Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
0
-
Okur Puanı: (-Kişi)
Puanın:
                                         

platform: PC, PS4, XB1

Yapımcı-Yayıncı: BioWare - EA Games
Çoklu Oyuncu: Var Türü: Aksiyon, Role Playing Game

İnceleme tamamlandığında eklenecek
İnceleme tamamlandığında eklenecek
özel İnceleme
Ersin Kılıç - 20.03.2017 16:08
Ersin Kılıç - 20.03.2017 13:04

"Andromeda beklediğimiz güzelliklere sahip mi?"

"Buradan bakıldığında Dünya pek dikkat çekici gibi değildir. Ama bizim için durum farklıdır. O noktayı yeniden inceleyin. O burası, o evimiz, biziz... Üzerinde sevdiğiniz herkes, tanıdığınız herkes, duyduğunuz herkes yaşıyor. Var olmuş tüm insanlar yaşamlarını orada geçirdiler..."

İşte Carl Sagan dünyamızın ne kadar önemli olduğunu ama evrende aslında küçücük bir mavi noktadan, hatta daha da ufağından ibaret olduğunu bu sözleri ile özetliyor. Buna rağmen insanoğlunun bilinmeze karşı merakı da her zaman üst seviyede olmuştur. Yakın çevrenin keşfinden başlayan bu yolculuk yeni kıtaların keşfine, okyanusun derinliklerine kadar uzanmış ve dünyada hala gizemini koruyan noktalar olmasına karşın gökyüzüne ve daha ilerisine kadar uzanmıştır.


Nitekim geçmişe dönüp baktığımızda aslında insanoğlunun atmosfer sonrası ile olan ilişkisinin çok yeni olduğunu görüyoruz. 1969 yılında dünyamızın uydusu Ay'a ayak basan Armstrong, Collins ve Aldrin olsa da Neil Armstrong'un "Bir insan için küçük ama insanoğlu için büyük bir adım" sözleri bu gibi keşiflerin ne kadar önemli olduğunu vurguluyor. Mars'a keşifler devam ediyor ama ilk insanın Mars'a ayak basmasına belki de yıllar var. Peki ya daha ilerisini düşündünüz mü hiç? Saturn, Neptun, Güneş Sistemi'nin dışı, Proxima Centuari, Alpha Centuari.. Buralara gitmemiz kaç yılımızı alacak? Ya da Samanyolu Galaksisi'ni de dışarısını hayal edin.. Andromeda Galaksisi'ni keşfetmemiz, oraya ayak basmamız ne kadar sürecek dersiniz?

İşte oyunlarıyla olduğu kadar kitaplarıyla da koskocaman bir külliyatı karşımıza çıkaran Mass Effect serisi, insanoğlunun bu keşif duygusundan yola çıkıyor ve biz oyuncuları galaksimizin ücra köşelerine kadar ulaştıran kurgusal bir hikaye sunuyordu. Her şeyin başında 2148 yılında Mars'ta keşfedilen ve 50.000 yıl önce ortadan kaybolan bir uygarlığın kalıntıları yıldızlararası seyehata izin vermiş ve Mass Relay adı verilen sistemler sayesinde keşfedilecek yepyeni gezegenlerin kapılarını açmıştı bizlere. Hayal gücümüzün sınırlarını zorlayan Mass Effect hem oynanışı hem de bu eşsiz yapısıyla mest etmişti bizleri. Devam oyunları ile birlikte aslında büyük bir parçanın tam da ortasında olduğumuzu anlamıştık.

Andromeda Galaksisi'ni keşfetmemiz, oraya ayak basmamız ne kadar sürecek dersiniz?


