1/2

Ghost Recon Advanced Warfighter 2

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Silahları kuşanın, adamlarınızı hazırlayın; çünkü Meksika'da sıcak çatışmaya giriyoruz
Platformlar XBox 360
Ghost Recon Advanced Warfighter 2
  • Yapımcı - Yayıncı Red Storm Entertainment - Ubisoft
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Web Sitesi
Merlin Puanı 88
14 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%68
Artılar Harika grafikler ve sesler, Multiplayer yine kaliteli, kolay kontroller, akıllı yapay zeka, taktik unsurları
Eksiler Senaryodaki görevler ilk oyundaki gibi ve çok çeşitli değiller, Single Player kısa sürüyor
Ghost Recon Advanced Warfighter yani kısaca GRAW diye hep ondan bahsettik. GRAW ilk çıktığı zaman gerçekten iyi oynanışı, grafikleri, sesleri, görevleri vs… gerçekten ciddi puanlar topladı ve birçok yerden övgü aldı. Oyunun X360 versiyonunda oynanış son derece akıcı ve rahattı. PC’de de denemiştim, ama açıkçası PC’de o grafiklerle gerçekten zorlamıştı. Yapımın üstünden zaman geçti. Harita eklentileri, Xbox Live maçları heyecanlı ve zevkliydi. Şahsen çevremdeki birçok PC kullanıcısı arkadaşım ilk GRAW’ın Multiplayer’nı çok oynuyordu. Aslında oyunda beni en çok bağlayan Single Player değil de, Multiplayer özelliği olmuştu. Zaten sorunsuz Xbox Live desteği sayesinde benim gibi çoğu oyuncuyu da kendine bağladı. Böylesi artı özellikli ve beğenilen bir yapımın devamının gelmesi kaçınılmaz oldu. Ubisoft, GRAW 2’yi duyurdu ve ilk oyundan daha güzel özelliklere de sahip olacak dedi. Dört kişilik takımın yeniden başına geçmemize az bir zaman kalmıştı. Xbox Live’da yayınlanan GRAW 2’nin demo versiyonuyla zaman geçirirken, sonunda tam sürümde çıkageldi. Bakalım GRAW 2, ilkinin biraz değiştirilmiş ve büyük bir modu andıran devamı mı?

O nasıl grafiktir öyle?

Ghost Recon Advanced Warfighter 2’de ilk dikkat çekici noktayı grafikler gösterecektir. İlk GRAW’ın grafikleri gerçekten güzeldi. Modellemeleri, kaplamaları, efektleri, çevre dizaynı başarılıydı. Zaten oyun için hazırlanan özel bir grafik motoruyla bunlar sağlanıyordu. GRAW 2 en başlarda ilk oyunun grafiklerinin tadını verebilir. Hatta bazı yerlerde “Ben burayı hatırlıyorum” gibi bir anımsamaya yönelebilirsiniz. Ancak bu olay sadece oyuna ilk girdiğiniz zaman geçerli. Çünkü grafik motorunun üzerinde ve grafiklerin ana hatlarında yapılan oynamalar kendilerini belli ediyor. Daha ilk çatışmaya girip, ortalık alevlenince ciddi anlamda “Oha” denilebilecek bir seviyede kendilerini belli ediyor. Özellikle patlama anlarında ortaya çıkan gölgelendirme efektleri mükemmel. Işıklandırma ve yansımalar olması gerektiği gibi, tam yerinde ve zamanında kullanılmış. Ben yapay bir ışık huzmesiyim modu ortalıklarda yer almıyor. Modellemeler ilk GRAW’daki gibi yine başarılı ve daha detaylı bile sayılırlar. Red Storm Entertainment görsel yönde gerçekten iyi iş çıkartmış.

İlk GRAW’ın harika çevre tasarımı aynen devam ediyor. Hatta bu sefer daha fazla ayrıntı ile bu iş yapılmış. Çünkü siper almak ve siper alarak ilerlemek GRAW 2’de oldukça önemli. Bunun en büyük iki nedeni oyunun düz bir aksiyon olmaması, ikincisi ise yapay zekanın gerçekten can yakıcı olduğu. Genel olarak etrafta gördüğünüz her şeyin arkasına saklanabilirsiniz. İsterseniz siper aldığınız yerden, hedef alıp kesin bir atış yapabilir veya sadece kolunuzu çıkartarak ateş edebilirsiniz. Her şekilde ikisi de işinize yarayacaktır. Özellikle hararetli çatışmalarda, kafanızı çıkartamadığınız anlarda bu yönteme baş vuracaksınız. Gelelim asıl dikkat çekici noktaya, siper aldık ama hedef silahınıza ters olan açıda. Hemen silahı diğer elimize alıp, bize ters olan kısmı düzleştiririz ve hedefimizi vururuz. Evet, artık silahı sağa sola, sola sağa alabiliyoruz. Bu özellikle bize ters durumda kalan düşmanlarımızı ortadan kaldırmak için, işimize yarayacaktır.

Tampon bölgeler

Hassas olan iki bölgeye geldik. Birincisi demin bahsettiğim yapay zeka, diğeri ise yapımın taktik ağırlıklı olması ve düz bir aksiyon olmamasıydı. Yapay zeka gerçekten kök söktürecek cinsten. Adamlar zehir gibi sizi gafil avlamak için uğraşıyorlar. Ortada asla keklik gibi dolanmıyorlar, ateşlerden sakınıp direk olarak siper alıyorlar. Arkadaşlarını destekliyorlar. En büyük kozları ise sizin onlara karşı kurduğunuz tuzaklar gibi, onlarında size karşı kurduğu tuzaklar. Misal oldukça barışçıl gözüken bir yerde, yapay zeka olmadık kısımlarda siper alıp sizi bekliyor. Bir anda bu tenha cennet bahçesi cehenneme dönebilir. Bu yüzden ilerlerken bir kere değil, iki kere düşünmenizi tavsiye ederim. Özellikle Rainbow Six Vegas’taki aksiyon ağırlığına alışanlar için, GRAW 2 zor bir lokma olabilir. Vegas gibi adamlara verilen iki emir ve siper alınıp ateş etmeyle iş bitmiyor. Ciddi anlamda zorlayıcı yapay zeka ve siper almanın daha sık olup, siper alıp ilerlenmesi oynanışı ve bunların üstüne taktikçi yaklaşım GRAW 2’yi zorlu hale getiriyor.