1/2

Kreed

Erdem Maşlak 3.06.2010 - 12:31
Kreed'den kurtulma mücadelesi...
Platformlar PC
Kreed
Merlin Puanı 66
Artılar Yapay zeka gerçekten de çok iyi. Aksiyonu bol ve fazla yorucu değil.
Eksiler Vaat edilen grafik kalitesi mevcut değil. Sesler özensiz. Sürekli koridor bir süre sonra bıktırıyor.

“Her şey önce bir gaz bulutuydu” diye başlamak lazım aslında; ama, bu Ruslara ne olduysa oldu ve kendilerince bir şeyler üreterek piyasaya “Big Bang!!!” efektiyle indiler. İndiler inmesine de bu iniş kaliteli yapımları ardı ardına patlatarak ortalığı sarsma babında değil; belki heves, belki de ciddi manada uzun soluklu olarak piyasanın içerisinde bulunma maksadıyla sürekli oyun üretme şeklinde gerçekleşti. Aşikar olan bu çöreklenme seri bir üretimin tam aksine, her aşamada ciddi bir uğraşının eseri. Tabi tecrübenin varlığı da büyük şirketlerin ürünleri ile onlarınkiler arasındaki yegane farkı oluşturuyor. Zamanla da, inanıyorum ki, adam gibi oyunlar üretecekler. Keşke aynı heves –ya da her neyse- bizde olsa da, varsın kötü oyunlar yapsak. Gerçi Kabus22 ve Beyoğlu&Beyoğlu’nun arifesinde bu sözler biraz yaralayıcı olur. Zaten burası da yeri değil. Gelin biz, aklımıza gelebilecek her noktanın sıfırdan üretildiği Kreed’de kuzeyin soğuk çocuklarının neler yaptıklarına bakalım.

Kreed’den çıkamadım, çıkılmıyor Mihriban

Kreed, konusu uzak gelecekte ve dış uzayda geçen bir aksiyon oyunu. Her ne kadar gelişen olayların tarihi günümüze dayansa da sizi o kadar geçmişe götürmek istemiyorum(??). Olaylar, Aspero isimli bir ticaret gemisinin içerisinde bize yansıtılıyor ve belli olmayan bir sebep ışığında bulunduğumuz uzay gemisinin Kreed’e sürüklenmesiyle başlıyor. Bir süre sonra da bir patlamanın ardından mekiğin içi dünya dışı Tiglaary ırkından yaratıklarla doluyor. Aslında insanların bu yaratıklarla olan savaşı 21. yy’a kadar dayanmakta. Öncelikle savunma amaçlı gelişen silahlanma ve teknolojik yükseliş, ardından atmosferi bu yaratıklardan arındırma işiyle birlikte dış uzayı keşfetmeye kadar sürmüştür. Uzayın derinliklerine doğru da İnsan ırkı ve Tiglaary’ler arasında üstünlük mücadelesi halini almıştır. Zaman kendi içerisinde bu şekilde devam ede dursun yine bu iki taraf arasındaki bir savaş sırasında daha önce emsali görülmemiş bir bölge keşfedilir. Bu bölgenin sınırlarına dahil olunmasıyla da savaşan askerlerin hepsi yok olur. Daha sonraları buraya yapılan keşif gezileri, bölgeye giden uzay araçlarının kaybolmasıyla sonuçlanır. İnsan aklı buranın gizemlerini çözmeye yetersiz kalır ve bu bölgeye “İnanç” anlamına gelen “Kreed” ismi verilir. Biz de az önce anlattığım gibi buradan kurtulmaya çalışan, Tiglaary’ler ile mücadele etmesi için yetiştirilen bir “Legion”’u canlandırarak gelişmelere tanık oluyoruz. Tabi biz yaşananların ve yaşanacak olanların sonlarına rastladığımızdan geçmişte meydana gelenleri bölümler içerisinde okuduğumuz notlar sayesinde ediniyoruz. 

Konu derin ve bol aksiyonlu görünüyor, zira oyun içerisinde de bunu tam anlamıyla görmek mümkün. Hatta çoğu kez karşılaştığınız düşmanlar ile olan çatışmalarda, kendinizi sağ salim boş bildiğiniz bir odaya atmak için parmaklarınızda yoğunlaşan adrenalini kontrol etmekte çoğu zaman zorlanıyorsunuz. Nedeni ise sağlık paketlerinin ve cephanelerin her tarafa bol keseden dağılmamış olması. Yükselen zorluk seviyesi ile daha da azalıyorlar. Bölümlerde karşılaştığınız aksiyonun seviyesi de reflekslerinize yansıyor, kafanızı sağa sola atmanız bir süre sonra çok da anormal bir davranış olmuyor. Bundaki en büyük etken ise düşmanlarınızın zekaları. Kendilerini sizinle savaşacak kadar güçlü hissetmeyen yaratıklar arkalarına bile bakmadan kaçarken, silahlı bir Tiglaary sizin dibinize kibrit suyunu boca etmek için peşinizden büyük bir gayretle koşturuyor. Bu konuda en çok hoşuma giden enstantanelerden biri full sağlığı olan; ama, yalnız ve öleceğini bilen bir yaratığın sizinle karşılaştıktan sonra afallaması, ardından da bir arkadaşını bulana kadar kaçması; bulunca da birlik olup sizi koşturması. En büyük korkuyu da mermileriniz bitip, elinizde sadece bıçak kaldığında yaşıyorsunuz. Zorluk seviyesinin artmasıyla çoğalan yaratıklar da ölüm fermanınızı imzalamak için birbiriyle yarışıyor. Sizi dinliyorlar ve kurşununuz bittikten sonra reload yaparken saldırıyorlar. Saklanıyorlar ve beraber hareket ediyorlar. Bütün bunlar iyi derecede çalışıyor ve “adam gibi” bir oyunun sahip olması gereken önemli bir puanı başarılı bir şekilde kapıyor.