Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
makale

Merlin'in Kazanı > Makale > The Last of Us: Part 2

The Last of Us Part II Teorileri: Joel öldü mü? - Makale

Bir fragman yüzünden beyinleri yaktık

Hürcan Köse - 07.12.2016 10:12
Hürcan Köse - 06.12.2016 15:05
Dur, sakin ol. Spoiler falan vermiyoruz. Hemen sok o yorumu cebine bakayım, güzel güzel teori konuşmaya geldik. Ne buradaki bilgiler, ne de yazan başlığın herhangi bir kesinliği yok. Yani spoiler durumu da söz konusu değil, orada bir anlaşalım.

Hadi, tamam. Kabul edin artık. Xbox oyuncusu da olsanız, PC oyuncusu da olsanız, ne bileyim, sadece telefonda oyun oynuyor bile olsanız The Last of Us II'yi siz de çılgınlar gibi bekliyordunuz. Aslında böyle bir beklentiyi yaratmak da her yiğidin harcı değildir. Bu gerçekten Naughty Dog'un eşsiz başarı hikayesidir.

Geçtiğimiz Cumartesi günü Türkiye saatine göre 21:00'da başlayan PlayStation Experience 2016'dan çok büyük umutlarımız vardı. Çünkü artık Last of Us 2'yi görmemizin zamanı gelmişti, geçiyordu. Hatta etkinlikten yaklaşık bir-iki hafta önce yaptığım haberde açık açık söylemiştim. "Arkadaşlar, yerlerinizi ayırtın, rezinizi alın, çünkü önümüzdeki Experience'ta Last of Us 2 duyurulacak. Demedi demeyin."



Etkinlik başladıktan sonra oyunumu beklemeye başladım. Elbette PlayStation için çıkan her oyun benim için çok değerliydi ancak, biliyorsunuz işte, Last of Us'ın çok ayrı bir yeri var. Oyun dünyasında genelde kanı aynıdır. Bir firma, bir oyunu ile gündeme gelirse, beklenen diğer oyununa daha var demektir. Bu genellikle doğrudur ve ufak tefek istisnalar dışında da hep böyle olur gerçekten. PlayStation Experience 2016'nın ilk gösterilen oyunu da Uncharted: The Lost Legacy olunca umutlarımız hemen suya düştü. Herhalde artık bir sonraki etkinlikte görecektik oyunumuzu. Bir sürü fragman yayınlandı, duyurular yapıldı, hala yok.

Ama son bir oyun, dediler. Son bir duyuru. Fragman başladı ve grafik motorundaki o yeşil rengi gördüğüm anda anladım. Bu Last of Us'tan başka bir şey olamazdı. Zaten birkaç saniye sonra Firefly logosunu da gördüm ve monitöre kafa atmamak için kendimi zor tuttum. Bu heyecanı yaşayan tek kişi ben olamam, buna eminim. Fragmanı izledik, bitti. Sonra başladık teorileri üretmeye ve benim ilk ve en kesin teorim, Joel'in ölü olduğu üzerineydi. Ellie tek başınaydı ve Joel sadece geçmişin sunduğu bir hayaletti. Görünüşe göre bu düşünceye sahip olan tek kişi de ben değilmişim.



Reddit, Facebook, Twitter ve diğer tüm sosyal medya kanallarında oyuna dair yeni teoriler görmeye başladım. Hem benim teorim, hem de başka oyuncuların aklına gelen ve düşününce 'lan oğlum harbiden çok mantıklı ha' dediğim şeyler gördüm. Bu yazıda, bu teorilerden bazılarına değineceğim şimdi.

Öncelikli teorimize bakalım. Joel gerçekten ölmüş olabilir mi?

Bu teori konusunda büyük bir güruh ikiye bölünmüş durumda. Kimisi gerçekten Joel'in ölü olduğunu düşünüyor ve kanıtları da peşinde sunuyor, kimisi ise bunun fazla belli olduğunu ve bu kadar da açık bir şekilde belli etmeyeceklerini savunuyor. Peki neden Joel'in ölü olduğunu düşünüyoruz?



Öncelikle fragmanın ikinci yarısı diyebileceğimiz yerde Joel, bembeyaz bir ışığın içerisinden çıkıyor. Elbette bu dışarıdaki güneşli havayı da gösteriyor ancak sembolize etmeye çalıştığı şey gerçekten 'ölümden sonraki yer' olabilir. Bunu cebe atalım. Joel yavaş yavaş Ellie'nin olduğu odaya doğru yürürken etrafındaki cesetlere bakıyor. Adeta bir ölüm meleği edasıyla yürüyen Joel'in yarım yamalak görünen giysilerine baktığımızda, üzerindeki her şeyin temiz olduğunu görüyoruz. Sizi bilmem ancak ben Last of Us evreninde giysilerin temiz kalabileceği ihtimalini pek düşünemiyorum.



