1/3

Fight Night: Champion

Erhan Kahraman 24.03.2011 - 14:54
Boks hiç bu kadar gerçekçi olmamıştı
Platformlar PlayStation 3, XBox 360
Fight Night: Champion
  • Yapımcı - Yayıncı EA Canada - EA Sports
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Dövüş,Spor
Merlin Puanı 88
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%85
Artılar Yeni eklenen hikaye modu. Detaylı bir karakter oluşturma ve kariyer modu. Kolaylaştırılan kontroller. Daha gerçekçi dövüşler.
Eksiler Yeni dövüş mekaniği eski sisteme alışanlara sıkıntı çıkarabilir.
Eğlence sektörü ile en fazla dirsek temasında bulunan sporlardan biridir boks. Ring, ışıklandırmalar, şık sunucular, binlerce dolara bilet alıp gelmiş izleyiciler ve dev pazarlama bütçeleri, boksun bir spor mu yoksa şov mu olduğu konusunda tartışmalara yol açıyor. Müsabaka sporları arasında Formula 1’den sonra en prestijlisi sayabileceğimiz boks, ülkemizde çok fazla takip edilmese de, dünya çapında büyük bir hayran kitlesine sahip. Bu kitleyi nakit akışına dahil etmek isteyen EA Sports da, yetiştirebildiği her yıl yeni bir Fight Night oyunu ile karşımıza çıkıyor.

Hatırlarsanız, Fight Night Round 4 çıkacağı vakit, geliştiriciler yine kendi hazırladıkları üçüncü oyunu yerden yere vurdu ve “o bir hiçti, siz bir de FNR4’ü deneyin” tadında açıklamalar yapmıştı. Gerçekten de her yeni FNR ile çıtayı biraz daha yükseltip, rakipsiz oldukları boks oyunlarına getirdikleri yeniliklerle EA Sports ekibi alkışı hak ediyor.

Joystick ile yeniden tanışın

Her devam oyununda olduğu gibi, Fight Night Champion’da da bazı riskler alınmış ve özellikle dövüş mekaniği ile oyun kontrollerinde büyük değişikliklere gidilmiş. Aylarca çalışıp, önceki oyunlardaki kontrollerin ustası olduysanız, size kötü bir haberimiz var: analog tuşların vazifesi tamamen değişmiş durumda. Eğer analog tuşla daireler çizerek aparkat vurmanın ustası olduysanız, yeni kontrolleri ciddi biçimde yadırgamanız mümkün.

Fight Night: Champion
Artık her iki taraf için dörder yön bulunuyor ve istediğiniz atağı yapabilmek için sağ analog tuşunu bu yönlere çekmeniz gerekiyor. Örneğin sağ veya sol aparkat vurmak için sağ analog tuşu çok hafif sağa veya sola kaydırarak aşağı indirmeniz yeterli. Seriye yeni başlayacaklara büyük kolaylık sağlayan bu yeni tuş dizilimi, FNR gediklilerinden büyük tepki alabilir.

Dövüş mekaniğindeki bir diğer yenilik ise bloklarda gözleniyor. Otomatik olarak gard alan boksörler, artık saldırıları yukarı veya aşağı şeklinde ayırt etmeksizin savuşturuyor. Sağ tetik tuşuna bastığınız anda boksör gard alıyor ve rakip ister yüze, ister gövdeye çalışsın, gelen atakları büyük oranda savuşturuyor. Açıkçası yeni kontrollerle birlikte yağmur gibi komboları rakibin ağzına ağzına saydırmak oldukça kolaylaştığından, yeni gard sistemi de bir nevi emniyet supabı işlevi görüyor. Eski sistem olsaydı, özellikle çoklu oyuncu modunda üstünüze rastgele sallanan yumruklardan kaçmaya çalışmak can sıkıcı bir hal alabilirdi.