1/4

KOMPLO TEORİSİ #5 - Far Cry Özel

Çağlar Avcıl 25.11.2014 - 09:49
Bu hafta, Far Cry 4 çıkış özel yazısı sizlerle...
Her sene olduğu gibi oyunların en yoğun ve en çok beklenen dönemine girdik ve bu hafta raflarda yerini alan oyunlardan biri de Far Cry 4 oldu. 2012 yılında seride yarattığı değişim ile FPS türünün adeta GTA’sı olmayı başaran oyun, (ki ben bu satırları yazarken GTA da FPS türüne geçmiş olacak) bu sefer bizi Himalayalar'ın eteklerinde karşılıyor. Ancak oyun tanıtılmaya başladığından beri mirasçısı Far Cry 3 ile fazla benzerliği ve kendini tekrar edişi ile dillere düşmüş durumda. Peki 2004 yılında bize Crytek tarafından tanıtılan seri neydi, ne oldu? Ve de serinin geleceği ne durumda? Bu hafta çıkış özel yazısı sizlerle…

Şu Çılgın Türkler

1999 yılında Avni, Cevat, Faruk Yerli kardeşlerin tarafından Coburg’da kurulan Crytek şirketi ilk ilgiyi 2000 yılında ECTS fuarında çekmeyi başarır. NVDIA ile teknik demolar sergileyen kardeşler, daha sonraki yıllarda X-Isle adlı Jurassic Park temalı oyunlarının demoları ile dikkatleri üzerlerine toplar. O sıralar Avrupa’da oldukça ilgi gören oyunlarının adını sonradan Far Cry olarak adlandırırlar ve oyunla beraber geliştirdikleri oyun motorları, Cry Engine’i de 2 sene sonra görücüye çıkarırlar. Özellikle vejetasyon modellerinde ve sandbox tipi haritalarda uzun ve kapsamlı görüş alanlarını “render” etme özellikleriyle ön plana çıkan bu yeni oyun motoru ses ve fizik motoruyla da öne çıkıyordu.

Her şey böyle başladı:
2004 Yılında Far Cry adını verdikleri oyunu Ubisoft’un yayımcılığıyla oyuncuların beğenine sunarlar. Oyunda, Jack Carver adlı eski Amerikan Özel Birlik komandosunun geçmişinden inzivaya çekilip turistlere Güney Pasifik’te bot gezileri yaptırdığı sırada bir gazetecinin kendisini gizemli bir adaya götürme isteğini geri çevirmeyerek kendisini Dr. Krieger’in genetik deneyleri ve özel ordusuyla baş başa bulur. Bir adada izole olmanın hissiyatını ve açık dünya oynanışını FPS severlerle buluşturan bu yapım özellikle grafikleri, yapay zekâsı ve türe getirdiği “güneşli kumsallarla” oldukça ilgi görmüştü. 2006 yılında markanın tüm haklarını Ubisoft’a devrederek EA ile yayıncılık anlaşması kurduğunu belirten Crytek, yeni oyunları Crysis’i tanıtarak markayı terk etmiş oldu.

KOMPLO TEORİSİ #5 - Far Cry Özel
Afrika'nın Çorak Topraklarından Tropik Ormanlara

İkinci oyunun çıkması 4 sene kadar sürdü. 2006 yılında markayı ele alan ve devamı için çalışmalara girişen Ubisoft Montreal ekibi, ana karakter ve hikâye başta olmak üzere oyunun genel teması dışındaki her şeyi baştan aşağı elden geçirdi. Oyuna haldır haldır konsept aradıkları sırada yayına giren ve Leonardo Di Caprio’nun oynadığı Kan Elması (Blood Diamond) filmi ekibe göz kırpar ve yeni mekan orta Afrika’nın çorak bozkırlarında olmasına karar verilir. İç savaş ve fakirliğin mimarı “The Jackal” (Çakaaaal!) adlı baş düşmanımızı ele geçirmek için 50 km2’lik alanda oradan oraya koşturup dururken bir yandan baş döndürücü sıcağı ve bulaşıcı hastalıkları ensemizde hissediyorduk.