1/3

Overwatch BETA

Can Arabacı 4.11.2015 - 15:35
80 Maçta Devr-i Alem
Neredeyse 1 yıl oldu biz Overwatch’la tanışalı. Geçtiğimiz seneki BlizzCon’da Pixar animasyonlarını aratmayan bir sinematikle karşımıza çıktığında önce biraz garipsemiştim Overwatch’u. Pek de Blizzard oyunu gibi durmuyordu açıkçası ilk bakışta... Ama dile kolay, 14 sene sonra ilk defa yeni bir dünyanın kapılarını açmış Blizzard, her bir tarafını didik didik etmeden olur mu? İşte aynen öyle yapıp da didikleyince git gide kanım ısındı Overwatch’a. Bu alternatif gelecekte geçen ve birbirinden renkli karakterlere sahip oyuna önce GamesCom’da, sonra da çok daha detaylı bir şekilde Kapalı Beta’da vakit ayırdıktan sonra tecrübelerimi yazıya dökmemek de olmazdı tabii ki...

Öncelikle kısaca bir bilgi vereyim Overwatch evreni hakkında: “Alternatif gelecek” dedim az önce ancak öyle yüzyıllar sonrası falan söz konusu değil. İnsanlarla robotların birlikte yaşadığı ve Omnix diye bilinen bu robotların bir noktada kontrolden çıkıp önlerine çıkan herşeye saldırdığı yaklaşık bir 30 yıllık gelecekten bahsediyoruz burada. İnsanlığı Omnix istilasından korumak için “Overwatch” adında bir grup kuruluyor ve bu grup Omnix istilasını gerçekten de sonlandırmayı başarıyor. Ancak oyundaki tarihin 5 yıl öncesinde bilinmeyen bir sebepten dolayı Overwatch grubu dağıtılıyor. 5 yıl sonrasında kahramanlar ve anti-kahramanlar neden tekrar savaşa tutuşuyor, alıp veremedikleri nedir henüz bilmiyoruz ne yazık ki... Geçen yılki BlizzCon’da hikâyenin açılış sinematiğine benzer kısa videolarla ilerletileceği söylenmişti. Plan değişmediyse oyun çıkmadan daha fazla bilgi almamız zor yani bu konuda.

Overwatch BETA

TEAM FORTRESS DEĞİL Mİ BU?

Kapalı Beta’da da bizzat tecrübe ettiğimiz üzere Blizzard, Overwatch içinHeroes of the Storm’da da örnek aldığı “hızlı ve dinamik” düsturunu benimsemiş. Maçlar öyle çok da uzamadan, hızlı bir şekilde olup bitiyor. Eğer bir maça savunan taraf olarak başladıysanız aşağı yukarı bir on dakika sonra bir de saldıran taraf olarak oynuyorsunuz (ya da tam tersi) ve sonra bir sonraki haritaya doğru yol alıyorsunuz. Bir maç yaklaşık olarak 10 dakika civarı sürdüğünden genellikle ağır bir yenilgi alıyor olsanız bile 10 dakika sonra dengelerin değişebileceğinin bilinciyle oyundan kopmuyorsunuz –ki bu iyi bir şey.

Overwatch BETA
Bir başka iyi şey, en başta seçtiğiniz karakterle herhangi bir göbek bağınızın olmaması. Başlangıç noktasındayken istediğiniz anda “H” tuşuna basarak 4 kategoriye ayrılmış 18 karakterden birini seçmeniz ya da seçtiğiniz karakteri değiştirmeniz mümkün. Üstelik seçmek istediğiniz karakteri başka biri sizden önce kaptıysa da sorun değil. Bir partide 2 Tracer, 3 Reaper görmek imkansız değil. Tabii pek akıllıca da değil... Zira takımınızın dengeli olması zafere giden yolda oldukça belirleyici bir unsur. Zaten oyun da karakter ekranında takımınızın daha dengeli olabilmesi için “Çok fazla Sniper oldu”, “Yalnız hiç tank almamışsınız, olmaz ki böyle” şeklinde uyarılarda bulunuyor. Uyup uymamak size kalmış. Yine de Offense, Defense, Tank ve Support’ları dengeli bir takım kurmanın her zaman daha garanti bir yöntem olduğunu söylemem lazım.