Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
78
61
Okur Puanı: (13Kişi)
Puanın:
                                         

platform: PC, PS4, XB1

Yapımcı-Yayıncı: Ubisoft - Ubisoft
Çoklu Oyuncu: Var Türü: Aksiyon, Strateji

Muhteşem doğa manzaraları.
Başarılı vuruş hissi.
Özelleştirme seçenekleri
Yetersiz sürüş mekanikleri.
Tekrarlayan oyun yapısı
özel İnceleme
Furkan Sakoğlu - 07.03.2017 16:02
Furkan Sakoğlu - 25.02.2017 16:46

"Bolivya'nın yolları taştan"

Soğuk savaş dönemi ve sonrasında yazdığı romanları ile ünlenen Tom Clancy, şimdiye kadar oyun dünyasına Rainbow Six, Splinter Cell, Ghost Recon gibi ünlü serileri hediye etti. Tom Clancy imzası ile satışa sunulan neredeyse tüm oyunlar, taktiksel oynanışa, gizliliğe ve tadında bir aksiyona sahipti. Özellikle Ghost Recon serisi ile kimi zaman geçmişe, kimi zaman ise geleceğe dokunan Tom Clancy, Ubisoft'un da adını güçlendiren ünlü isimlerden biri olmayı başardı.

Şimdiye kadar karşımıza çıkan tüm Ghost Recon oyunları kendi çizgisinde gizlilik ve taktiksel oynanışa yoğunluk gösteriyor, bizleri bölüm bölüm hazırlanan yapısı ile içerisine çekmeyi başarıyordu. Ancak çevirimiçi oyunların günümüzde adeta piyasayı domine etmeye başlaması, Ubisoft'ta da planları değiştirdi ve Ghost Recon serisi Wildlands ile ilk defa açık dünya türüne adım attı. Bizleri 2019 yılında kurgusal bir Bolivya'ya götüren yapım, Meksika'lı uyuşturucu karteli Santa Blanca'nın kuyusunu kazmak için görevlendiriyor.

Just Cause oyunlarına benzer bir narko-diktatörlüğü devirmek için uğraş veriyoruz


Santa Blanca kartelinin adeta Bolivya'yı bir narko-devlet haline getirdiği Wildlands'de, Operation King Slayer adı altında ekip üyelerimizle birlikte karteli devirmek için savaşıyor. Dünyanın en büyük kokain üreticisi haline gelen Santa Blanca'yı devirmek için oyun boyunca kartel üyelerini avladığımız veya yakaladığımız Wildlands'te ilerlemek için belli bir akışı takip edebiliyor ya da özgürce dilediğimiz üyelerin kellesini alabiliyoruz. Amerikan devleti adına resmi olmayan yollar ile çıktığımız kartel avında arkamızda CIA, DEA ve JSOC gibi özel birimler bulunuyor.



Kısacası oyunun hikayesinde Just Cause oyunlarından benzer bir narko-diktatörlüğü devirmek için uğraş veriyor, Bolivya'ya demokrasi getirmeye çalışıyoruz. Ghost Recon: Wildlands'in hikaye kısmında değinecek çok fazla detay bulunmuyor. Eski Ghost Recon oyunlarına kıyasla Wildlands hikayeden daha çok, oynanış özellikleri ile oyuncuların dikkatini çekmeye çalışıyor. Bu özelliklerin en başında ise tabii ki co-op oynanış geliyor.

