Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
İnceleme

Merlin'in Kazanı > İnceleme > Nier: Automata

Nier: Automata - İnceleme

Müthiş bir potansiyel ile çok yanlış atılmış adımlar

Hürcan Köse - 13.03.2017 14:20
Hürcan Köse - 13.03.2017 01:11
İncelemeye başlamadan önce ne kadar üzgün olduğumu dile getirmek istiyorum. Nier: Automata'yı ilk duyurulduğu günden beri büyük bir heyecanla bekliyordum. Muazzam bir potansiyele sahip olan bu oyunun tam da incelemenin alt başlığında yazdığım gibi, çok yanlış atılan adımlar sonucu sıkıcı bir tekrar festivaline dönüşüyor olması Nier: Automata'yı katlanılamaz, yetersiz bir oyun haline getiriyor.



Eğer oyunu önceden takip ettiyseniz ve biraz ön bilginiz varsa, Nier: Automata'nın açık dünya tarzı bir oynanışa sahip olduğunu biliyorsunuzdur. Ancak günümüz açık dünya oyunlarında oyuncuların artık özellikle aradığı şey, bu büyük dünyaların canlı ve tekrar etmeyen bir yapıya sahip olmasıdır. Bu dünyaların artık genişliği kadar, doluluğu ve taşıdığı kimlik de çok önemli. Belki Nier: Automata'nın dünyası bir karaktere sahip olabilir, ancak dolu olmadığı reddedilemez bir gerçek.

PlayStation 2'de ortaya çıkan Drakengard serisi ile başlayan ve ta oradan, Nier: Automata'ya kadar gelen bu dünyada artık hiç insan kalmamıştır ve androidler ile makineler sonsuz bir savaşın içindedir. Post-apokaliptik bir temaya sahip olan Automata'da bazı makineler insan gibi davranmaya başlamış, geçmişte kalan başarılı bilim adamları ve filozofların işlerini okuyarak hayatın sırrını çözmeye, yaşamaya uygun olmadıkları bir hayatı yaşamaktan başka bir uğraş bulamamıştır.



Bu gizemli ve büyülü dünyayı keşfederken etrafınızı çevreleyen elementlere bakarken gerçekten bazı şeylerin yanlış olduğunu anlayabiliyor ve bu dünyanın sizden gizlediği şeylerin olduğunu görebiliyorsunuz. Bir de tıpkı ilk Nier'de olduğu gibi, çok iyi hazırlanmış, senfoni kalitesinde müzikler işin içine girince Automata'nın evreni gerçekten kabul edilebilir oluyor. Ancak o boşluk hissi hiçbir zaman kaybolmuyor.

Eğer daha önce Drakengard veya ilk Nier'i oynamadıysanız, Automata'ya direkt olarak başlayabilirsiniz. İlla ki eski oyunları oynamanıza gerek yok. Ancak Automata evreninin sahip olduğu felsefeyi veya dünyanın bu hale gelme sebebini anlamak istiyorsanız, önceki oyunlarını oynamak veya en azından hikayelerini bir video yahut bir yazı aracılığı ile öğrenmenizde fayda var. Çünkü Automata hem kendi hikayesini, hem de geçmişini anlatmak konusunda çok başarısız bir yapım.

Nier: Automata'da, Platinum Games'in diğer oyunlarından alışık olduğumuz bir kontrol şeması ve savaş sistemi mevcut. Hızlı, hafif veya ağır, güçlü komboları birleştirerek yanınızdaki minik robotun ateş gücünü de kullanarak düşmanlarınıza zor anlar yaşatabiliyorsunuz. Ancak bu kontrol şeması ve kombolar hiçbir zaman gelişmediği, sürekli aynı kaldığı için bir yerden sonra tekrar etmeye ve sıkmaya başlıyor.



Hızlı oynanışın yanı sıra Nier bazen kamera açılarını değiştirip oyunu sıkıcı bir shoot-em-up festivaline dönüştürüyor. Bunu örneklemem gerekirse, zamanında NES gibi konsollara çıkan, Galaksi'de uzay gemisi vurma oyunlarını örnek verebilirim. Üstünüze onlarca düşman geliyor ve siz de izometrik ya da kuşbakışı kamera açısıyla bu düşmanları vuruyorsunuz. Bir bakıma minigame bunlar ancak zorunlu hale getirilmesi ve kamera açısını da zevksiz bir hale getirmesi bu mini oyunların oyuncuyu sıkmasına sebep oluyor. Oysa bunları yine üçüncül şahıs bir kamera açısıyla verip bizi aksiyonun tam ortasına koysa, çok daha eğlenceli olabilirdi her şey.

