1/3

Tomb Raider: Legend

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Göğüs ölçüsü tartışmaları, Çıplaklık şifresi, Eski erkek arkadaşlar...
Göğüs ölçüsü tartışmaları, Çıplaklık şifresi, Eski erkek arkadaşlar... Lara Croft’un dönüşünde yatan gerçekleri tüm çıplaklığıyla açıklıyoruz.

Tomb Raider tekrar aramızda. Ama bu sefer Tomb Raider: Legend (PS2, XB, XB360), aristokrat Lara Croft’un yeni ve geliştirilmiş devam bölümü ile. Yapımcı firma Crystal Dynamics’te üretici olarak görev alan Morgan Gray’e oyun sonrası aklımıza gelen soruların en önemlilerini sorduk.

MK: Aylar önce, daha gerçekçi oranlara sahip bir Lara istediğinizi söylemiştiniz fakat gördüğümüz kadarıyla o şeyler hala oldukça büyük, bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Morgan Gray: Yapmak istediğimiz sadece göğüs ölçülerini değiştirmenin ötesinde bir şeydi, işin kalbine inmek istedik [gülüşmeler]. Aslına bakarsak öncekilere göre bir parça daha küçük olduğunu söyleyebiliriz. Tam olarak yapmak istediğimiz sadece ölçüyü küçültmekten öte, aynı zamanda canlılık da katmaktı. Kas yapısında, genel vücut oranlarında, bacak ve kol, kalça ve sırt oranlarında bir takım değişiklikler yaparak bunu yakalamak istedik. Tam olarak çok güçlü bir değişim yakaladığımız söylenemez fakat gitmekte olduğu taş bebek konumundan kurtarmak için mümkün olduğunca çok sayıda deneme yaptık.

MK: Eski Core kurucularına [Eidos, Crystal ile Tomb Raider serisini piyasaya sürmeden önce asıl geliştiren firma Core idi] Legend hakkında ne düşündüklerini sorduk. Oldukça politik cevaplar verdiler ve süreçin bir parçası olmadıkları için üzgün olduklarını fakat taze bir başlangıç yapılmasında bir problem olmadığını söylediler. Sizlere daha fazla bilgi verdiler mi acaba?
MG: Evet, daha evvel bize oldukça yardım ettiler, sahip oldukları birikimleri bizimle paylaştılar ve biz de kullandık. Resmi olmayan görüşmelerimizi ve fuarlarda paylaştığımız bilgileri belirtmeye gerek dahi görmüyorum.

MK: Her şeye rağmen yine de onlarla diyalog kurmanız biraz uygunsuz, rahatsızlık verici olmuş olmalı. Biraz da şuna benziyor bu durum; Lara onların kız arkadaşları idi, şimdiyse sizin.
MG: Evet, şimdi bir partide kavga etmeyiz umarım. Çizgi roman kitaplarında yaşanan olaylara benzedi biraz. Bir yazar ve bir çizer başka bir takımın elinden kitap almış gibi görünüyor. Demek istediğim, iki yapımcı firma da aynı ana organizasyon için çalışan firmalar sonuçta, burada yapılan bir çeşit iş anlaşması olarak görülmelidir. Onların bulunduğu noktadan bakarsak olaya, yeni bir şey ortaya çıkarmanın verdiği mutluluğu hissedebiliriz. Tomb Raider üzerinde birlikte çalışmaktan gerçekten mutluyuz fakat bir taraftan da kendimizi Core’a karşı minnettar ve borçlu hissediyoruz. Sonuç olarak biraz mahcubuz ama kesinlikle negatif duygular içerisinde değiliz.