tarihinde ilk olan bu hareket, oyuncuların büyük bir ilgisiyle karşılandı. Proje, ilk 8 saatinde 400.000 dolar bağış topladı ve Broken Age, bağış süresi bitene kadar toplamda 1.75 milyon dolar bağış topladı.

InSomnia
Bu bağış, oyun piyasasında yeni bir çağ başlattı.
Artık stüdyolar bağımsızlığını ilan ediyor, istedikleri gibi oyunlarını geliştirebiliyorlardı. Tabii her şeyi tos pembe sergilemeye gerek yok, bağış isteyen yapımların sadece üçte biri oyuncular tarafından destekleniyordu ancak bu bile, endüstriyi kökünden değiştirmeye yetti.

Peki neden sizlere oyunların Kickstarter tarihini kısa bir şekilde özetledim? Çünkü ön incelemesini yaptığım oyun, Kickstarter kampanyasıyla desteklerinizi bekleyen, görünüşü ile umut vadeden bir yapım.

InSomnia

DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>