1/3

The Elder Scrolls V: Skyrim - Bölüm 4

Murat Halilbeyoğlu 10.09.2011 - 10:46
Tamriel'in kuzeyini piknik alanı mı sandınız?
Ve Skyrim yazımızın son bölümüne geldik. Bu bölüm eski üç bölme nazaran biraz daha kısa ancak değerli bilgilerle dolu bir bölüm olacak. Son bölümde Bethesda’nın yeni motoru Creation Engine’in Skyrim’e neler verdiğini kısaca anlatıp ardından oyundaki geri kalan özellikleri size liste vari bir şekilde kısaca özetleyeceğiz.

Tasarım üstadları (Oyun motoru, grafikler ve fizikler)

Bildiğiniz gibi Bethesda bu zaman kadar Oblivion, Fallout 3 ve New Vegas oyunlarında hep Gamebryo dan faydalanmıştı. Belki ilk çıktığı zamanlarda ciddi anlamda yenilikler getirmiş bir motor olsa da zamanla ne kadar geliştirilirse geliştirilsin yetersiz kalmaya başlamıştı. Bunun en başında karakter modellemeleri geliyordu. Oblivion ve Fallout oyunlarındaki o uzaylı tipindeki yaratıklar hala aklımızda.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Bölüm 4
Yeni motor Creation Engine ise bize kendisinin ne kadar sağlam bir değişim ile geldiğini daha ilk karakter modellemesinde göstermişti. Tavernadaki o tatlı kızı hepiniz hatırlıyorsunuz. Öte yandan gerek videolarda gerek diğer görsellerde karakter tasarımları, modellemeler, animasyonlar, çevre tasarımları ve fizikler eski TES oyunlarının kat kat üstünde bir Elder Scrolls oyunu göreceğimizi kanıtlıyor.

Yeni motor sayesinde dinamik gölgelendirmeler, dinamik kar yağışları, su fiziği ve geliştirilmiş yüz modellemeleri görebileceğiz.

Draw Distance özelliği büyük ölçüde arttırılmış olacak. Bu şekilde uzak mesafelerde açılmayan alanlar çok ufak olacak hatta belki hiç olmayacak.  Artık hızlıca yartılan otomatik ağaçlar yerine sanatçılar kendi istedikleri tasarımlarda ağaçlar oluşturabilecekler. Bu şekilde dallarının ağırlığından, rüzgardaki hareketlerine kadar herşeyi belirleyebilecekler.

Oyunda rüzgarın varlığını bile hissedeceksiniz. Bu hınzır element yerdeki cesetlerden suyun yüzeyine kadar her yerde etkisini gösterecek.