Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
İnceleme

Merlin'in Kazanı > İnceleme > Styx: Shards of Darkness

Styx: Shards of Darkness - İnceleme

Gölgelere dönüş vakti

Ersin Kılıç - 14.03.2017 12:18
Ersin Kılıç - 13.03.2017 17:48
Genelde insanları yönettiğimiz oyunlarda zaman zaman farklı karakterleri de yönetme şansına erişiyoruz. Kimi zaman ufak bir ejderha oluyoruz, kimi zaman sevimli bir rakun.. Bu tarz karakterler oyun dünyası için her zaman ön planda olurken egemenliğin insanlarda olması şüphesiz karakter ile özdeşleşmeyi de kuvvetlendiriyor. Peki ya madalyonun diğer tarafı ne olacak?

İşte bu konuda cesur bir adım atan Focus Entertainment, Styx Master of Shadow'da çoğu zaman kullanmış olduğumuz insanları, elfleri, cüceleri ya da az önce saydığım diğer örnekleri bir kenara bırakmış ve hayatını hırsızlık üzerine şekillendiren bir goblin ile tanıştırmıştı bizleri. İlk olarak of Orcs an Man oyununda karşımıza çıkan ve daha sonra kendi oyununa kavuşan Styx ile Yaşam Ağacı'nın kalbini çalmak üzere yola düşmüş ve bu macerası boyunca kendisine eşlik etmiştik.



Styx Shards of Darkness genel olarak ilk oyunun izinden giden bir yapım. Eğlenceli bir video ile açılışını yapan oyunun bu açılış videosunda hem oyun dünyası tanıtılmış hem de ana karakterimiz Styx ile daha önce karşılaşmayan oyunculara karakterin nasıl bir tavrı olduğu özet geçilmiş diyebilirim. İlk etapta birkaç soygun görevi yaptığımız Styx'in hikayesi de yavaş yavaş gelişiyor. Tabi böyle dediysem oyundan çok derin ya da inişli çıkışlı bir hikaye beklemeyin. Oyunun türüne ve tavrına da bağlı olarak basit bir hikaye ile karşılaşıyoruz. Hikayemizin merkesinde ise tabi ki Styx ve onun maharetli elleri bulunmakta.

Diğer detaylara geçmeden önce biraz Styx'ten bahsetmek istiyorum. Yaptığı işe makara tarafını da karıştıran Styx genel olarak baktığımızda eğlenceli bir karakter portresi çiziyor. İçinde olduğu duruma kendince yorum katıyor ya da öldüğünüzde size esprili bir şekilde akıl vermeye çalışıyor. Öyle ki yeri geldiğinde Terminator 2'den "I will be back" sözlerini bile sarfettiğine tanıklık ediyorsunuz. Çok fazla öldüğünüzde ya da oyunun sizi baymaya başladığı anlarda bu söylemler de sıklaşınca tabi bu durumun da biraz sıkıcı bir hale dönüştüğünü itiraf etmeliyim.

Shards of Darkness tıpkı Master of Shadow'da olduğu gibi gizlilik unsurlarının oldukça ön planda olduğu bir yapım. Oyun boyunca karanlık, kuytu köşelerde geziyor ve haritada yer alan düşmanlara gözükmeden ya da onları gizlice egale ederek ilerlemeye çalışıyorsunuz. Tamamen gizlilik unsurları ile ilerlediğinizde işler bir nevi tıkırında ilerliyor. Ama rakiplerinize gözüktüğünüz anda hem çok kolay bir şekilde egale oluyorsunuz hem de oyunun pozitif tarafı da yavaş yavaş yok olmaya başlıyor. Alarm çalmasa bile haritadaki tüm düşmanların peşinize takıldığına tanık oluyor ve bu hengameden kurtulmaktansa kendinizi en yakın boşluğa bırakıp, son kayıt noktasına dönmeyi yeğliyorsunuz.



Aksiyon ve yakalandığınız anlarda sınıfta kalsa da oyunun gizlenme öğeleri ilk oyunda olduğu gibi işliyor. Ama dengenin bu kadar pamuk ipliğine bağlı olması ya da işin içine giren ve sizi bir metreden dahi göremeyen yapay zeka problemi doğal oalrak belli bir süre sonunda sizi de rahatsız etmeye başlıyor. Oyunun gizlilik öğeleri düzgün ve kusursuz bir şekilde ilerlerseniz dediğim gibi gayet iyi işliyor. Diğer taraftan bazı mantık hatalarıyla da karşılaşabiliyorsunuz. Kontra atak yapmak istediğiniz anda yerdeki diğer cesedi sırtlayabiliyor ya da tutunmaya çalıştığınız bir pervazın azizliğine uğrayabiliyorsunuz. Bu nedenle oyundan tam olarak keyif almak için çok yavaş ve sabırlı bir şekilde ilerlemeli ve atacağınız bir adımı üç kere düşünmelisiniz. Oyun sizi bir nevi gizlilik öğelerine dinamikleri gereği değil, sabır taşı mantığı ile itiyor.
60
75
Okur Puanı: (1Kişi)
Puanın:
                                         
Yapımcı-Yayıncı: Cyanide Studios - Cyanide Studios
Çoklu Oyuncu:Yok Türü: Aksiyon, Macera, Platform

Oyunun dünyası oldukça farklı.
Gizlilik unsurları kurallara bağlı olduğunuz sürece keyifli
Hapseden oyun sistemi.
Belli bir süre sonra sıkmaya başlayan işleyiş.
Yapay zeka problemleri gizliliği baltalıyor
yorumlar (20)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 25.03.2017 23:01 (0)
ilk oyununu mutlaka oynayın, çok keyifli..Fakat 2. oyunu şahsım adına tavsiye edemiyorum,sürükleyicilik yok.
Seviye: 0
PressAnyKey, 20.03.2017 17:22 (0)
abi çok berbat bir oyun tavsiye etmiyorum az önce sildim pc den :D
MK Okuru, 15.03.2017 01:43 (0)
Styx türe yeni bir soluk ve tat getiren bir oyun mutlaka oynayın.

Yapımcı kısıtlı imkanları ile elinden geleni yapmış. Splintercell gibi oyunların tarih olduğu bu devirde iyi bir başarı
MK Okuru, 15.03.2017 18:19 (0)
tamam korsana hayır ama bu oyuna daçıkıp 140 tl dersen ben istemsiz korsan indiririm
MK Okuru, 14.03.2017 20:00 (0)
Hapseden oyun sistemi ne yahu? Oyun gizlilik oyunu bunu niye anlayamıyor oyuncular anlamıyorum. Combat sistemi kötü diyen var yahu goblin bu ne combatı. Oyun sana dövüşme diyor zaten.
Seviye: 1
Naru61, 15.03.2017 11:18 (0)
Beklentim vardı.Oymasak mı acaba ilk oyunuda oynamadım.Kararsız kaldım.
MK Okuru, 14.03.2017 23:59 (0)
Oyun fena değil ama tuzu, biberi eksik gibi, grafikler 3 sene önce olsa iyimiş, çevre detayı, kaplamalar, ana karakterler hariç düşmanlar ortanın altı grafik kalitesinde. müzik çeşidi az, oynanış sürekli gizliliğe bağlı kalmalısınız, yapay zeka da ortanın altı ...140 TL deği de 70 TL lik oyun gibi.


Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.