1/7

OYUNCULARIN KABUSU: Ertelenen Oyunlar!

Nurullah Karapınar 13.12.2015 - 15:09
Durakta otobüs, minibüs beklerken bile böyle acı çekmedik
Hani beklersin beklersin, ama beklediğin bir türlü gelmez. Ne yazlar ne kışlar gelir geçer, ama beklenen yoktur ortada. Artık beklemek, kronik bir acıya dönüşmüştür. O andan sonra, gelse de artık pek bir kıymeti olmayacaktır. O anda neşteri vurursunuz ya da beklediğiniz size neşteri vurur. Umutlar başka baharlarda yeşermeye yüz tutacaktır. Çok büyük özlemle beklediğimiz oyunlar oldu. O kadar çok bekledik ki, artık ümidimiz suya düştü. İsyan etmeye başladık ve sonunda final şarkımız “Gelmezsen Gelme” oldu. Uzun zamandır beklenen ve çıkan oyunların yanında, hala beklemeye devam ettiğimiz oyunlar var.

Madalyonun bir de öbür yüzü vardı tabii; bir oyunu hazırlama süreci, önemli bir maliyet ve yetenekli teknik ekip oluşturmadan geçiyor. İşin reklam ve pazarlama kısmı, motion capture-tarama teknikleri, yeni bir oyun motoru hazırlanacaksa ciddi bir yazılım masrafı, teknik emek, senaryo ve oyun müzikleri konularında özverili bir iş çıkarmak zorundasınız. Hali hazırda, çeşitli beta aşamalarından geçerek oyun severlerle buluşan yapımlar bile, teknik hatalarla dolu olabiliyor. Birçoğumuz, özellikle bug’lara karşı inanılmaz öfke duyar. Kaplamalarda meydana gelen bozulmalar, patlama ve aydınlatma efektlerindeki yetersizlikler insanı oyundan soğutmaya yeterde artar bile. Şimdi şöyle düşünün; sevdiğiniz oyunun aceleye getirilip, belirlenen zamanda mı çıkmasını istersiniz, yoksa ertelenip, sorunlar tamamen çözülmüş bir şekilde mi piyasaya çıkmasını istersiniz?

DUKE NUKEM FOREVER

Uzun süre ertelenen oyun denince akla ilk gelen şüphesiz Duke Nukem Forever gelir. Kendileri bizi tam 14 yıl bekletti. Ama ne bekleyiş, 1997 yılında Duke Nukem 3D’nin popülaritesi üzerine Duke Nukem Forever duyurulmuştu. Kızlara düşkün, sarı saçlı ve siyah gözlüklü kahraman, bir yandan da uzaylılarla kıyasıya bir mücadele içindeydi. Kendine has silah ve ekipmanları en büyük avantajıydı. Devam oyunu için iddialı açıklamalar geldi ve oldukça heyecan verici görseller paylaştılar. 14 yıl içinde ilk olarak, Quake 2 garfik motoruyla hazırlandığı açıklanıyor, ardından Unreal Engine 1 motoru ardından Unreal Engine 2’e geçiş yapılıyor. Sonra ne mi oluyor? Oyunu yapan firma 3D Realms projeyi bırakıyor. Şaka gibi değil mi?

OYUNCULARIN KABUSU: Ertelenen Oyunlar!
Açıkçası o zamanlar bu habere inanamamıştım. Gearbox Software, bu mirasın üzerine konmakta gecikmiyor ve projeyi sahipleniyor. Bu zaman zarfında, oyuncuları bezdirme noktasına getiren ertelemeler için, belki de bu değişim en somut adım olarak kayda geçiyor. Nihayet 2011 yılında çıkacağı duyuruluyor. 10 seneyi devirmiş bir Duke Nukem Forever için çoğu kimse bu tarihi de gerçekçi bulmuyor. Ama oyun gerçekten de 2011 yılında çıkıyor. Hatta oyunun başlangıç sahnesinde Duke, mizansen bir yaklaşım gösterip, kızların “oyunu nasıl buldun” sorusuna “ Lanet olası 12 yıldır bekliyorum, iyi olmalı” diyerek, geçen zamanla dalga geçiyordu. Oyunun senaryosu, ilk oyundan 12 yıl sonrasını konu almıştı.

Peki, geçen bu 14 yıl beklentilerimizi karşılayabildi mi? Şunda şüphe yok, Duke Nukem fanatikleri oyunu sevdi. Bunun yanında önemli bir kitle ne yazık ki oyunu sevemedi, hatta eleştiri yağmuruna tuttular.