1/3

KOMPLO TEORİSİ #4 - Middle-earth: Shadow of Mordor

Çağlar Avcıl 10.11.2014 - 14:59
Shadow of Mordor'un perde arkası
2003 yılında Kralın Dönüşü filmiyle sona eren Orta Dünya maceramız bizi arkası gelmeyen bir boşluğa sürükledi. 9 yıllık bir sessizlikten sonra yeminini bozan Peter Jackson, Hobbit üçlemesiyle bizi Bilbo’nun, Gandalf’ın ve yurtlarından kovulmuş 9 cesur cücenin macera dolu dünyasına çağırıyordu. Bir de eski dostumuz Gollum’un “kıymetlisini” kaybettiği o talihsiz zamana… Bu uzun bekleyişin ardından fazla uzun süren sahneleri ve eski derinliğini yakalayamamasıyla eleştirilen ilk iki film aslında enteresan bir konuya da değiniyordu: Sauron’un tekrardan güce yükselişine… Hikâyeye bu açıdan bakan başka bir yapım daha vardı ki Orta Dünya’da geçen ve aslında uzun zamandır beklediğimiz, Middle-earth: Shadow of Mordor.

Gondor kolcusu Talion’un ailesinin ve kendi ölümüne karşı intikam ararken gizem perdesini araladığı 2. Çağda, Sauron ve tek yüzüğün hikâyesi bize kara büyücünün gücünü nasıl elde ettiğini de dolaylı yoldan anlatıyor. Hobbit’den sonra ve Yüzüklerin Efendisi’nden önceki olayları anlatan bu Orta Dünya oyunu hikâyesinden çok oyun mekanikleriyle eleştirildi. Assassin’s Creed ve Batman Arkham serisinin birleşimi olarak tanımlanan yapım kod hırsızlığı spekülasyonlarını da beraberinde getirdi. Peki, aslında ne kadar orijinaldi veya bu iddialar doğru muydu? O uzun zamandır beklediğimiz Orta Dünya oyunu bu muydu?

KOMPLO TEORİSİ #4 - Middle-earth: Shadow of Mordor
Monolith’de Yeni Dönem

Oyunun yapımcılığını üstlenen Monolith Productions stüdyosu 1994’de kuruldu ve 3 sene sonra o dönemin Doom ve Quake serilerine korkunç ve kasvetli bakış açısı sunan Blood oyunuyla rekabete katıldı. 2004 yılında Warner Bros. Stüdyoları tarafından satın alındığında şirket için yeni bir dönem başladı ve bir yıl sonra piyasaya sürülen, hala aklımıza geldikçe tüylerimizi diken diken eden, F.E.A.R. adlı efsanevi oyunlarını FPS severlerle buluşturdu. (O günlerde Garez filmi ile Half-Life-2’nin bir araya gelmesi olarak nitelendirdiğim, grafikleriyle aklımı alan yapımdı)

O günkü gibi bir daha bizi etkilemeyi başaramayan stüdyo, Hobbit filminin vizyona girmesiyle aynı yıl piyasaya sürdüğü Guardians of Middle-earth adlı MOBA’sıyla bizi önce heyecanlandırıp sonra Orta Dünya konseptli oyunlarla ilgili tekrardan umutsuzluğa sevk etmişti. Derken, 2013 yılına ortaya çıkan ve Tolkien’in yarattığı evrende geçen yeni bir “AAA” oyunu yapacaklarını duyursalar da önceki oyunların üstüne çıkamayacağına emindik. Ta ki Shadow of Mordor’u kendi gözlerimizle görene kadar…