4 kişiye kadar co-op oynanış desteği sunan Ghost Recon: Wildlands, arkadaşlarımız ile oynayınca büyük keyif veren bir yapım. Özellikle oyunu birlikte oynayabileceğiniz ve aksiyondan daha çok taktiksel oynanış meraklı dostlarınız varsa, Ghost Recon: Wildlands'den aldığınız keyif de katlanarak artıyor. Yapacağınız operasyonlara yaklaşma şekliniz tamamen size bağlı. İsterseniz oyunda silahlarınıza sarılarak taktik maktik yok bam bam bam mod'unda takılabiliyor, isterseniz çıt çıkarmadan yılan gibi operasyon bölgesine sızabiliyor ve hedefinize ulaşabiliyorsunuz.
Oyundaki görev sistemi genel olarak belirli bir alanda ve yine genellikle sabit bir şekilde avlanmayı bekleyen kartel üyelerini etkisiz hale getirmek üzerine kurulu. Yukarıda da belirtmiş olduğum gibi bu üyelere nasıl bir yolla ulaşacağınız ise tamamen oyuncuya bırakılmış. Oyunun başlarında kartel üyelerini veya diğer görevleri silahlarınıza sarılarak harcamak oldukça kolay olsa da, oyunda ilerledikçe ve daha zor bölgelere adım attıkça zorluk derecesi de artıyor ve taktik uygulamak zorunda kalıyorsunuz. Oyunun kapalı beta testinde aksiyonun ön planda tutulduğunu hatırlarsak, çıkış sonrası zor bölgelerin sizleri gizliliğe ve taktiğe itmesi başarılı bir seçim olmuş. Aksi halde Ghost Recon Wildlands, klasik bir aksiyon oyununa dönebilirdi.

Ancak oyundaki zorluk seviyesi ne denli dinamik olursa olsun, Ghost Recon Wildlands'i Extreme zorluk seviyesinde dahi oynasanız, düşman yapay zekasında bir gelişme göremiyorsunuz. Genellikle sizi görebilecekleri açılarda dahi yokmuşsunuz gibi davranan, 5 metre arkasındaki adamın kafatasına delik açsanız bile umarsızca yürümeye devam eden bir yapay zeka mevcut. Ubisoft bu konuda bir kez daha sınıfta kalmış gözüküyor.

4 kişi co-op oynadığınızda oyunun keyfi de artıyor


Ghost Recon Wildlands ile birgün daha geçirdikten sonra artık incelememizin devamını getirebiliriz. Ghost Recon Wildlands'in aslında en iddialı olduğu konu bahsettiğimiz gibi oyunun Co-op kısmı. Yakın arkadaşlarınız ile birlikte oynadığınız zamanlarda sizlere oldukça keyif veren oyun, eğer işin içine bir tutam da roleplay atabilirseniz, yeme de yanında yat bir hal alıyor. Arkadaşlarınız ile birlikte bir bölgeye operasyon düzenlerken, her birinizin kendi oyun tarzını yansıttığında Wildlands oldukça keyifli bir hal alabiliyor.

Oyunun en dikkat çekici yanı ise devasa haritası. Bolivya'nın eşsiz doğasını muhteşem bir şekilde harmanlayan yapımcılar, özellikle doğal ortamı çok başarılı bir şekilde ekrana yansıtmış. Doğa örtüsü, ağaçlar, çimenler, çiçekler, dağlar, bayırlar, yaylalar derken ufak bir karadeniz turu havası veren Ghost Recon: Wildlands, görüntüsüyle ilk bakışta sizleri büyülemeyi başarıyor.



Grafiksel olarak da beklentilerimizi karşılamayı başaran yapım, özellikle ışıklandırmaları ile takdirimizi kazanmayı başardı. Özellikle manzaralar konusunda çay kahve eşliğinde izletecek kadar güzel görüntüler sunmayı başaran oyun, 2017'nin en güzel gözüken yapımlarından biri olmuş gibi gözüküyor.

Grafikleri bir kenara koyup oyunun oynanış özelliklerinden bahsetmek gerek. Klasik bir TPS mantığı ile karşılayan oyun. Otomatik bir cover sistemi içeriyor. Yani herhangi bir cismin arkasına geçtiğiniz oyun otomatik olarak saklanma eğilimi gösteriyor. Oyunun akıcılığı bakımından başarılı bir seçim olmuş gibi gözükse de, Wildlands gibi taktiksel bir oyunda The Division benzeri bir siper sistemi kullanılabilirmiş. Bazı zamanlarda yanlışlıkla siperden çıkıp alnımın çatına mermi yediğim olmadı değil.

Oyunun silah mekanikleri ise takdire şayan. Normal atış da TPS bakış açısından ateş ederken, nişan aldığınızda oyun FPS bakış açısına geçiyor. Mermi mekaniklerinin de gerçekçi bir şekilde uygulandığı yapımda, mermiler yer çekiminden de etkileniyor. Bu sayede daha gerçekçi bir his veren yapım, özellikle vuruş hissi bakımından piyasadaki en başarılı oyunlardan biri. Öyle ki özellikle keskin nişancı silahı kullandığınızda, hedefi alt edebilirseniz küçük çaplı bir orgazm yaşayabiliyorsunuz.

