1/4

Game & Watch Tarihçesi

İsmet Ergül 8.01.2016 - 13:10
Game Boy'un atası için geçmişe yolculuk
2016’ya girmemizle birlikte, hepimizin içinde bir heyecan oluştu. Bu sene beklediğimiz, oynamak istediğimiz, bitirmek için can attığımız bir çok oyun bizlerle olurken, PC başında, otobüste, kısacası her yerde gün sayar olduk. Bir Street Fighter hayranı olarak SF V’i beklerken, kimimiz de 28 Ocak, yani benim doğum günümde PC oyuncularıyla buluşacak olan Rise of the Tomb Raider’ı bekliyor. Oyun sektörü durmaksızın gelişirken ve biz de bu gelişimlerle birlikte büyürken, ufkumuzu genişletirken köklerimizi düşünmeden, anmadan edemiyorum. Daha önce yazdığım PONG makalemde olduğu gibi, sizleri yine geçmişe götürecek, zaman yolculuğu yaptıracak bir yazımla karşınıza geliyorum. Bu sefer konumuz, el konsollarını başlatan ve bizlerin otobüste, okulda oyun oynamamızı sağlayan bir yenilik olacak. Game Boy’dan bahsetmeyeceğim ne yazık ki, ancak Game Boy’un atalarından, ilk adımlarından bahsedeceğim.

Yıl 1976, Mattel Electronics adlı şirket ses efektlerine sahip ve tanışabilen ilk elde tutulan konsolu yarattı. Bu konsollar sadece bir oyuna sahip olduğu için, genel olarak da o oyunun ismine sahip olurlardı. Mattel Electronics’in 1976 yılında geliştirdiği Mattel Auto Race, kırmızı LED ışıklarına sahip olmakla birlikte dört adet zorluk seviyesine sahip bir yarış oyunuydu. Mattel Auto Race’den memnun kalan şirket 1977 yılında Mattel Electronic Football’u piyasaya sürdü. Mattel Auto Race’deki teknolojiye sahip olan Mattel Electronic Football, aynı kırmızı LED ışık sistemini kullanarak bizlere bir futbol maçını oynama imkanı sunuyordu.

El konsollarının yavaş yavaş ortaya çıkması ile 1978’de Milton Bradley isimli oyuncak şirketi, Simon isimli ürünü ile video oyun pazarına atıldı. Simon’un kendine has bir ekranı olmasa da, dört adet farklı renge sahip olmakla birlikte ses efektleri çıkarabilen bir aletti. Simon farklı renkte ışıkları sıra sıra oyunculara göstererek, bizlerin hafızasını ölçen bir oyundu. Aynı günümüzdeki oyunlardaki renk bulmacaları gibi. Böylelikle elde tutulan oyun konsolları yavaş yavaş hayatımızda yer edinmeye başladı.

Game & Watch Tarihçesi
Yıl 1979, Gunpei Yokoi adlı Nintendo’nun oyun geliştirici ‘Shinkansen’ yani Japonya’nın hızlı treni ile yolculuk yaparken, sıkılmış bir iş adamını görür. Bu sıkılmış iş adamı evine giderken LCD hesap makinesi çantasından çıkarır ve tuşlara basarak kendini eğlendirmeye çalışır. Vaktini öldüren ve bir an önce evine gitmek isteyen bu iş adamını gören Yokoi Usta’nın kafasında ampul yanar ve kafasında LCD ekrana sahip olan ve cepte, çantada taşınabilen oyun konsolları yaratmaya başlar. Fikrini tasarlayan ve aynı zamanda oyuncuların vakitlerini eğlenerek geçirirken zamanı da kontrol altına alabilmeleri için bu konsola saat özelliğini ekler. Fikrini Nintendo’ya sunduğu an fazlasıyla olumlu yanıt alan Yokoi Usta, konsolların tasarımı ve geliştirimi üzerinde çalışmaya başlar. Game & Watch’ın yaratılış hikayesi böylelikle başlamış olur.

Game & Watch Tarihçesi
LR4x/SR4x ‘button-cell’ piller ile çalışması tasarlanan Game & Watch’lar’ın pilleri o zamanlar daha çok lazerli işaretleyiciler ve de elde taşınan hesap makinelerinde kullanılıyordu. Gunpei Yokoi’nin tasarladığı ilk Game & Watch oyunu ise 28 Nisan 1980’de piyasaya sürülen ‘Ball’ isimli oyundu. Ball’da yapmamız gereken şeyler gayet basitti aslında. Oyuncular havaya 3 adet top atar ve yere düşen topları tekrardan havaya göndererek yere düşmelerini engeller. Yakaladığımız ve geri gönderdiğimiz her birer top ile bir puan kazanarak yüksek skorları da elde edebiliyoruz.