1/3

IceWind Dale

Murat Oktay 3.06.2010 - 12:31
1998 yılında Baldur's Gate çıktığında, bu Interplay için hatırı sayılır bir dönüm noktası olmuştu.
Platformlar PC
IceWind Dale
  • Yapımcı - Yayıncı Black Isle Studios - Interplay
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Role Playing Game
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 85
Artılar -
Eksiler -

1998 yılında Baldur's Gate çıktığında, bu Interplay için hatırı sayılır bir dönüm noktası olmuştu. Oyun yakaladığı bu başarı ile devamını da getirdi. Ardından gelen Planescape Torment ile mükemmeli yakaladığını düşündük ve bundan sonra çıkacak oyunlarını merakla beklemeye başladık. Evet, zamanı gelmiş ve Icewind Dale raflarda yerini almıştı.. Black Isle stüdyolarının piyasaya sürdüğü Icewind Dale, aslında Baldur's Gate tamamlandıktan hemen sonra geliştirilmeye başlandı. Oyun motoru, karakter yaratma sistemi ve oyunun genel olarak belli bir amaca yönelik oynanışı gibi Baldur's Gate'de bulunan birçok özellik, piyasaya yeni sürülen bu RPG oyununa uyarlandı. Baldur's Gate gibi Icewind Dale de terkedilmiş diyarlarda geçmesine rağmen bu sefer Sword Coast boyunca yolculuk yapmıyorsunuz. Icewind Dale bölgesi Faerun'un kuzeyinde, Spine of the World dağları arasında yer alır. Dayanılmaz derecede soğuk ve acımasız olan bu bölgedeki küçük kasabalar iyiyi de kötüyü de sergilemektedir. Ten-towns diye bilinen bu küçük kasabalar göçebe Barbar kabilelerinin ve Kuldahar'ın Kelt rahipleri gibi bulundukları sınıftan soyutlanmış toplulukların evidir. Kuldahar harika bir vadi ve Kelt rahiplerinin doğayla bütünlüğünü sembolize eden büyük meşe ağacının (Great Oak Tree) içinde ve etrafına sarılmış tuhaf ama hoş bir kasabadır. Kuldahar kasabasının birçok özelliği vardır. Orada tanışacağınız ilgi çekici NPC'ler (oyuncu olmayan karakterler) olsun, ya da manzaranın kendisi olsun, Icewind Dale büyüleyicidir ve Black Isle'ın bir sonraki AD&D hikayesi için mükemmel bir seçimdir.

Icewind Dale 1281 yılında geçiyor... FRP'lerdeki klasik konu, good vs. evil (iyi kötü kavgası), Barbarlar kendi diyarlarında mutlu-mes'ut yaşarken, kötü bir arcmage gelir ve büyüleriyle FRP'nin kötü yaratıklarını barbarların üzerine salar ve onların topraklarında saltanat sürmeye başlar. Bundan rahatsız olan barbarlar örgütlenirler ve ona savaş açarlar ve genelde başarısız olurken, içlerinden bir lider çıkıp barbarları eğitir, iyi savaşçılar yapar, son birkez daha savaşmaya başlarlar. Arcmage'in ordusu büyük yaralar almış ve yenilgi onun için kaçınılmaz bir duruma gelmiştir. Ama Arcmage ölürken bile son pisliğini yapar: Cehenneme bir portal (boyut geçiti) açar, şeytanlar, büyülü yaratıklar portaldan birer birer geçerek barbarlara saldımaya başlarlar. Lider barbar son bir gayret ile kendisini feda eder ve cehenneme bakan portal'a atılır, büyüyü bozar ve ölür... Herşey bitti gibi görünsede hikaye şimdi başlamaktadır... Oyuna bu noktada dahil oluyoruz. Maceraperest bir arkadaş grubuyuz ve gezerken bu olayların yaşanmaya başlandığı ilk şehire geliyoruz. Artık Icewind Dale bize kapılarını açmış, kendimizi hikayenin içinde bulmuş durumdayız.

Icewind Dale'deki olaylar dizisi, oyuncunun ve ekibinin bölgeyi harap eden büyük bir felaketi araştırmasına dayanır. Kuldahar'ın büyük meşe ağacı ölüm sinyalleri vermekte, ölüler mağaralarda, mahzenlerde ve kanyonlarda yürümekte ve yaşlıların bu topraklarda şahit olduklarından daha feci fırtınalar çıkmaktadır. R.A. Salvatore'nin Icewind Dale adlı üçlü yapıtından esinlenen Black Isle, oyuncuya, özellikle de oyunun sayısız yan keşifleriyle uğraşmak isteyenlere sağlam bir olaylar dizisi sunmaktadır. Birçok bölümden oluşan ve tek oyuncunun oynadığı bu oyun aracılığıyla meraklılar, bölgenin tarihi ve asırlar önce Barbarlar ile paralı askerler arasında geçen büyük savaşlar hakkında bilgi sahibi olurlar. Icewind Dale, Dünyanın Omurgası dağları ile ilgili eski inançları, oyun akışı içinde güzel bir şekilde işliyor ve Faerun hikayelerini bilenler bu oyundaki göndermeler sayesinde iyi vakit geçirecek. Belki de hikayenin en iyi özelliklerinden biri de, mücadele ve keşif için mükemmel bir araç görevi görmesidir.

Icewind Dale, Black Isle'ın daha önce piyasaya sürdüğü AD&D'lerden daha fazla mücadele içeriyor. Genel olarak karakter etkileşimi ve diyaloglar Torment'te olduğu kadar detaylı işlenmiş olmasa da, olaylar dizisi yerine oturmuş. Keşfetmek ve savaşmak için iyi bir neden sunmaktadır. Fakat oyunun akışının, mücadeleye bir girişten fazla bir şey olmadığını söylemek pek adil olmaz. Aslında bu oyunun akışını Baldur's Gate'e göre daha çok beğendim. Icewind Dale'in akışı daha az hatalı, diğeri gibi arka arkaya sıralanmamış ve takip etmesi çok daha kolay. Oyun paralı askerler ve barbarlar arasındaki savaşları anlatarak başlıyor. Bu, çaresizliğin hikayesidir ve insanoğlunun yenilgiyi önlemek için neler yapabileceğini anlatır. Icewind Dale'i istila eden ve asırlar önce Barbarları esir etme girişiminde bulunan paralı askerlerin birkaç kez yenilgiyle yüz yüze kalan kötü kalpli lideri, engin ovalarda görkemli bir kapı inşa eder. Bencilce davranışları hep kötülüğü getirir ve bu da hayatta kalanları gruplaşmaya iter. Paralı askerler ve Barbarlar ordularını birleştirip şeytanlarla karşı karşıya kalırlar; ama çok az bir başarı sağlarlar. Fakat bir anda Barbar Shaman Jarod cesur ya da korkak bir davranış sergileyerek vücudunu kapıya geçirir ve geçişi kanıyla mühürler.

Maceranın akışı içersinde oyuncu büyük savaşın sonundan itibaren neler olup bittiğini meydana çıkarır. Oyuncu olmayan karakterlerin (NPC) etkileşimi sayesinde, olayları geçmişlerine bağlayan bağları bulacaksınız. Anlatı o kadar iyi bir şekilde iletilmektedir ki her bir bölümü tamamlamak daha çok heyecan verici olacak, bir sonraki bölüme geçebilmek için canla başla çalışacaksınz.