Wildlands'in haritası devasa büyüklükte olduğu için harita içerisinde ulaşım sağlamak da güç. Ancak oyun içerisinde onlarca farklı araç hizmetimize sunulmuş durumda. Otomobillerden, jiplere, uçaklardan, botlara, helikopterlerden, motosikletlere kadar farklı türde farklı araçları kullanabiliyorsunuz. Sürüş mekanikleri ise ne yazık ki pek başarılı değil. Arcade ağırlıklı bir sürüş dinamiği süren yapım, özellikle helikopter kullanırken saç baş yoldurtabiliyor.

Görev sistemi ise tamamen özgür olarak hazırlanmış. Dilediğiniz zaman dilediğiniz göreve gidebiliyorsunuz. Ancak bazı görevleri açmak için harita üzerinde de görülebilen istihbarat bilgilerini toplamanız gerekiyor. Bu bilgileri toplayarak bir sonraki hedefinizi aktif hale getirebiliyorsunuz. Bu sayede haritanın her yerini gezmenizi sağlayan yapım, başarılı bir iş çıkarmış.



Yeni Ghost Recon'ın en iddialı olduğu konulardan biri ise yetenek sistemi. Oyun içerisinde kazanacağınız puanlar ve ekstra kaynaklar ile yeni yetenekler açabiliyorsunuz. Bazı yetenekler karakterinizin nişan almasını kolaylaştırıyor, bazıları drone'unuzu geliştiriyor, bazıları ise takım arkadaşlarınızın etkisi artırabiliyor. Yetenek puanı toplamak kolay olsa da, ekstra kaynaklar toplamak için haritada bulunan yakıt, yiyecek, istihbarat gibi objeleri işaretlemeniz gerekiyor.

Oyunda karakter özelleştirme imkanı da hayli detaylı hazırlanmış. Karakterinizin giysisini, ekipmanlarını, silahlarını dilediğiniz gibi özelleştirebiliyorsunuz. Onlarca farklı seçenek ve yine farklı renk paletleri ile kendinize has bir Ghost Recon oluşturabiliyorsunuz. Ancak yeni silahlar ve silah parçaları bulmak için yine haritadaki özel noktalara gidip silahları veya parçaları toplamanız gerekiyor. Parçaları veya silahları bir kez topladıktan sonra dilediğiniz gibi ve dilediğiniz zaman kullanmaya devam edebiliyorsunuz. Ancak düşmanlardan düşürdüğünüz silahların bu duruma dahil olmadığını belirtelim.

Uzun lafın kısası Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands açık dünya türünü seven, askeri oyunlara ilgisi olan, taktik yapmayı ve arkadaşları ile birlikte oynamaktan zevk alan oyuncular için başarılı bir yapım olmuş. Eksikleri gedikleri olsa da, türe ilginiz varsa ve oynanış videolarından az da olsa etkilendiyseniz, Ghost Recon: Wildlands'e bir şans vermenizde fayda var.

yorumlar (70)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 27.03.2017 15:18 (0)
Oyun gayet güzel verilen paranın son kuruşuna kadar hak ediyor zevk meselesidir ama olumsuz yorum yapanlara itimat etmeyin
MK Okuru, 25.03.2017 10:05 (0)
MK Okuru, 14.03.2017 20:39 (0)
Oyun genel anlamda güzel bir oyun olmuş.Etkileyici atmosfer,başarılı vuruş hissi,hikaye modunun online arkadaşlarla oynanabilmesi çok güzel.Yerleşim yerlerinden uzak doğal alanlar,bölge ele geçirme,sana yardım eden müttefik siviller FarCry'ı hatırlatıyor.Araç kontrolleri çok başarılı değil.
MK Okuru, 11.03.2017 18:43 (0)
Arkadaşlar ne kadar uzun bunun hikayesi?Hikayesi bitti mi ne yapacağız?
Seviye: 5
nerobianco, 07.03.2017 18:34 (+1)
peki co op oynayacak arkadaşı olmayanlar için online üzerinden eşleşme oluyormu ? yada npc ler bize eşlik ediyormu yoksa yalnız başımıza mı devam ediyoruz.

Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.