Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
İnceleme

Merlin'in Kazanı > İnceleme > Sentris

Sentris (İnceleme) (PC) - İnceleme

Ritim tutma ve bulmaca türleri harmanlanırsa

Can Furkan Gözütok - 09.09.2014 16:56
Can Furkan Gözütok - 09.09.2014 16:19
Günümüzde oyun geliştiricileri için Kickstarter'ın yeri ve önemi büyük. Bunun ardındaki en önemli sebep ise, oyun firmalarının risk almak istememeleri ve bilindik yollar aracılığıyla, yeni şeyler denemeden, piyasayı birbirinin aynı ürünlerle domine etmeleri. Tabii bu durum, Kickstarter ile sonlandı ve küçüklü büyüklü pek çok stüdyo, hayal güçlerinin rehberliği ışığında birbirinden "bağımsız" oyunlar geliştirmeye başladılar.

İşte Kickstarter desteğini arkasına alan son oyun ise, yarı bulmaca yarı ritim tutma türüne ait Sentris



Sentris, yapısı itibarıyla oldukça sevilen ve bilinen Osu'dan ayrılmakta. Osu'da yapmamız gereken karşımıza çıkan noktalara, şarkıya uyumlu bir ritim eşliğinde ve tam zamanında tıklamaktı. Dahası, Osu'nun temel amacı, reflekslere dayalı bir ritim oyunu olmakken, Sentris'te yapacağımız işler biraz farklı. Öncelikle Sentris'te oluşturacağınız ritim, çözmüş olduğunuz bulmacanın bir yan ürünü. Yani Sentris'te ana amacını ritim tutmak değil, bulmacayı çözmek. Tabii bulmacayı çözmek ve bölümü tamamlamak bir hayli zor. Ayrıca Sentris, Osu gibi reflekse dayalı değil, gözleme ve dayalı bir bulmaca oyunu. Yani elinizde bulunan renkler bittiğinde -ki illaki bitecek- tehlike çanları sizin için çalacak.

Öncelikli olarak Sentris'te bulunan zorluk seviyelerinden ve oyun modlarından bahsedeyim.




Sentris'in erken erişim sürecinde, henüz oyun modları bulunmamakta. Bunun yerine oyunumuz, "kolay", "orta" ve "zor" olmak üzere üç farklı zorluk moduna sahip. Ayrıca modlar, kendi altlarında birbirlerinden farklı yapılara sahipler. Örnek vermek gerekirse kolay modunda üç alt seviye, orta zorlukta bulunan iki farklı seviyenin yanı sıra zor modunda ise, tek bir seviye bulunmakta ve inanın, zorluklar arasında gerçekten hatırı sayılır bir seviye farklı mevcut.

Gelelim Sentris'i Osu'dan ve Guitar Hero gibi oyunlardan ayıran bir diğer unsura

Sentris'te, oyun alanı olarak dört katmanlı bir çember bulunmakta. Sahip olduğumuz çember, farklı bölgelerinde ve farklı katmanlarında, bir takım içi boş kutucuklara sahip ve işte Sentris'in bulmaca kısmı, burada devreye girmekte. Çemberin üst kısmında sahip olduğumuz türlü renkteki çubuklar ile, dönen çemberin etrafındaki kutucukları doldurmalıyız. Maalesef bu sayede oluşturulan bulmacalar, işimizi bir hayli zorlaştırmakta.

Peki ya oynanış yapısı?

Sentris'te faremizin sağ tuşu ile doğduracağımız çubukların boyutunu ayarlıyoruz. Bunu sebebi ise çemberimizin çok katmanlı olması. Yani doldurmamız gereken kutucuk, ikinci katmanda bulunuyorsa faremizin sağ tuşuna iki kere basmalı ve çubuğumuzun boyunu arttırmalıyız. Faremizin sol tuşu ile de oluşturduğumuz çubuğumuzu, doğru zamanda kutucuğun içine bırakabiliyoruz. Son olarak faremizi yukarı ya da aşağı doğru sürüklediğimizde ise, çubukların farklı renklerini seçebiliyoruz ki bu, Sentris'in bulmaca unsurunu ortaya çıkaran regane mekanik konumunda.



Gelelim Sentris'in bulmaca yapısına


Sentris'te bulunan çemberimize, sadece belirli sayıda ve renkte çubuklar bırakabiliyoruz. Örnek verecek olursam, oynadığımız bölüm gereği kullanabileceğimiz dört kırmızı çubuğa sahibiz diyelim. Dört kırmızı çubuğumuzun hepsi oyun alanında bulunuyorsa, koyma sırası tekrar kırmızı çubuğa geldiğinde çembere koyduğumuz kırmızı çubuklardan ilki çemberden yok olup kullanılabilir olarak elimize geliyor. Bunun önüne geçebilmek için faremizi yukarı veya aşağı kaydırıp farklı renkler seçebilirsiniz ancak inanın yapması, söylemesinden çok ama çok daha zor.

Son olarak Sentry'de, bulmaca çözebileceğimiz ve içimizi bir nebse olsun ferahlatacak 11 farklı arka plan bulunmakta. Tabii arka planların bulmacalara ya da oynanışa herhangi bir katkıları yok ancak sürekli aynı arka plana bakan ve bundan rahatsız olan oyuncular için farklı alternatiflerin oluşturulması her zaman iyidir.



Sonuca gelelim

Sentry, açıkçası ritim tutma türü oyunları seven kesime değil, tam aksine bulmaca türünü seven oyunculara hitap eden bir oyun olarak karşımıza çıkmakta. Ayrıca oyun, henüz erken erişime yeni açıldığı için ve alfa aşamasında bulunmasından ötürü, oyunun arayüzü hakkında kötü bir şey söylemek için henüz erken. Eğer siz de farklı türde ve zorlayıcı bulmaca oyunları arıyorsanız, Sentris'e bir şans verin derim.
77
78
Okur Puanı: (6Kişi)
Puanın:
                                         
Yapımcı-Yayıncı: -
Çoklu Oyuncu:Yok Türü: Bulmaca

Bulmaca türüne yeni bir soluk getirmiş.
Anlaması kolay, uzmanlaşması zor bir oynanışa sahip.
Kendine has bir oyun yapısı olduğundan alışmak biraz zaman alıyor.
Oynanış hep tekdüze ilerliyor.
yorumlar
MK Okuru
 
 
 

Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.