Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
makale

Merlin'in Kazanı > Makale > Dövüş Oyunları

Sizce Dövüş Oyunlarında hikaye önemli midir? - Makale

Dövüşuyoruz ama..niye?

İsmet Ergül - 26.02.2016 16:46
İsmet Ergül - 26.02.2016 16:46
Mortal Kombat X'in çıktığı günü dün gibi hatırlıyorum. O zaman PlayStation 4'üme henüz kavuşmamıştım. Evlerimizin yakın olduğu bir arkadaşım, Mortal Kombat X'i anında sipariş etmiş ve beni de oynamak, sabahlara kadar kapışmak için çağırmıştı. İlk olarak ben Raiden, o da Kenshi derken saatlerce birbirimizi dövdük, kanlar aktı, kollar koptu.

Bir süre sonra versus modundan nasibimizi alan biz, hikaye moduna giriş yaptığımızda 'quick-time-event'lerle dolu bir MK X hikayesi ile karşılaşmıştık. 1992 yılında oyuncularla buluşan Mortal Kombat'ın bu seviyeye gelmesi gerçekten de takdire değer bir durumdu. Her ne kadar MK X'in hikayesinin sonu 'bana kalırsa' bir hayli açık bitse ve tadı damağımızda kalsa da, hikayenin genel olarak gidişatı bir hayli tatmin ediciydi. NetherRealm ekibi ve Ed Boon, Mortal Kombat 9'la birlikte seriyi sıfırlayarak akıllıca bir hamle yapmıştı.



Öte yandan Street Fighter V'e gelelim. Her ne kadar çocukluğumdan beri dövüş oyunlarını oynayıp hikayeleri ile içli dışlı olsam da, SF V gerçekten de 'yetersiz' bir hikaye ile karşımıza çıktı. Ryu'nun hikayesinin yaklaşık olarak beş dakika sürmesi gerçekten oyuncular için komik bir durumdu. Evet, Street Fighter V belki de hikaye olarak 'erken erişim' durumunda çıkan bir oyun olmakla birlikte asıl hikayenin temelini bizlere sunuyordu, ancak yine de Capcom'un 'hikaye modu' diyerek böyle bir oynanışı ve de içeriği bizlere sunması gerçekten küçük düşürücü. Neden mi? Şu şekilde.

Street Fighter serisinin tasarımcılarından Arika'nın ve Ohmura çizimlerinin ne kadar çekici olduğunu her halde çoğumuz biliriz. Street Fighter EX, ve Street Fighter III'te karşımıza çıkan bu çizimler gerçekçi olmakla birlikte Street Fighter'ın da havasına uyuyordu. EX her ne kadar asıl hikayede bir yer edinmese de, Street Fighter III'ün asıl hikayesini daha çok arcade modu üzerinden, Ohmura'nın çizimleri eşliğinde öğrenebiliyorduk. İşimiz birazcık daha zor olsa da, her karakterin o oyunun sonundaki gelişimini veya başarımını görüp, rahatça bir çıkarım yapabiliyorduk aslında. Ancak Street Fighter V ile oyunun yapımcısı Yoshinori Ono, her ne kadar oyuna Story Mode eklemiş olsa da, bu hikaye modu neredeyse 45 dakika gibi 'komik' bir sürede bitmesiyle birlikte, hiçbir sonuca ulaşmıyordu.



Spoiler olmadan sizlere kısa bir özet geçeyim. Zaman dilimi olarak Street Fighter IV ve Street Fighter III'ün ortasında geçen Street Fighter V'teki Ryu, yaklaşık olarak 30 yaşlarındadır. Street Fighter IV'te Evil Ryu'nun ortaya çıkması ile içindeki tehditten korkan sessiz dövüşçümüz, içindeki karanlığı ve de Satsui no Hado isimli bu kara enerjiyi kontrol etmeyi hedefler. İlk önce karşısına Rashid çıkar ve dövüşmek istediğini söyler. Bu iki kafadar dövüşürler ve ardından da hemen arkadaş olurlar. Tamam, elbette arkadaş olsunlar ancak Ryu'nun amacı karanlığı bastırmak değil miydi sonuçta? Öyleydi ve hikayeyi bitirdiğimiz anda bile Ryu bir sonuca ulaşamıyordu.