İşte Mass Effect Andromeda bayrağı yine bu kalıntıların keşfinden sonra devralıyor. Bu denli büyük bir keşif, yıldızlararası seyehati mümkün kılsa da mevcut galaksimizden Andromeda Galaksisi'ne olan yolculuğumuz tamı tamına 600 yıl sürüyor. Biraz gecikmeli olarak vardığımız Andromeda Galaksisi'nde bizden önce gelen ekibin aslında temelleri attığını görüyorsunuz. Bu noktada seri için yeni bir terim olan ama yeni oyunun tam göbeğine konumlandırılmış olan Pathfinder olgusu ile karşılaşıyoruz. Hikayenin ilk dakikalarında sırtımıza yüklenen bu Pathfinder olgusunu kısaca kaşif ya da benzetme yapacak olursak Uzay Yolu serisindeki Yıldız Gemisi kaptanlarına benzetebiliriz. Ana hedefleri insanlık için yeni ve oldukça önemli olan Andromeda Galaksisi'nde yeni gezegenler keşfetmek ve bu gezegenler hakkında bilgi toplamak.

Tabi hikaye bu şekilde başlamış olsa da kısa süre içerisinde gelişim göstermeye ve gizem unsurları ile süslenmeye başlıyor. Bu gizem unsurunun kaynağında seride ilk defa karşılaştığımız Kett ırkı dışında keşfetmeye başladığımız antik kalıntıların da önemi büyük. Hikayenin giriş evresine baktığımızda ise beklenen vuruculuğa sahip olmadığını söyleyebilirim. Bu konuda biraz serinin ilk oyununa benzese de ona göre daha serbest bir yapıda ilerliyor. Yine de Mass Effect 2 ve 3'teki vurucu girişleri bekliyorsanız biraz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
Bu noktada bir parantez açıp hikaye adına da oldukça önemli olduğunu düşündüğüm ve aynı zamanda oyunun şu sıralar en çok konuşulan noktalarından biri olan yüz ifadelerine geçmek istiyorum. Dediğim gibi hikaye vurucu bir şekilde başlamıyor ama oyunun daha ilk dakikalarından itibaren o duygu eksikliğini almaya başlıyorsunuz. Bunda eleştirilen ve eleştirilmesinde son derece haklı olunan surat ifadelerinin yeri büyük ama olay sadece surat ifadeleri ile alakalı değil. Donuk, bön bön bakışların yanı sıra oyunun diyaloglarında ve genel hikaye işleyişinde de büyük bir sıkıntı söz konusu.

Mass Effect serisinde oynanış ve diğer öğeler dışında serinin şimdiye kadar en sevilen yönlerinden birisi olan senaryo, duygu ve diyalog işleyişini malesef Mass Effect Andromeda'da tadamıyorsunuz. Hatta örnek vermek gerekirse oyunun hemen başında yaşadığınız ve keyfiniz kaçmasın diye burada bahsetmeyeceğim birkaç olayı karakterler o kadar saçma bir duygu ile karşılıyor ki, sanırsınız bu büyük krizler yaşanmamışta gemide sadece birkaç dakikalığına elektrikler felan kesilmiş. Tüm bu unsurlar bir araya gelince belki de önceki oyunlarda büyük keyif aldığınız ve her köşe başında konuşmaya çalıştığınız karakterlerin ya da NPC'lerin tüm özellikleri toz olup gidiyor. Çok kısa bir süre içerisinde yan karakterleri bırakıp sadece görevlere ve senaryoya odaklanmaya çalışıyorsunuz. Kısacası karakter ifadelerinin üzerine gelen diyalog yapısındaki bu zayıflık, oyunun en büyük özelliklerinden birisini alıp götürdüğü gibi hikayesini de büyük ölçüde baltalayan en büyük unsurlardan birisi oluyor.


Komik birşey varsa söyle biz de gülelim..


