1/7

The Elder Scrolls Online

Emin Çıtak 2.04.2014 - 20:02
"Gittim, gördüm, yaşadım!"
Platformlar PC, PlayStation 4, PlayStation 5, XBox One, Xbox Series X
The Elder Scrolls Online
  • Yapımcı - Yayıncı ZeniMax - ZeniMax
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: MMO,Role Playing Game
Merlin Puanı 83
7 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%57
Artılar Görsel ve işitsel olarak çok iyi aktarılan oyun evreni, TES serisine bağlı kalınan oynanış ve karakter gelişimi, Anlamlı ve amacı olan görev sistemi, Taktsiksel olarak başarılı PvP deneyimi, TAMRIEL!
Eksiler Yeni bir Bethesda Bugfest ile karşınızdayız, oyun mekanikleri her MMO oyuncusuna hitap etmiyor, End-game henüz muallak, Biraz pahalı
[EDİTÖRÜN NOTU: Oyunun notu ilk izlenim ve gördüklerimiz üzerine verilmiştir. İncelemede de belirttiğim gibi bu puanı 10-15 puan yukarı veya aşağıya taşımak Zenimax'in elinde. Oyunun ilk birkaç ayını görmeden tam bir puan vermemiz doğru olmaz. inceleme daha çok alsam mı almasam mı ikilemini yaşayan ve nasl olduğunu merak eden sizler için yazıldı.

Oyun içi birçok özelliği video halinde yarın yine bu saatler içerisinde sizlere sunup, incelemeye ekleyeceğiz.]
Uzun bir zamandır karşımdaki boş metin sayfasıyla bakışıyorum. Yazamıyorum sevgili okur, anlatamıyorum. Aslında çok şey gördüm, yaşadım, deneyimledim, öğrendim... Ama konu Elder Scrolls olunca, konu bir oyun tarihinin son halkası olunca küçük söz oyunlarıyla geçiştiremiyorsunuz satırları... Ve beta da dahil olmak üzere onca oynanış saati sonunda nerden başlayacağımı bile bilmiyorum.

The Elder Scrolls Online
Benim için çok ama çok değerli bir seridir The Elder Scrolls. Hatta onunla büyüdüm denilebilir. Her oyununda beni ince ince örülmüş muhteşem kurgunun farklı bir bölgesine taşıdı. Aslında seri hiçbir zaman mükemmel olmadı. Her zaman biraz kusurluydu -hele ki Oblivion! Hatırlıyorum da oyuncular serinin dördüncü oyunu için "Bugfest" tabirini kullanır olmuşlardı.

Ne var ki benim için TES başka bir anlam taşır. Ben ve benim gibi milyonlarca hayranı için TES aslında şu anlama gelir: Yolda olmak...

Pazar günü saat 12:00 olduğunda bir kez daha geçmişe döndüm. Bu sefer 11.11.11'e gitmiştim. Skyrim'in açılmasına saatler kalmıştı. Çoktan ön yüklememi yapmıştım ve oyunun başlama saatini bekliyordum. Ve açıldı... Uzaktan gelen müzik, at arabasının tıngırdaması... Yine oradaydım, Tamriel'de!

Benden yaklaşık iki ay boyunca haber alınamadı.

OYUNCUNUN İSTEKLERİ ÖNEMLİDİR
Öncelikle şunu belirteyim: Elder Scrolls Online kusurlu bir oyun. Yaptığı doğru şeyler bir hayli fazla, fakat yine aynı oranda ters giden şeyler de var. Ben bu satırları yazarken daha piyasaya bile çıkmamış durumda. Yanda gördünüğüz puan oyunun bugünü için verilmiş bir puan, ne de olsa MMO'ları ilk gününden, hatta ilk birkaç ayından bile yargılamak oldukça güç. Oyunu almak isteyen, bir fikir sahibi olmak isteyen sizler için bir ön bilgi niteliğinde hazırladık biz de bu yazıyı. Eğer TES: Online vaat etttiği şeyleri gerçekleşebilirse, ileride 90-95'lik bir oyun haline de gelebilir... Ancak tam aksi bir durum da her zaman için söz konusu tabii. Başlangıç için, sorunsuz bir MMO diye bir şey olamaz ve olmadı bugüne kadar. Zenimax'ın vereceği kararlar ve End-Game'in yeterince sürükleyici olması oyunun kaderini direk olarak etkileyecek. Evet, ben de dahil birçok insan şu an deliler gibi oyunu oynuyor, ama birkaç ay sonra eğer The Old Republic gibi bir durum yaşanırsa TES:Online'ın da kaderi F2P olur.

The Elder Scrolls Online
Burada iş kesinlikle ve kesinlikle Zenimax'e düşüyor. Eğer geçtiğimiz yirmi yılda TES serisi ile haşır neşir olmadıysanız sizi bilgilendireyim; TES serisi ve olayların geçtiği Tamriel kıtası oyun dünyasının Yüzüklerin Efendisi'dir. Korkunç ötesi bir olay örgüsüne ve tarihe sahiptir. Hatta oyunun tarihi koca bir kütüphaneyi dolduracak kadar çok kitapta anlatılır. Zenimax'in elinde inanılmaz bir evren var ve bunu kullanmak zorunda. Oyunu sürekli besleyip, insanların ilgisini sürekli yukarıda tutmak zorunda. Bu kolay bir iş mi? Elbette değil, ama ben aylık ücret verdiğim oyundan her zaman için daha fazlasını beklerim.