1/2

Rise of the Tomb Raider

Hürcan Köse 16.10.2016 - 15:53
Güzel kaşif şimdi de PlayStation 4'te
Platformlar PlayStation 3, XBox 360, PlayStation 4, XBox One
Rise of the Tomb Raider
  • Yapımcı - Yayıncı Crystal Dynamics - Square Enix
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon,Macera
Merlin Puanı 85
9 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%67
Artılar Üzerinden bir sene geçmesine rağmen hala 'yeni' gibi. Blood Ties harika bir eklenti. Stabil optimizasyon
Eksiler Lara's Nightmare'e ne gerek vardı?.. PS4 kullanıcılarını çok beklettiler. Beklenen sürenin tatmin edici bir dönüşü yok
Editörden not: Oyunun asıl kapsamlı incelemesi sitemizde halihazırda bulunduğundan bu incelemede hikayeye ve genel özelliklere değil, oyunun PlayStation 4 versiyonu ile getirdiği yeniliklere kısaca değineceğim.

Rise of the Tomb Raider
2015 yılında ilk olarak Xbox One platformuna, zamanlı exclusive olarak çıkan ve bu yüzden de çok altta kalan, Microsoft'un absürt oyun politikası yüzünden değeri anlaşılmayan Rise of the Tomb Raider gerçekten 'değersiz' bir oyun etiketi yemişti o zamanlar. Daha sonrasında PC'ye de çıkan ve yine tarafımca incelenen 'asıl' sürümü gerçekten hoşuma gitmişti. Ben de dahil neredeyse oyunu oynayan herkes Rise of the Tomb Raider'ı sevmiş ve haritadaki diğer görevleri yaparak oyunu defalarca, artı görevleri ile bitirdi. Başarılı grafikleri ile de en son çıkan tüm grafik kartlarının performans testlerine konu oldu.

Rise of the Tomb Raider
PC'deki başarısından sonra oyun son olarak PlayStation 4 platformuna da geldi. Square Enix neden oyunu böyle parça-parça çıkarma gereği duydu, insanları bekletti gerçekten bilmiyorum ancak oyuncular tarafından pek de hoş karşılandığı söylenemez. Üstelik PlayStation 4 versiyonu da PC veya Xbox One versiyonuna göre hiçbir farka sahip değil. Elbette 20. yıl özel sürümü adı altında farklı bir kapak ve yanında da iki yeni içerik ile çıktı ancak bu içeriklere diğer platformlar da erişebildiği için PlayStation 4 kullanıcıları biraz kötü hissetti doğrusu. Blood Ties ve Lara's Nightmare adlı iki yeni içeriğe sahip yeni versiyonda Blood Ties ile gerçekten zevkli ve gizemli bir maceraya atılıyoruz. Her ne kadar kısa bir macera olsa da 'keşke ana oyunda da böyle şeyler bulunsaydı' dedirtti. Lara's Nightmare'de ise yine Lara Croft oluyor ve Croft Malikanesi'ni basan zombileri (?) yok ederek görevi en kısa sürede, en çok puanı alarak tamamlamaya çalışıyoruz.

Rise of the Tomb Raider
Doğruya doğru, Lara's Nightmare içeriği bu oyunun en ihtiyacı olmayan içerik falan olabilir. Artık günümüzde her oyuna bir şekilde zombi temasını yedirmek moda olduğu için bir bakıma buna alışmış da sayılırız. Ancak gerçekten bu tema Tomb Raider'a, özellikle de yeni nesil Tomb Raider'a gerçekten uymuyor. Elbette ana oyunda doğaüstü varlıklarla kapıştığımız da oldu ancak ek içerik olarak böyle bir şeye gerek var mıydı? Bence yoktu.

Lara's Nightmare'in tam aksine, Blood Ties da bir o kadar harika yeni bir içerik olmuş. Croft Malikanesi zaten ikinci oyundan beri en merak ettiğim mekanlardan birisi olmuştur. Gizli odaları, zorlu bulmacaları, sürekli arkamızdan gelen o hizmetlisi falan derken gerçekten küçüklüğümden beri beni ürküten ve merakıma oynayan bir içerikti. Rise of the Tomb Raider'da da harap olmuş bir Croft Malikanesi'nde buluyoruz kendimizi. Yani cidden, Rise of the Tomb Raider oynadığımı bilmesem ve yönettiğim karakter de Lara Croft olmasa kendimi çok başarılı bir korku oyunu atmosferinin içindeymiş gibi hissedecektim. Işıklandırmalar, gölge efektleri ve gök gürültüsü o kadar güzel yansıtıyor ki o malikanenin gizemini, 'ya asıl oyunda neden yoktu böyle şeyler?' derken buluyorsunuz kendinizi.