Zaten yapım ekibine baktığımızda Bioware'ın bu konuda biraz sansasyonel işlere imza attığını da görüyoruz. Surat animasyonları tamamen bu işi ilk defa yapan birine teslim edilirken, oyunun çıkışına birkaç gün kala firma ile ilişiği kesilen önemli tasarımcılar da oyunun bu konudaki sıkıntılarını adeta ıspatlamış. Açıkçası bu kadar beklenen bir oyunda bu sorunlar ile karşılaşılması ve oyunun ertelemeye gitmemesine büyük bir Mass Effect hayranı olarak anlam veremiyorum.

Tabi Mass Effect: Andromeda'nın şüphesiz en güzel yönü oyuna da ismini veren Andromeda galaksisi oluyor. Bu kadar uç nokta ve hayal gücüne müsait olunca oyundaki tasarımların ve gezegenlerin merak unsurunu tetiklediğini söyleyebilirim. Adım attığınız ilk gezegendeki atmosferden zaten bu durumun ne kadar ileri gidebileceğini farketmeye başlıyorsunuz. Galaksideki gezinme ve gezegenleri keşfetme sistemi eski oyunlardakine benzer bir işleyişe sahip. Yine de bu noktada bazı eksiklikler de bulunuyor.

Öncelikle keşfettiğiniz gezegenler ile olan etkileşim oldukça az. Yani oyunda belli başlı gezegenler dışında diğer gezegenleri sadece isim ve şekil olarak görüyorsunuz. Sistemler arası ve gezegenler arası ilerleme ise otomatik olarak gerçekleşiyor. Yani bir gezegen seçtiğinizde ve oraya gitmek istediğinizde ekran bulunduğunuz alandan seçmiş olduğunuz bölgeye doğru ilerliyor. Bu işleyiş özellikle görsel olarak, hele bir de benim gibi uzay meraklısıysanız çok güzel gözükmekte. Yine de oyunun süresini göz önüne aldığımızda sürekli aynı geçişler ve bekleme süreleri sıkacakmış gibi geliyor.

Bu gezegenler arası gezinme olayında sevmediğim bir diğer nokta da geminizin hiçbir şekilde gözükmemesi. En azından kaptan köşkünden bu gezinme olayına şahit olsaydık çok daha etkileyici ve atmosferi tamamlayıcı bir unsur ile karşılaşabilirdik. Tabi bulunduğunuz konuma göre kaptan köşkünde ya da geminizin diğer noktalarında bulunan camlardan manzaraya bakmak gerçekten paha biçilemez. O anki bulunduğunuz konuma göre değişen bu manzara bu sistemdeki en sevdiğim özelliklerden birisi oldu.

Sistemler arası gezintiyi bırakıp gezegenlere iniş yapmaya başladığınızda oyunun etkileyici noktası da ön plana çıkmaya başlıyor. Bulunduğunuz gezegene göre değişen grafik ve atmosfer yapısının hakkını vermek gerekiyor. Mass Effect Andromeda animasyonlar ve karakter suratları konusunda zayıf bir görünüme sahip olsa da yere ayak bastığınızda Frosbite grafik motorunun tüm güzellikleri önünüze serilmeye başlıyor. Biraz önce de bahsettiğim atmosfer detayları dışında, kaplamalar ve ışıklandırmalar oyunun görsel anlamda başarısını da gözler önüne sermiş.

Ayak basabildiğiniz gezegenlerdeki oyun alanı oldukça geniş olunca yardımınıza eski bir dost isim değiştirmiş şekilde koşuyor. Eski seriden hatırlayacağımız Mako benzeri bir işleyişe sahip olan Nomad isimli aracımız ile çok daha özgür bir oynanışa imza atılmış. İndiğiniz gezegende keşif için en önemli unsur olan Nomad ayrıca gezegen tabanından mineral toplamakta da yardımınıza koşuyor. Dağ tepe aşabilmenizi sağlayan süspansiyon sistemi, ya da turbo modu ile Nomad kullanımının sıkmayan bir yapısı olduğunu söylemek mümkün.


