1/2

The Witcher 3: Wild Hunt İnceleme Güncesi #2

Emin Çıtak 20.05.2015 - 18:39
İlk başta fark edilmeyen eksiler, noksanlıklar...
*THE WITCHER III İNCELEME GÜNCESİ BÖLÜM 1

“İnceleme Güncesi nedir ne değildir?” sorusunu ilk bölümde yanıtlamıştık. Böylesine kapsamlı bir oyun için sizi bir müddet bekletiyoruz. Cuma günü akşam saatlerinde The Witcher III: Wild Hunt İncelemesini sitemizden okuyabileceksiniz.

İlk bölümde The Witcher III’e şöyle yüzeysel bir bakış atmış ve görev sistemini bayağı bir övmüştük. Anlamı amacı olan görev sistemi söylediğimiz gibi oyunun en güçlü yanı. Dövüş sistemi eleştirilebilir durumda olsa da, yine serinin önceki oyunlarına göre bayağı gelişmiş durumda. Helen yeterince akıcı değil ama keyif vermesini biliyor.

Bu bölümde biraz şeytanın avukatlığını yapacağım. The Witcher III: Wild Hunt çok çok iyi bir oyun ama bazı affedilmez hatalar yapıyor. Bu hatalar serinin kendisiyle bütünleşen şeyler olunca eleştirmek de hem üzücü hem de acımasız oluyor.

The Witcher 3: Wild Hunt İnceleme Güncesi #2
Simya/Alchemy olmamış.  O kadar olmamış ki anlatamam. Benim için The Witcher serisini bu kadar değerli yapan en önemli unsurlardan biri iksirlerin hazırlanışı ve kullanımıydı. Yeni nesil The Witcher’da simya sisteminin diğer oyunlardan hiçbir farkı kalmamış. Oyunun hardcore ve kendine has yapısına CD Projekt kendi elleriyle darbe vurmuş.

İlk olarak artık iksir hazırlamak için meditasyon yapmanıza gerek yok. İstediğiniz zaman menüye gidip iksir yapabiliyorsunuz. Böylece durum ne kadar tehlikeli olursa olsun, hızlı bir şekilde teçhizat stoklarınızı yeniliyorsunuz.

Eğer önceki oyunları oynamadıysanız size olayın nasıl işlediğini bir anlatayım:

Geralt bir göreve çıkar. Mesela bir mağaraya gidecek. Önce mağara girişinde oturur meditasyon yaparsınız. Hangi iksirlere ihtiyacınız olabileceğini belirlersiniz. Sonra bu işlemi bomba ve kılıca sürülecek özel yağlar izler.

Ardından iksirlerinizi ve bombalarınızı hazırlarsınız. Mağaralar genelde karanlık olduğu için Cat Potion iş görür. Böylece hem takip gerektiren yerlerde (üçüncü oyunda dedektif mod gelmiş, bu özellik de kalkmış) hem de karanlık bölgelerde rahat edersiniz. Swallow, can tazeleme özelliği nedeniyle iş görecek başka bir hayati iksir.

The Witcher 3: Wild Hunt İnceleme Güncesi #2
Son aşamada iksirlerinizi içersiniz ve mağaraya dalarsınız. İksirlerin etki süresi 10-15 dakika arası değiştiği için kendinizi yarışın ortasında bulursunuz. Taktiksel, dibine kadar hardcore ve son derece özel.

The Witcher III: Wild Hunt söz konusu olduğunda anında bu iksirleri kullanmak mümkün. İyi de The Witcher zaten eşsiz bir simya bölümüne sahipken, neden diğer oyunlarla aynı sistemi getirdiniz ki? Açık dünya bir oyun yapacağız diye niye bu harika özellikten vazgeçtiniz ki? Çok rahat hybrid bir yapıya geçilebilirdi ama CD Projekt kolaya kaçmaya tercih etmiş. Bizim zamanında insanlara Witcher’ı insanlara anlatırken en heyecan duyduğumuz özelliği kesip atmışlar.