1/3

Resident Evil: Operation Raccoon City - PC

Hasan Uğur Nayır 21.05.2012 - 17:46
Başarısız operasyon PC'de devam ediyor!
Platformlar PC, PlayStation 3, XBox 360
Resident Evil: Operation Raccoon City - PC
  • Yapımcı - Yayıncı Slant Six Games - Capcom
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 50
2 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%52
Artılar Resident Evil hikayesini farklı pencereden işliyor, genel olarak PC''ye uyumlu bir port olmuş, düşük sistem gereksinimleri
Eksiler Grafiklerde hatalar olabiliyor, kaplamalar bazı yerlerde kötü sırıtabiliyor, yapay zekadan yoksun düşmanlar, aynı düşman modellemeleri, soğuk ve düz seslendirmeler
Mart ayında konsollar için piyasaya sürülen Resident Evil: Operation Raccoon City, sonunda PC platformunda da yerini aldı. Özellikle çıkmadan önce bir hayli eleştirilen Operation Raccoon City (ORC), piyasaya sürüldükten sonra genel olarak düşük puanlar aldı. Konsollardaki hikayesi kötü başlayan ORC’un PC macerasına birlikte göz atalım.

Zombi cehennemine geri dönüş!

RE serisindeki değişimle birlikte bu akımın yan oyunlarından biri olan ORC, RE2 ve RE3’te yaşananlar çerçevesinde işlenen bir hikayeye sahip. İlk olarak konsollara sonra PC’ye gelen oyunlarda en önemli dikkat ettiğim kısım yapımın nasıl port edildiğidir. Burada ilk nokta olarak bazı oyunlarda da karşınıza denk gelmiştir. Mesela kontrollere bakarsanız hangi tuş ne işe yarıyor diye, ama klavye tuşlarının karşılığı halen konsol sürümündeki Gamepad tuşu şeklindedir. Bu sinir edici bir durum olur. ORC açıkçası böyle bir falsoya sahip değil. Slant Six Games, kontrollerin karşılığını ve ayarları PC’ye göre güzelce adapte etmiş. Kontrollere girince klavyede hangi tuş neye yarıyor, gözüküyor. Aynı şekilde grafik ayarları için yüksek çözünürlük ve Anti-Aliasing var. Oyun NVIDIA 3D Vision destekli.
Resident Evil: Operation Raccoon City - PC
Oyun konsolda vasat grafiklere sahipti. X360’ta oyunu oynarken, kaplamaların azizliğine uğramıştım, hatta bazı yerlerde kaplamalar oldukça kötüydü. PC sürümünde de aslında çok artı bir kısım yok. Görsellik konsol sürümlerine göre biraz daha düzgün, tabii bunda daha yüksek çözünürlüğün ve Anti-Aliasing’in payını unutmamak gerekli. ORC’un ana karakter modellemeleri genel olarak başarılı, çevre tasarımlar da fena sayılmaz. Ama sürekli aynı olan düşman modellemeleri bir süre sonra sıkıcı hale geliyor. Keşke düşman modellerini sayıca fazla tutsalarmış, daha iyi olurmuş. Kaplamaların üstüne ateş edince, kurşun izi çıkmıyor. Bazı mobil oyunlarda bile bu ayrıntı yer alırken, ORC’da olmaması kötü. Kaplamanın içine giren zombilere denk gelebilirsiniz.