Giysileri bir yana, kamera Joel ve elindeki silaha yaklaşınca da Joel'in elinin bile gayet temiz olduğunu fark ediyoruz. Ellie'ye baktığımızda ise kanlarla kaplı, pislenmiş giysiler ve aynı şekilde kanlarla kaplı, pislenmiş bir çift el görüyoruz. Sonunda Joel lafını söyledikten sonra Ellie'nin bir süre bekleyip çok öfkeli bir şekilde ekrana bakıp nefretini kusması üzerine de geçmişte gerçekten kötü şeylerin olmuş olabileceğine ve Ellie'nin de bu durumdan çok rahatsız olduğuna dair kaygılarımız artıyor.  Nereden baksan yirmi yıllık hayatında birçok şeyi görmüş geçirmiş olan Ellie'yi bu kadar öfkelendirmiş ne olabilir ki? Joel'dan başka kimi-kimsesi var mı? Yok. Sizi bilmem ancak bence Ellie'yi sadece Joel'in ölümü bu kadar öfkelendirebilir. Ki zaten oyunun senaryo yazarı da PSX 2016'da, Last of Us 2'nin bir 'nefret' hikayesi olacağını söylemişti. Bence bu çok mantıklı bir giriş olur.
yorumlar (110)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 13.02.2017 17:34 (0)
bu oyun lütfen pc yede çıksın çıldırıcam allahım çıldırıcammmmmmm
MK Okuru, 07.12.2016 11:07 (0)
Elie, Lara Croft ve diğer Kadın savaşçıları sollamak için yaratılmış bir karakterdir, ve muhtemelen bu oyunun serisi uzun sürecek. En az Last of Us 5'e kadar sürer. Ayrıca Joel'in hiç bir zaman ölmeyeceğini düşünüyorum. Daha 45 yaşlarında ve yapacak çok işi var. Sully bile öldürülmedi Joel mi ölür.
Seviye: 0
JJ-AlexMercer, 12.12.2016 08:56 (0)
Şu teoriyi üretenlerin çoğu adam akıllı The Last of Us'ı oynamamıştır. Öncelikle TLOU'nun yapımcısının Naughty Dog olduğunu öğrenince Uncharted'da ki gibi sağa sola bir şeyler saklayacaklarını biliyordum bu yüzden etrafı da kontrol ettim (o kağıt parçalarını okudum) TLOU 2 Ellie'nin annesini konu
Seviye: 0
JOKER42, 08.12.2016 11:52 (0)
bence joel oyunun yarısında ölebilir, ellie de hamile kalmış olabilir joel in kardeşi vardı hikaye ona dayanabilir zaten senaryo yine dehşet bişey olacak adamlar herkesin tahmin edebileceği bişeyi koymayacaklardır
Seviye: 2
RemaG7, 07.12.2016 22:47 (+2)
Video yu tekrar tekrar izledim ve son analizimi yaptım anladığım kadarıyla köyün giriş tabelasında firefly logosu var yani o köy o gruba ait ölenlerde firefly üyeleri ellie nin eli yaralı ve birtakım yaralar almış silah haricinde baya kanlı birebir mücadeleler olmuş ki nefreti kontrol edilemez halde ve akli dengesinin kötüye gittiği anlaşılıyor çünkü joel gelip seslendiğinde pek umursamadan boşluğa bakarak konuşuyor.Bildiğim kadarıyla virüs kapmamasının sebebi bir hastalık ve büyüdüğünü söylüyorlardı bunun bunu bir kenara atalım.Joel in eli silahın tetğinde olarak geliyor durumun farkında. Sonrasında gitarın duruş açısı gözünden damla yaş gelir gibi kan gelmesi bir betimleme yaradan dolayı .yani hamile ellie . ya tecavüze uğradı yada bebek le bağışıklık yada deney muhabbetleri olabilir . ayrıca uncharted 4 deki fotoda ki saçlar gözler ve son videodaki ellienin üzerindeki gri tonlarda ceket var ve en kötüsü elindeki silah joel in altıpatları .
Seviye: 1
Eredin, 15.12.2016 19:28 (0)
alın size teori dostlar ilk oyununda sonunda jackson gittiler ya orda hayat kurdular tommy karısına kanı ısınmıştı zaten ellienin ordaki herkesle kaynaştı tabi özelliklede tommy ve karısı ile sonra onların çocuğu oldu elliede o çocuğun ikinci annesi gibi oldu derken firefly(büyük ihtimalle) geldi jackson yıktı herkesi öldürdü böyle tank falan geldiler ama büyük savaş oldu o sırada bizim ikilide dışarda erzak arıyor bir geldiler her yer yıkım bunu gören elliede canınızı alıcam oğlum sizin dedi ve joel başkanla yola düştü


Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.