1/3

P.T. neden harikaydı ve oyun dünyası neden artık korkutamıyor?

Hürcan Köse 22.04.2016 - 13:55
Korkuyu sever misiniz? Peki korkmayı özlediniz mi?
Şöyle geriye bir bakış atalım. Yaklaşık iki sene geriye, Gamescom 2014'e gidelim. Gittik mi? Süper. Başta ben de olmak üzere, benim gibi birçok oyuncunun şu son yıllarda korku oyunlarına hasret kaldığını çok iyi biliyorum. Sağolsun Outlast, Amnesia ve SOMA gibi oyunlar sayesinde az da olsa korku atmosferini yaşama fırsatı bulmuştuk. Ama yetmemişti bu oyunlar. Yanlış mıyım? Gözleri büyük oyun firmalarına dikmiş, tıpkı eskisi gibi harika korku oyunları yapmalarını bekliyorduk. Ama olmuyordu, yapmıyorlardı.

P.T. neden harikaydı ve oyun dünyası neden artık korkutamıyor?
Önce Resident Evil serisinin köklü değişimi ve ardından gelen Silent Hill'in garip oyun yapısıyla beraber efsane niteliğindeki korku serilerini birer birer kaybetmeye başlamıştık. Oyun firmaları artık ne satarsa onu yapmaya, oyuncular neye para verirse onu yapmaya başlamıştı. Aksiyon mu istiyorlar? Boşverin korkuyu-gerilimi, aksiyon verelim. Bize para lazım! Elbette onların da 'esnaf' kafasında düşündüğünü varsayarsak bu düşüncelerinin çok da yanlış olmadığı kanısına varabiliyoruz. Ama yine de oyuncuları da düşünmelerini ve az da olsa isteneni vermelerini canıgönülden istiyorduk.

Hideo Kojima'yı bilirsiniz. Abimiz magazin haberlerine bile çıkacak nitelikte bombalarla medyaya her gün düşüyordu bir ara. Kendisini Metal Gear serisinin yaratıcısı ve Konami'nin en değerli adamlarından birisi olarak tanırsınız. Tanımaz mısınız? Olsun, çok geç değil. Ufak bir araştırma ile kendisini hemencecik tanıyabilirsiniz. Peki Hideo Kojima bir yana, onun kankası olan Guillermo del Toro'yu bilir misiniz? Pan'ın Labirenti desem, Kızıl Tepe desem, Hellboy desem, Pacific Rim desem? Evet kendisi bu fantastik filmlerin yönetmeni ve günümüz 'korku' dünyasının en sözü-geçer adamlarından birisi. Bir de Konami ve beraberinde Silent Hill serisi vardır. Şahsen Silent Hill 2'nin en sevdiğim oyun olduğunu söyleme gereksinimi duyuyorum bu noktada. Çünkü birazdan içimden Konami'ye edeceğim küfürleri tahmin etmenizi istiyorum. Her neyse, konumuz bu değil. (Aslında bu ama neyse)

P.T. neden harikaydı ve oyun dünyası neden artık korkutamıyor?
Şimdi bir önceki paragrafta bahsettiğim herkesi ele alalım. Hideo Kojima, efsane bir oyun yapımcısı. del Toro, efsane bir film yönetmeni, özellikle de korku konusunda. Silent Hill de oyun dünyasının en bilinen serilerinden birisi. İşte Gamescom 2014'te, bu 3 öğe harmanlandı ve ben de dahil olmak üzere birçok oyuncu kalp krizi geçirmenin eşiğinden döndü. Önce sıradan bir indie korku oyunu olarak gösterilen P.T.'nin aslında indirilip oynanabilen bir demo ve bu demonun sonunda da aslen Silent Hill serisinin yeni oyunu olan Silent Hills'in bir ön-gösterimi olduğunu görmüştük. Yapımcı koltuğunda Hideo Kojima ve del Toro, başrolde Norman Reedus ve o özlediğimiz mükemmel korku atmosferi. Yahu daha ne olsun? Kriz geçiriyordum ekranın başında. Sonra ne oldu? Konami oldu. İçimizden küfür etmeye başladık mı?