1/2

STEEP

Hürcan Köse 12.12.2016 - 12:55
Daha güzel olabilecekken eksik bir maceraya dönüşüyor
Platformlar PC, PlayStation 4, XBox One
STEEP
  • Yapımcı - Yayıncı Ubisoft - Ubisoft
Merlin Puanı 70
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%95
Artılar Büyük ve detaylı bir harita. Adrenalin dolu, sürükleyici oyun mekanikleri
Eksiler Bir yerden sonra tekrara bağlıyor ve amacını kaybediyor. Çok bariz bug ve glitch sorunlarına sahip. Görev çeşitliliği yeterli değil
Günümüzde pek fazla eşi-benzerine rastlayamadığımız bir türün mensubu olan Steep, aslında oldukça sessiz sedasız ve ani bir şekilde çıktı. Doğrusu 'Steep'e daha vardı galiba ya?' dediğim gün oyunun resmi olarak çıkması da bu argümanımın en büyük destekçisi olmalıydı. Elbette Ubisoft'un bu aceleci tutumunun sonuçları da bu bağlamda Steep'in bazı sıkıntılara sahip olmasını sağlıyor.


Ubisoft'un artık belirli bir 'oyun tarzı' var, biliyorsunuz. Her kesimden, her oyuncuya hitap edebilmek adına tek bir motor, tek bir sistem veya tek bir gidişatı oturtup artık her oyunu bu gidişata göre çıkarmaya başladılar. Rainbow Six Siege, Division, Crew, yaklaşmakta olan For Honor derken tüm bu oyunların tekil tecrübelerden ziyade çoklu, çevrimiçi tecrübeler olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Belki de Ubisoft'un son dönemde çıkardığı ve bu tür oyunlardan farklı olan tek yapımı Watch Dogs 2 olabilir.

Aynı sistemi Steep'e de uygulayan Ubisoft, türün en iyi yapımlarından birisi olan SSX'in tarzında, arcade yapılı bir oyun yapmaktan ziyade daha gerçekçi ve rahatlatıcı bir oyun deneyimi ile karşımıza çıktı. Doğrusu Steep'in ilk başta gerçekçiliğe çok kastıkları için bir yerden sonra oynamaya bile üşeneceğim bir oyun olduğunu düşünmüştüm ancak neyse ki öyle bir şey olmadı ve Steep akşamları PlayStation 4'te bulunan Spotify'dan müziğimi dinlerken girip bir saatimi ayırabileceğim, çok 'rahat' bir oyun oldu.

STEEP
Steep'i SSX gibi arcade oyunlardan ayıran en büyük özelliği, bir önceki paragrafta da belirttiğim gibi, sizi 'puan kasmaya' zorlamıyor oluşu. Steep'te gerçekten doğa ile iç içe, çeşitli görevleri bitiren ve ortamın tadını çıkaran bir kişinin kimliğine bürünebiliyorsunuz. Belki de Steep'in en sevdiğim özelliklerinden birisi de buydu. Oyunda hiçbir zaman bir şeyi yapmak ile zorunlu hissetmedim. Neyi ne zaman istersem o zaman yaptım.

Steep'te dört tane spor bulunuyor. Snowboard, Ski, Wingsuit ve Paraglide. Bir görevde Snowboard yardımı ile çeşitli artistik hareketler sergilerken, bir diğer görevde Wingsuit ile binlerce metre yükseklikteki bir tepeden aşağı süzülebiliyorsunuz. Bu dört ana sporun da her biri kendine özel birer kontrol şemasına sahip. Snowboard ile kayarken çok rahat manevralar ve hareketler gerçekleştirirken, aynı şeyi Paraglide ile rahatça yapamıyorsunuz. Hatta Paraglide'ın kontrolleri fazla zor bile gelebilir.

STEEP
Keşfedilmeyi bekleyen devasa bir harita

Steep'in en sağlam yanlarından birisi de gerçeğe çok yakın, büyük haritası. Birçok farklı kayak noktasını parça parça birleştirip çok daha büyük bir harita yaratan Ubisoft Annecy, gerçekten bu konuda iyi bir iş çıkarmış. Tek bir tuşa basılı tutarak ulaşabildiğiniz haritada dilediğiniz noktaya direkt olarak hızlı seyahat gerçekleştirebiliyor veya benim gibi huzurlu bir şekilde kayak ekipmanlarınızı sırtlayarak o noktaya kadar yürüyebiliyorsunuz. Elbette gerçek şartlar altında bir dağdan öbürüne yürümek pek akıl karı olmaz ancak ben bu işi sevdim.

Haritada bulunan bazı noktalara çıkabilmek için öncelikle o noktalara 1 kilometre kadar yakın olmanız ve noktayı dürbününüz ile işaretlemeniz gerekiyor. Bunu öyle her istediğinizde, istediğiniz yerden yapamamanız güzel bir şey olmuş bana kalırsa. Steep'in keşif ruhunu ortaya çıkarmış.