1/2

Spider-Man 2 Enter: Electro

Sercan Soydan 3.06.2010 - 12:31
Duvar sürüngeni dostumuz biraz daha geli?tirilmi? grafikleri ve arttyrylan heyecanyyla yine bizimle. Bakalym a? makinesi dostumuz öncekinden ne kadar üstün?
Platformlar PlayStation
Spider-Man 2 Enter: Electro
  • Yapımcı - Yayıncı Vicarious Visions - Activision
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 72
Artılar -
Eksiler -
“Evet, Ben amca öldü ve sanki onu öldüren benmişim gibi hissediyorum. Çünkü şimdiye kadar büyük güçlerin büyük sorumluluklar getirdiğini fark edememiştim. Ama şimdi biliyorum... Ve ben yaşadıkça Örümcek Adam hiç bir zaman kendi çıkarı için çalışmayacak. Hırsızlar, katiller, savulun! Örümcek Adam geliyor...”

Yazıya başlarken bu sözleri yazmazsam sanki büyük bir eksiklik olacakmış gibi geldi. Sizin de anladığınız gibi duvar sürüngeni dostumuz ikinci kez ekranlarımıza ağlarını örüyor. İlki sıkı Örümcek Adam takipçisi olan konsol oyuncularını bile pek sarmayan oyunun ikincisini yapmak için bakalım Activision'un ne gibi bir gerekçesi varmış...

İhtiyacım Olduğunda Neden Ortalıkta Hiç Gökdelen Olmaz ki?

Oyun ilk oyunun kısa bir tanıtımı ve ikinci oyunun isminin anonsu ile açılıyor. Açılış demosunda, oyunun isim babası da sayabileceğimiz Elektro'nun son derece teknolojik görünen bir binaya nasıl elini kolunu sallayarak girdiğini ve dilimize çevirecek kadar İngilizcem olmayan “Bio Nexus Device”ı çocuğun elinden şekerini alır gibi nasıl aldığını izliyoruz. Dolayısıyla oyunumuzun konusunu Elektro ve bu Bio Nexus Device davası oluşturuyor. Elektro zaten mevcut olan elektrik güçlerine bu cihaz sayesinde güç katmak ve -her zamanki gibi- dünyanın hakimi falan olmak istemektedir. Burada yapımcıların bu konu kabızlığı konusunda feci göndermeler yapabilirdim aslında, ama şimdilik vakurluğumuzu koruyoruz.

Düşün Örümcek Düşün(!)

Oyunda grafik yönünden ilk göze çarpan şey demolara bir miktar daha piksel serpiştirilmiş olması. İlk oyunun demolarındaki vasat arka planlarının üstündeki flu görünen karakterler bu oyunda yok. Onun yerine orta halli background (dikkatle bakılmazsa fark edilmeyen bir gelişme var) üzerine bu sefer -nispeten- hoş görünen karakterler var. Artık demolarda “Allahım ne olur suratlara zoom yapılmasın ” demiyoruz. Görüntü kalitesini bir tarafa bırakırsak demolarda, keza oyunun kendisinde adrenalin bir miktar daha arttırılmış. Demo bitişlerinde “Allaah ayvayı yedik şimdi napacaaz” diyebiliyor insan. Her ne kadar grafik kalitesi yeterli olmasa da demolar insanı havaya sokmayı beceriyor.

Sallanma Günlerin Bitti Artık!

Oyun içi grafiklerde belki tür için değil ama, bir önceki oyuna göre devrim sayılabilecek nitelikte yenilikler var. Gördüğüm kadarıyla Manhattan yeniden modellenmiş ve binalar artık öyle hadi yapayım da bitsin mantığıyla yapılmış gibi değil. Önceki oyunda sanki yapımcı firmanın sahibi oğlunun eline cetveli vermiş ve “hadi bize bir kaç bina çiz de grafiker amcaların görsün” demiş, ortaya çıkanlar da sanki birer sanat eseriymiş gibi oyuna koyulmuş gibiydi. Ama bu oyunda binalar binaya benziyor artık. Yani biraz da olsun uğraşılmış üzerlerinde.