Ayak basılan ilk gezegen atmosfer konusunda önce oluyor


Mass Effect Andromeda'nın aksiyon dinamikleri serinin bir önceki oyunu üzerine konumlandırılmış. gerek yakın dövüş gerekse de çatışma dinamiklerinde benzer bir işleyiş görüyoruz. Buna rağmen karakter gelişimi ile birlikte bazı yeniliklere de gidilmiş.

Not: Oyunun savaş sistemi, karakter gelişimi, genel ilerleyişi ve görev sistemi gibi dinamikler inceleme yazısına en kısa sürede eklenecektir.

Not 2: Gönül isterdi ki Mass Effect: Andromeda'nın bugün biten ambargosu ile birlikte incelemesini de girmiş olalım ama oyun malesef Türkiye basınına bugün ulaştı ve bu kod inceleme kodu olmadığı için oyunun resmi çıkışını beklememiz gerekiyor. Neyse ki Origin Access sürümü üzerinden oyunun 10 saatlik kısmını oynadık. Bu yazdığımız kısım da oyunun bu 10 saatlik kısmı için geçerlidir. Oyunun normal sürümü ile birlikte yazıda bazı değişiklikler ve az önce de bahsettiğim eklemeler olacağı gibi nihai kararımızı da bu hafta içerisinde vermiş olacağız...
yorumlar (61)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 21.03.2017 05:17 (0)
Hersey cop... Azcik saygi duyun emek harcayan insanlarada begenmediginiz seylere cop demekten vazgecin.
Seviye: 1
matrix, 21.03.2017 22:16 (+1)
İşlerine gelince; "oyunu en iyi ve en kusursuz haliyle deneyim etmeniz... bizim için en önemli şey.." diye oyuncuyu poh pohlayan yapımcılar, bir kez daha, ellerini taşın altına koymadı.
Oyunun diske kutuları basıldı, bu oyun bu şekilde/bir şekilde gold oldu(?) denildi, ama bu oyunu ilk deneyimleyecek oyuncuların ve önceden oynama fırsatı bulan oyuncuların ve bu oyun için gün sayan oyuncuların tüm keyfinin, beklentilerinin içine edildi.
Bakın RPG oyunu yapıyorsanız, duyguyu geçirmek bir kere sizin yapacağınız en önemli iş. Tamam mimikler iyi olmayabilir, ağız göz hareketleri iyi olmayabilir diyebiliriz. RPG oyunu olmasan iyi olmayan bu özelliklerine puanda kırılmayabilir aslında. Gel gelelim ortada oyuna düzenlenmiş bir komplo bilerek yapılmış bir kötülük gibi duran, traji komik bir animasyon örgüsü var. Şaşı gözler tombul yanaklar duygusuz diyaloglar. Yani bu bir optimizasyon sorunu değil, bunu beceremiyecek firma hiç değil, en azından kabul edilebiliri bırakın en iyisini yakalamaya yatırım yapabilecek potansiyelde zengin bir firma, güçlü bir oyun motoru bilmem kaç milyon dolarlık AAA oyun. Yüzüp yüzüp kuyruguna gelip böyle bir kazık yiyip üstüne bunu fark etmemeleri mümkün değil bu şekilde ön gösterime koyup, bu oyun gelecek diye reklam yapıp, oyunu ertelemeyip ilk deniyenlerin tüm hayallerini yıkıp bu oyunu çıkartırsan saygının tam olarak bittiği yere geliriz.
Yatırımcılarını ikna edip, çıkış masraflarını kabullenip, bu şekilde bastıkları her şeyi çöpe atıp, 1, 2 ay gecikmeli olarak bu oyunu piyasaya sürselerdi ve durumu anlatsalardı oyunun mevcut potansiyeli bukadar rezil kepaze olmazdı.
Şimdi bu oyun için puan verilecek mi ? Gerçekten şimdi bu oyun için neye puan verilecek ?
Bu optimizasyon sıkıntısı veya yetişememiş bişe değil bu bug glitch değil bu olay belliki ekibin içişleri sorunu.
Bu olayı güncellemeyle düzelteceklerdir ama 1 ay bu kara lekenizle oyuncuları mağdur etmeniz vede güncellenmemiş haliyle bu kara lekenin piyasaya sürümüyle geçicek rezillik silsilesidir.
Kusura bakmayın biraz değil baya bir uzun olduda bu oyunun ertelenmemesi büyük saygısızlıktır. elini bu durumlarda bile taşın altına koymayan bir firma bu örnekle yargılanmalıdır. Kendi içişlerinde yaptıkları hata bunca emeğe büyük saygısızlıktır.
Bu oyun için tüm o sitrese emeğe verilen bu kara leke büyük bir skandaldır bence kabul edilebilir hiç bir tarafı yoktur. Evet kahrolsun EA. Birde unutmadan F.. Y.. Konami !
Seviye: 2
ozan86, 21.03.2017 12:14 (-1)
Uzay gemisi sürebiliyor muyuz ?

