Just Cause 2

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
Tiryakinin son paraşütü...
2006 yılında satışa sunulan Just Cause adlı yapım, bitmek bilmeyen aksiyon sahneleriyle birçok oyun severin gönlünü kazandı. GTA benzeri oynanışı tropik bir adaya taşıyan yapımcılar, bir hayli uçuk enstantane hazırlayıp, kullanıcıları yüksek bütçeli bir aksiyon filminin başrol oyuncusu haline getirdi. Türün müdavimleri tarafından övgüyle anılmasına karşın, bir kısım için de fazla abartılı bir yapımdı Just Cause. Öyle veya böyle, şu sıralar Avalanche Studios ofisinde oyunun devamı için yoğun bir çalışma sürüyor. PC, PS3 ve X360 platformları için geliştirilen Just Cause 2, bir aksilik olmazsa Eylül ayında raflarda yer alacak.

Avalanche 2.0 motoruyla geliştirilen yapım, öncelikle konsol üzerinde hazırlanıp, sonrasında PC’ye aktarılacak. Dolayısıyla PC kullanıcılarının özlemini çektiği tarzda yüksek grafik kalitesiyle karşılaşılmayacağı muhtemel. Ancak bu demek değil ki, görseller mide bulandıracak. Aksine, yapımcılar yeni oyunda yine tropik bir ada kullanıyor ve adayı oldukça gerçekçi modellemeye çalışıyor. Ancak Anti-Aliasing’in kullanılmadığı yapımda, görsellerin biraz tırtıklı olacağı kesin. Ekran görüntülerine baktığımızda, ışık efektleri konusunda yapımın pek de başarılı olamadığını görüyoruz. Hele ki yansımalar yok denecek kadar zayıf. Konsolun işlemcisini daha az yormak adına tercih edilen bu sistem, maalesef grafikler adına olumlu sözler söylememizin de önüne geçiyor.

Dört tarafım deniz efekti

İlkindeki gibi Rico Rodriquez’i yöneteceğimiz oyunda, yolumuz Pasifik’te bir ada olan Panau’ya düşüyor. Havai ve Yeni Zelanda’ya benzeyen atmosferiye dikkat çeken bu bölge, Baby Panay adında bir diktatör tarafından yönetiliyor. Bizim amacımız ise adada karışıklık ve hatta iç savaş çıkarıp, Baby Panay’ı devirmek.

Just Cause 2
"İlk oyundaki gibi süper ajan olarak Just Cause 2'de de birçok kez aksiyon dolu sahneler yaşayacağız."

Son derece büyük bir ada olan Panau’nun kıyı şeridiyle iç kesimlerinde farklı bir atmosfer biz oyuncuları bekliyor. Kıyılarda güneş teni yakarken, iç kesimlerdeki dağların tepelerinde kar görmek mümkün. Epey geniş bir harita tasarlayan yapımcı ekip, bu büyük alana bolca ulaşım aracı yerleştirmeyi de ihmal etmemiş. Birçok cip ve benzeri araçtan tutun da, helikopterlere ve hatta jete kadar, kullanışlı bir araç yelpazesi Just Cause 2’de bizi bekliyor.

Şeytan doldurur

Yeni yapım ile beraber gelen özelliklerden biri de objelerin ardına saklanabilmek. Tıpkı Gears of War ya da güncel bir örnek olan Wanted: Weapons of Fate’de olduğu gibi herhangi bir nesneyi siper olarak kullanabileceğiz. Birkaç yeni silahın da eklendiği yapımda, lazer kontrollü roketlerden, bomba atara, C4 patlayıcısından, minigun’a kadar bir dizi imha makinesi, Rico’nun inisiyatifine bırakılmış durumda.

Üzerlerine yüzlerce mermi yağdıracağımız talihsiz düşmanlar da bir takım geliştirilmelere tabi tutulmuş. Öyle ki yapımcılar, ilk oyunun yapay zekasını beğenmedikleri için oturup kodları yeniden yazmışlar. Böylelikle ortaya plan kurabilen, hatta planlarını sıraya koyabilen düşmalar çıkmış. Just Cause’daki gibi kolay yem olmayacaklarını tahmin etmek güç değil. Zira bir düşman askeri çevrede avantajına olan bir nesne gördü mü, onu terk etmeden, onun çevresinde saklanarak savaşacak. Dolayısıyla tropik ormanlarda salına salına yürüme imkanımız pek olmayacak.

Fizik öğelerini de artıran Avalanche Studios, bu sayede patlamaları ve oluşan etkilerini daha gerçekçi bir hale getirmeyi amaçlıyor. Büyük bir patlamada, hasar gören detayların yanı sıra, parçalanan objeler de olacak. Genel olarak bakıldığında, yılın üçüncü çeyreğinin sonunda satışa sunulması beklenen Just Cause 2, ilkinin eksik yanlarını tamamlayıp, üzerine biraz daha ekleyerek satışa sunulacak gibi görünüyor. Yani yeni bir fenomen olmaktan çok uzak, ancak eğlendirmek için de yeterli gibi...
Yorumlar 11
MK Okuru
MK Okuru 29.03.2024 11:31
Kalan Karakter: 300 Gönder
Just Cause 2
İlginizi Çekebilir