1/2

Hitman: Blood Money

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Barkod kafalı kiralık katil geri döndü!
Platformlar PC
Hitman: Blood Money
  • Yapımcı - Yayıncı IO Interactive - Eidos
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 84
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%85
Artılar Grafikler ortalamanın üzerinde. Pek çok yolla bölümleri geçebilme imkânı. Kaliteli ara videolar. Atmosferi tamamlayan sesler ve müzikler.
Eksiler Eski oyunlara nazaran önemli bir yenilik yok. Yapay zekâ yine istenilen seviyede değil.

IO Interactive’i tüm dünyaya tanıtan oyunu elbette Hitman’di. Kiralık katil simülasyonu tadındaki yapımda gerçekleştirdiğimiz katliamları sır perdesi ardına saklamayı ve sessizce ortamdan uzaklaşmayı amaçlıyorduk. Taktik aksiyon diye tabir edeceğimiz türün en önemli ve en acımasız örneği olan Hitman dördüncü bölümü ile tekrar karşımıza çıktı. Geliştirilmiş grafikleri, gizemli senaryosu ve bin bir öldürme şekline imkân tanıyan yapısı ile Blood Money piyasada yerini aldı.

Hafızamızı kaybetmiş halde, bir akıl hastanesinde uyanıyorduk ilk Hitman oyununda. Hafızamızın boş olması nedeniyle iyi veya kötü henüz ayırt edemediğimiz insanlar tarafından pek çok suikastta kullanılıyorduk. İkinci oyunda ise katil hayatını bırakıp bahçıvan olmaya karar veren kahramanımızı düşmanları rahat bırakmayınca Japonya’dan Hindistan’a kadar dünyanın çeşitli bölgelerinde cinayetler işlemeye devam ediyorduk. Üçüncü oyunda ise farklı bir yol giden yapımcılar daha hikâyenin başında kahramanımızı ölümle burun buruna getirmişlerdi. Kıpırdayacak hali olmayan Ajan 47 hayaller görüyor ve bizler de onun hatıralarına konuk oluyorduk. Bir nevi eski görevlerimizi yenilenmiş grafiklerle yeniden oynuyorduk.

Çıkan her yeni versiyonu ile grafiklerini, oynanışını ve hikayesini biraz daha detaylı hale getirmeyi başaran Hitman serisi dördüncü oyununda da görkemli bir giriş yapıyor. Maceramıza bir lunaparkta başlıyoruz. Alıştırma niteliğindeki ilk bölümde hem oyunu tanımayanlar için öğrenme imkânı oluyor hem de yeni eklenen özellikleri hemen fark etmemiz sağlanıyor. İlk dikkati çeken elbette yüksek düzeydeki grafik yapısı oluyor. Hitman’in dördüncü oyunu türünün en iyi grafiklerini bizlere sunuyor adeta. Kontrollerde hiçbir farklılığa gitmeyen yapımcılar zaten başarılı olan sisteme dokunmamışlar. Aslına bakarsanız ufak tefek yeniliklerin haricinde oyunda önemli bir yenilik yok.

Neler eklenmiş acaba

Hitman: Blood Money’i evvelki oyunlardan ayıran en önemli özellik her bölümü eskisinden çok daha fazla yöntemle bitirebiliyor oluşumuz. Bunun bir nedeni de yapabileceklerimizin epeyce fazla olmasından kaynaklanıyor. Karşımıza çıkan düşmanları ister kurşun yağmuruna tutuyoruz istersek de gayet sessiz biçimde kimse olduğunu anlamadan cinayetimizi işleyip olay yerinden çıkabiliyoruz. Düşmanlar eskisine nazaran daha akıllılar ve güvenlik önlemleri her bölümde baş belamız oluyor. Fakat Ajan 47’nin de her engele karşı bir alternatif çözümü bulunuyor.

Karakterimiz istediği zaman yere bozuk para atıp insanların ilgisini farklı bir yöne çekebiliyor. Evlleki oyunlarda olduğu gibi yine herkesin kıyafetlerini giyip dilediğimiz gibi görevlilerin arasında dolaşabiliyoruz, ancak bu sefer sadece kılık değiştirmemiz her zamana yeterli olmayabiliyor. Söz gelimi aynı kıyafete sahip görevlilerle yan yana gelir ve fazla dikkat çekici hareket yaparsak hemen yakayı ele verebiliyoruz. Yeni oyunumuzda boyumuz kadar yüksekte olan platformlara, çıkıntılara tırmanabiliyor, dar zeminlerde ilerleyebiliyoruz. Bu sayede bölümlerde tahmin edemeyeceğiniz çoklukta alternatif çözümler üretebiliyorsunuz.

Silah gelişimleri bir başka güzel

Hitman serisinin vazgeçilmezi olan gerçekçi silahlar yine yerli yerinde duruyor. Aslında sessiz cinayetler için gerekli olmasa da isterseniz bölüm aralarında dilediğiniz gibi gelişim yapabiliyorsunuz silahlarınıza. Böylece kazandığımız paraları harcamanın da bir yolunu bulmuş oluyoruz bir bakıma. Silah gelişimleri; daha sessiz, daha yüksek hasarlı ya da daha uzak mesafeli gibi olabiliyor. Dürbünlü tüfeğimizi çantada taşıdığımızı bilirsiniz. Bazı bölümlerde dedektörden geçebilmek için yapacağımız bir gelişim ile çantanın içindeki silah fark edilmeyebiliyor.