1/4

Gears of War

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Epic'ten yeni bir destan, yeni bir alışkanlık
Platformlar XBox 360
Gears of War
  • Yapımcı - Yayıncı Epic Games - Microsoft
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Web Sitesi
Merlin Puanı 96
20 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%68
Artılar Mükemmel grafikler, sesler, yapay zeka, Multiplayer ve harika atmosfer
Eksiler Bir iki Cutscene'de ufak bir yavaşlama var
Bazı oyunlar olur ki, ünlü bir yapımın devamıdır veya oldukça iyi gözüken yeni bir projedir. Ancak şu gerçek vardır, duyurulduğu gibi başkalarının yapamadığı büyük bir heyecana ve beklentiye neden olurlar. Yayınlanan ekran görüntüleri, videolar resmen iştah kabartır. İşte Gears of War, ikinci kategoriye giriyor. Yeni bir oyun ve yeni bir serüven olarak lanse edildi. Duyuruldu, hakkında sözler verildi, yorumlar yapıldı. İnsanlar forumlarda Gears of War için tonlarca yazı ve yorum yaptı. Fakat oyunun tam sürümü ortalıkta yoktu. Beklentiler arttı ve sabırlar taştı. GOW (Kısa isimle hitap edeyim artık), usta bir yapımcıdan Epic Games’ten çıkıyordu. Unreal, Unreal Tournament, Unreal Tournament 2004 gibi oyunları bizlere kazandıran bir firma da olunca, tabii ki heyecan dizginlenemiyordu. Sonunda GOW piyasaya çıktı ve yüzünü gösterdi.

Yeni bir klasik mi?

Gears of War yazısı ekranda gözüktüğü zaman bir anda kalbim çarpmaya başladı. Çünkü uzun zamandır beni heyecanlandıran bir oyundu. Yapıma girer girmez ilk dikkat çeken detay tabii ki, insanları aylarca hakkında konuşturan ve en çok ilgi çeken kısım grafiklerdi. GOW, Unreal 3 Engine kullanıyor ve ortaya harika bir iş çıkartmış. Kaplamalar ve dokular mükemmel, özellikle bunların üstüne gelen ışık ve gölgelendirme detayları ciddi anlamda süperdi. Yapımda uzaktan baktığınız bir yerin dibine girip, ayrıntılara girdiğinizde grafiklerde bir bozulma yer almıyor. Bazı oyunlarda uzaktan iyi gibi duran bir yer, yakında sanki çamurla yapılmış gibi olabiliyor. Ancak GOW’da buna hiçbir şekilde rastlamadım. Unreal 3 çevreyi harika bir şekilde çizmiş ve detaylar cidden insanı çıldırtıyor. Sadece çevre değil, modellemeler de son derece ayrıntılı olmuş. Ana karakter Marcus Fenix ve diğer karakterler harika resmedilmiş ve yapımcılar karakterler üstünde de detaylara önem vermişler. Bunların belki de en büyük kısımlarından biri, oyun ilerledikçe karakterlerin yüzleri yaralanıp, kirlenmesi. Hatta zırhların boyunlarına yaptığı deformasyon bile kendine yer bulmuş. Boyun kısımlarında zırhtan dolayı kızarıklık bile kendini belli ediyor. Koştuğunuz zaman arkanızdan kalkan toprak parçaları, silahınızın ateşi, düşmanlarınız olan Locust’ların iç organlarına kadar gözükmesi oldukça ince ve önemli detaylar. Özellikle yapımdaki patlama efektleri göz kamaştırıcı, sanki orasının veya düşmanınızın gerçekten de patladığı ve alevler içinde kaldığını sanıyorsunuz. Düşmanlarınız olan Locust’lar da diğer karakterler gibi güzel şekilde modellenmişler. Kesinlikle onlarında sizlerden aşağı kalır olduğunu sanmayın, bu kadar mükemmel grafiklere rağmen oyunun ayrıca sorun çıkarmaması da artı bir yön.

Sesler

Grafikler atmosferin temelini oluşturup, bizlere o yıkık ve dökülmüş savaş ortamını gösterirken, kulaklarımızda bundan nasibini alıyor. Sesler de kesinlikle grafikler kadar başarılı ve oldukça ayrıntılı. Öldürdüğünüz Locust’ların ölüm anlarındaki efekt aynı değil. Farklı bir şekilde kullanılmış. Silah sesleri kesinlikle kulakları dolduruyor. Ciddi anlamda bir silahı elinize alıp, düşmanlara karşı daldığınızı hissettirecek kadar mükemmeller. En ince noktasına kadar ses efektlerini duyabilirsiniz. Kurşunların duvara çarpması, her patlamanın ayrı bir ses efektinde olması, aksiyon dolu sahnelerde tek tük efektlerin kullanılmaması, kesinlikle GOW’da ses kısmı oldukça çeşitli yapılmış. Konuşmalar, seslendirmeler ve diğerleri harika bir biçimde yapımda yer alıyor. Güzel grafiklerden sonra seslerde tüm olayı bitiriyor ve atmosferi tamamlıyorlar. Epic Games’e buradan şapkamı çıkartıp selam ediyorum.