İkincisi şu oyunları kimler, neden ve nasıl büyük bir beklenti içine girerek bekliyor anlamadım.

Yani GTA olur, ne bileyim Mafia olur, EOS serisi olur, Fallout olur tamam derim.
Seviye: 6
AgnusDei, 24.03.2017 12:05 (0)
Mass Effect’in geldiği son nokta. Kumandan Shepard mezarında ters döndü. Neredeyse Witcher 3 kadar ödül almış, puanı daha da yüksek Mass Effect 2’den sonra bu günleri de gördük. Sayelerinde artık hayal kırıklığına uğrama da hiç hayal kırıklığına uğramıyoruz. Öyle ki bunun olacağını iki sene önceki mesajımda yazmıştım. Görünen köy kılavuz istemiyor. Çünkü eleştirilerden ders almıyorlar, kulaklarına bal mumu döküyorlar. Son oyunla birlikte başlayan bozulma bu oyunla iyice kokmaya başladı. Cidden o oyun yetmemiş gibi beş senelik çalışmanın ürünü olarak bu oyunla mı insanın önüne geliyorsun? İnanılmaz. Test etmeden mi çıkardılar, yoksa test edip bunları görmelerine rağmen mi çıkardılar bilemedim, hangisi daha komik olur onu hiç bilemedim size bıraktım. İsminin hakkını vermişler, sanki başka bir galaksinin ilkel canlılarının elinden çıkma oyun.


Mass Effect fanlarının bu duruma tepki göstereceğine eminim ki gösteriyorlar da. Oyun zaten hem basın inceleme puanları hem de kullanıcı puanları bakımından firmanın en dip oyunu. Yetmez ama evet. Satış rakamları da iyice düşük kalmalı. EA finansal destek sağladığı ve beş sene yapım süresi verdiği firmaya sabrı taşmıştır, yapımcı olmamasına rağmen bundan daha iyi yapardım diyordur. Firmaya el atıp çeki düzen verdirebilir ama satın alırsanız bu olmaz, sonraki oyunda bunu öpüp başınıza koyarsınız. Ha ileride CPY Edition çıkar onu alabilirsiniz. En büyük tepki koymak bu oyunu satın almamaktır çünkü bunların başarı ölçütü para, para, para. Diğer türlü olsaydı son oyundan sonra kendilerine gelirlerdi ama iyi sattığı için bu oyun çıktı. Yine bu olursa insanları hayal kırıklığına uğratmaya devam edecekler.
MK Okuru, 20.03.2017 22:35 (0)
normalde alacağı puan 30 falan,ama bioware olduğu için rüşveti gömmüştür gamespot ve ign ye falan, e sizde onları takip ettiğiniz için hali ile 95 falan verirsiniz herhalde bu çöpe. malum 3. oyunuda az parlatmadınız.

Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.