1/2

Enemy Territory: Quake Wars

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
Quake evreninindeki savaşın içine ge.en bir oyun yaratmışlar, içine de bizi koymuşlar.
Şu günlerde "John Carmack" deyince hepimizin aklına ayın oyun geliyor. Enemy Territory: Quake Wars. FPS severlerin yeni macera alanı olacağına inandığımız bu oyun, Carmack yönetiminde Splash Damage firması tarafından geliştiriliyor. Quake evreninindeki savaşın içine direkt dahil olabileceğimiz bir oyun yaratmışlar.

Aslında daha önce Quake oynamışsanız, Enemy Territory size pek yabancı gelmeyecek. Yapım, tıpkı önceki oyunlarda olduğu gibi 2 temel ırk olan Global Defence Force (GDF) ve Strogg'lar üzerinde yoğunlaşıyor. Eğer kafanızda kurgulamaya başladıysanız, hemen belirtmek gerek ki, yeni oyun Single Player değil, tamamen çoklu oyuncu için tasarlanıyor. Kast edilen Quake 3 Arena tadında bir oynanış da değil, çok daha gerçekçi temellere konumlandırılmış, deyim yerindeyse Battlefield tarzında bir oyun…

Yeni teknoloji

Enemy Territory: Quake Wars için Doom 3 ve Quake 4'de kullanılan Doom 3 motorundan bahsedemiyoruz. Aslında bu iyi bir gelişme. Zira Doom 3 motoru, devasa açık alanları çizmekte başarısız olduğu gibi, stabil bir performans vermekte de zorlanıyordu. Bu iş için John Carmack ve id Software, Megatexture ismini verdikleri teknolojiyi öne sürüyor.

Nedir Megatexture? Kısaca açıklamak gerekirse, geniş alanlar üzerine kum, toprak, ağaç, çimen, kaya gibi öğeleri yerleştirmek için kullanılıyor. Tek marifeti bu sanmayın ve geçmiş oyun deneyimlerinizi hatırlayın. Aynı ağaçlarla, aynı kayalarla, aynı nesnelerle defalarca kez karşılaşırız. Megatexture bu konuya da eğiliyor ve sihirli bir değnek ile devasa alanlara dokunuyor. Bu yeni teknoloji sayesinde haritadaki nesneler birbirine benzemeyecek. Hatta Megatexture, alanların fiziki özelliklerini de tarayarak, adım attığınızda zeminden gelecek sesleri oluşturacak. Yani çamurlu bir bölgeye ayak bastığınızda ya da metal bir zeminde yürüdüğünüzde aynı sesleri duymayacaksınız ve bu tamamen Megatexture'ün marifeti olacak.

"Artık kazanmak ya da kaybetmek bir kişinin sorumluluğunda olmayacak. Yani hiç kimse kahramanlık yapıp, ekip arkadaşlarından çok daha ön plana çıkamayacak. Aynı şekilde yaptığınız ufak hatalar sonucu yenilgi de sizin üstünüze kalmayacak. Zira Enemy Territory'de 'zaferler ve yenilgiler' takımca kazanılıp ya da kaybedilen öğeler olacak." diyor projenin baş tasarımcısı Paul Wedgwood.