Kamera açıları aynı zamanda oyun içerisinde de bazı sahnelerde zorunlu bir şekilde değişiyor. Üçüncül şahıs bir aksiyon oyunu oynarken kendinizi bir anda metroidvania tarzı bir platform oyununun içinde buluyorsunuz. Bu bir-iki kere yapılsa kabul edilebilirdi ancak oyun içerisinde onlarca sahnede bununla karşılaşmak bir yerden sonra "eeeeh yine mi ama?!" demenize sebep oluyor.
68
70
Okur Puanı: (5Kişi)
Puanın:
                                         
Yapımcı-Yayıncı: Platinum Games - Square Enix
Çoklu Oyuncu:Yok Türü: Aksiyon, Hack'n Slash

Muazzam müzikler.
Çekici ve merak uyandırıcı bir evren.
Kaliteli boss ve çevre tasarımları
Çağın çok gerisinde kalmış grafik ve animasyonlar.
Düzgün anlatılmayan, soru işaretleri ile dolu hikaye.
Gerçek son için oyunu defalarca baştan oynamanız gerekiyor
yorumlar (56)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 28.04.2017 03:45 (0)
Oyunu 200 saat oynadim ve incelemede tek bir doğru cümle yok.gerçek son için de defalarca oynamak gerekmiyor.ilk önce 2b sonra 9s gözünden tanıklık ediyoruz.3.Oynayış bu adamların oyunu bitirdi sanmasından sonraki 15 bölümü oynattırıyor. Chapter select ile kolayca 4 ve 5. Son aciliyor ve hkaye bityr
MK Okuru, 31.03.2017 02:32 (0)
oyun ortalıgı kasıp kavurdu bile siz 50 60 verin iyiki buradaki oyuncular gibi degil herkes
MK Okuru, 28.03.2017 20:12 (0)
ben 50 bekliyordum 68 çok bile olmuş. Traşenko bir oyun , içeriği resmen harcanmış duke nukem 3D kalitesinde kalmış grafiğiyle ne bekliyorsunuz ki ? puanı cok buldum.
MK Okuru, 25.03.2017 23:12 (0)
MK Okuru, 14.03.2017 10:22 (0)
metayla benzer puan olunca vay efendim ordan bakıp puan vermeyin, farklı olunca niye farklı... Dağılın laa bebeler... 60 dolar fiyatıyla bu oyunun puanı 70tir.. 10tlye gelir ozaman överiz :D
Seviye: 0
dangerksk, 16.03.2017 11:14 (0)
Olmamış bir inceleme. Objektif incelenmemiş bir oyun daha. Oyun metada 66 incelemenin sadece 2 tanesinden düşük not alıyor bunlardan biri merlininkazanı diğeri de Post Arcade. Tabiki her incelemeden yüksek not alacak diye bir şey yok fakat yapılan incelemelerin hepsinden yüksek not alması da bir tesadüf olamaz. İyi oyunları incelemede gömme olayını sıklıkla bizim oyun basınında görüyorum. Bunun nedeni oynayan kişinin bu tarzı sevmemesi mi yoksa herkes yüksek puan verdi ben bir farklılık yaratayım denmesi mi bilemiyorum. Oyuna gelecek olursak her yönden iyi bir oyun olmuş diyebilirim. Oyunu ps4 pro da oynuyorum . Öyle aman aman bir grafik kalitesi olmasa da çağın çok gerisinde kalmış grafik denilebilecek bir şey göremedim. Animasyonlarla ilgili olmamış diyebileceğim bir şey de yoktu. Kısacası oyunu bu incelemeye bakarak almamış olsaydım büyük hata ederdim. Oyun başarılı bir hack'n slash olmuş. Birde şu var her eski oyun çağa ayak uydurmalı değişime gitmeli diye bir şey yok. Ben bir FF hastası olarak sıra tabanlı oynanışı her zaman tercih ederim. Dövüş sistemi şuan ki haliyle oyunu basitleştirmekten ileriye gidemiyor.
MK Okuru, 14.03.2017 20:23 (0)
oyun incelenirken tüm oyunu bitirip skillerin çogunu açıyormusunuz yoksa belli bir noktaya kadar mı inceleme yapılıyor ?


Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.