1/2

Hideo Kojima

Arda Gündüz 3.06.2010 - 12:31
Gamespot'ta çıkan röportajın ilginizi çekeceğine eminiz.

Yayınlamamıza izin verdikleri için Gamespot'a teşekkür ederiz.

Söylentiler doğru çıktı! Hideo Kojima ve Konami Computer Entertainment of Japan'daki takım arkadaşları, geçtiğimiz senenin en bomba konsol oyunlarından birisi olmuş olan klasik Metal Gear Solid 2 için X-Box'a bir devam oyunu için oldukça yoğun bir çalışma içindeler. Oyun Metal Gear Solid X değil de Metal Gear Solid 2 Substance adını alacakmış. E3 fuarında da gösterimde olacak olan oyun, Metal Gear Solid'in ilk oyunundan sonra piyasalara sürülmüş olan Integral gibi bir mantığı olacak ve Metal Gear Solid 2'nin mükemmel oynanışına sahip olan VR mission'lar içerecek ama yanında değişik bir sürü bonus da olacak. Oyunda büyük kahraman Solid Snake'in yanında ayrıca Pliskin ve Cyborg Ninja gibi karakterleri de yönetme imkanımız olacak. Daha da güzeli ise Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty'den ayrı olarak hazırlanmış olan 5 yeni görevde de Solid Snake'i yönetme imkanımız olacak. 

Ayrıca Substance oldukça geniş olacak ve bu yüzden de 2002'nin Kasım ayında X-Box için hazır olduğu zaman DVD formatında piyasalarda olma ihtimali olacak. Bunun yanında diğer güzel bir haber de, oyunun PS2'nin yanında ayrıca PC'ler için de hazırlanacak olması. Aşağıda Gamespot'un, Metal Gear Solid serilerinin yaratıcısı ve Metal Gear Solid 2 Substance projesinin başındaki isim olan Hideo Kojima ile yaptığı röportajı okuyacaksınız...

İşte bu MGS'nin olması gerektiği hali (Hideo Kojima)

Gamespot: Bildiğimiz üzere siz 70'lerin ünlü İngiliz müzik grubu Joy Division'un hayranısınız. Oyunun ismine eklediğiniz isim, grubun Substance adlı albümünden esinlenerek mi yaratıldı?

Hideo Kojima: Nedenlerden birisi de bu. Ama gerçek nedeni şu; Substance (gerçek form) yani Metal Gear Solid 2'nin gerçek formu Substance oluyor. Bu da Metal Gear Solid 2'nin olmasını istediğimiz şekli oluyor. MGS'nin çekiciliği, gizlilik içeren oynanışında saklı ve böylece oyunu oynarken oyuncuya daha bir özgürlük veriliyor ve bununla birlikte hikayeden daha da zevk alınması sağlanıyor. MGS'yi oynayan bir sürü insan oynanışın yanında ayrıca hikayeden de oldukça zevk aldıklarını belirtiyorlar. Bu da MGS 2'yi neden alışılagelmiş ama vurgulu bir hikayeye sahip olarak yarattığımı açıklıyor. Bu yüzden de oyunun özgür oynanışı belirli bir yere kadar kısıtlanıyor. Subtance ile birlikte Sons Of Liberty'yi de oynayabilir ve Sons Of Liberty'deki hikayeyi daha da bir özgür şekilde oynayabilirsiniz.

Gamespot: Substance projesinin yapımına MGS2'den ne kadar zaman sonra başlandı?

Hideo Kojima: Metal Gear Solid 2'nin Amerika'da tamamlanmasından sonra oyunun Japon, Avrupa ve Kore versiyonlarını hazırladık. Substance'ın yapımına da Japon versiyonunun yapımından hemen sonra başladık.

Gamespot: Gördüğümüz Screenshot'lara göre MGS2'deki tanker bölümünde Raiden'ı yönetiyoruz ve Big Shell'de de Snake'in kontrolünü ele alıyoruz. Buradaki dialogları karakter geçiminin uygun olması için yeniden mi programladınız?

Hideo Kojima: Oyunda genel olarak MGS2'deki konuşmaları kullandık fakat geçişlere uygun olması için bazı dialogları yeniden uyguladığımız doğru.

Gamespot: Quinton Flynn ve David Hayter, oyunun Amerika ve Avrupa versiyonunda Snake ve Raiden'ı seslendirmeye devam ediyorlar mı?

Hideo Kojima: Evet seslendirenler halen aynı.