Bugün, sizlerle düşüncelerimi paylaşmak istediğim konu ise, dövüş oyunlarındaki hikayenin yeri ve de önemi. Mortal Kombat, Tekken, Street Fighter, The King of Fighters gibi serilerle büyüyen biz, bir nevi dövüş oyunlarında hikaye arayan bir nesil olarak yetiştik. Ancak, dövüş oyunlarıyla yeni tanışan nesil kimi zaman bunun tam aksini de düşünebiliyor. Düşüncelerimi sizlerle paylaşmadan ve de sizin de fikirlerinizi almadan önce hiçbir seriyi üstün tutmadığımıda belirtmek isterim.
yorumlar (32)
MK Okuru
 
 
 
Seviye: 4
Hakan_90Turk, 01.03.2016 03:04 (0)
Dövüş oyunlarında hikaye en önemli faktörlerden biridir. Ama oynanışında sağlam olması, insana hoş vakit geçirtmesi gerekir.

Kısaca birkaç kelam edeyim.

Mortal Kombat X'in hikayesi 9'a göre zayıftı ve fazla yeni karakter barındırıyordu. Zaten bir sürü karakterin olduğu hatta her bir karakterine oyun bile yapılabilecek kadar sağlamdı. Birkaç yeni karakter ekleyip MK 4'teki dövüşçüleri ekleselerdi daha büyüleyici bir oyun görebilirdik.

Street Fighter her ne kadar IV ve V ile devam etsede bu oyunlar hala 2.oyunun seviyesinde değiller. Alpha 3 oyunu hariç hikayesel bazda en zayıf gördüğüm oyundur.

Tekken serisi ise 6. ve 4.oyunları diğerlerine göre hikayesel baz da zayıftı. Elbette bir konu vardı ama 4.oyunda bir boss'un olmaması 6.oyunda Jin'in dünyaya savaş açmasının sebebi, ana karakter Lars'ın baş karakter gibi olmaması bana göre zayıf yönleriydi.

King of Fighters serisi ise 2001 oyunundan sonra konseptini bozmaya başlamıştı. Özellikle 2001 oyununun çizimleri ve müzikleri çok eleştirilmişti. Ve geçilmesi çok zor son boss'u kötü yönleriydi. 2003'te konsept değişti karakterler mağlup edilir edilmez yerine diğer karakterin oyun alanına girmesi ve oynanış combo sistemindeki değişiklikler her ne kadar hikayesi fena olmasa da serinin bozulmasına yol açtı. XIII ise çizimleri ve karakter diyalog sistemiyle iyice türünden uzaklaşan bir oyun serisi oldu.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Spoiler vermemek için hikaye üzerinde fazla durmadım. Sizden gelenler kısmı hala aktif ise daha geniş çaplı bir inceleme yazısı yazabilirim. Buraya kadar okuyacak herkese teşekkür ederim.
MK Okuru, 29.02.2016 11:38 (0)
Hikaye 2. planda kalması sorun değildir bence.zira ben lui kang'in hikayesini bilsem ne olur ryu nun bilsem ne olur.önemli olan oynanış mekanikleridir.
MK Okuru, 26.02.2016 23:43 (-1)
MK Okuru, 28.02.2016 23:04 (0)
hatırlar mısınız soul calibur diye bir oyun vardı
en güzel dövüş oyunlarından biriydi ama kimse adını bile anmıyor yazıklar olsun hiç mi soul blade oynamadınız gençliğinizde hikayeside vardı ve oyunun kendisi de hoştu taammı nerde o siegfried ve nightmare nerde o raphael zasalamel bak üzüldüm şimdi
MK Okuru, 28.02.2016 19:37 (-1)
Dövüş oyunlarında oynanış ve rekabet önemlidir. Hikaye en son gelir. Karakterler aynı olunca hikaye tıkanıyor doğal olarak
MK Okuru, 28.02.2016 16:13 (0)
bence hikaye çok önemli. koyun gibi oynamak sıkıcı geliyor. karakterlerin ve oyunun hikayesi çok ilgi çekici oluyor. tabi ki mortal kombat'tan bahsediyorum. bu yüzden üstüne oyun tanımam :)
sadece hikaye kısmını oturup film gibi izleyebiliyorsun ;)


Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.