1/2

Ubisoft, Watch Dogs sorularımızı yanıtladı

Murat Halilbeyoğlu 1.07.2013 - 16:38
İşte merak ettiğimiz sorulara cevaplar
You can find the original version of the interview on the next page

Ubisoft'un son yıllarda bizlere sunduğu aksiyon oyunları ciddi anlamda ivmeler yaratarak ilerliyor. Zaman zaman tasarım, zaman zaman yeni teknoloji ya da fakrlı unsurlarla son dönemlerin Ghost Recon, Splinter Cell veya Assassin's Creed gibi markaları oyuncu kitlesinin geneli tarafından oldukça seviliyor.

Ubisoft Montreal'in yeni oyunu Watch Dogs ise buütün bu ilerlemenin ve yenilikçiliğin gerçek adresi gibi sunuldu bizlere. Biz de bu oyunu oldukça merak edip oyunun yapımcı ekibine Watch Dogs hakkındaki sorularımızı sunduk.

İşte cevaplar.

Röportajın orijinal versiyonunu ikinci sayfada bulabilirsiniz.

Videolarından gördüğümüz kadarı ile çok güzel bir oyununuz var, lakin bu oyununun aynı zamanda GTA V, Saints Row 4 ve hatta AC4: Black Flag gibi güçlü de rakipleri var. Siz daha öncesinden bunların çok farklı oyunlar olduklarını söylemiştiniz. Peki yenilikçilik anlamında Watch Dogs’u bu diğer üç oyundan farklı kılan temel şey nedir?


Yanıtlayan: Jonathan Morin, Kreatif Direktör

Şunu söyleyebilirim ki Watch Dogs tamamen yeni, taze ve bugünün oyuncuları için tanındık bir şey yapmayı arzulayan yetenkli bir ekip tarafından oluşturuldu. Koca bir şehri kontrol etmek ve onun nüfusunu istila etmek etrafınızda olan bitenle girdiğiniz etkileşimi tamamen değiştirirken emsali olmayan dinamikler sunuyor.

Ubisoft, Watch Dogs sorularımızı yanıtladı
Bizim için olay, başarılması imkansız gözüken doğrultuda derinlemesine ve tamamen doğal hissettiren eşsiz bir tecrübe yaratmaktı. Watch Dogs ile kendi yolumuzda oyunculuğu daha da ilerletmek niyetindeyiz.  Bizler de açık dünya oyunları oynuyoruz ve bunlardan elbette etkileniyoruz. Lakin bir tecrübe yaratmak asla etrafınızdaki komşularınızın sahip olduğu elementleri oyununuza dahil etmeniz değildir. Bütün olay o aradığınız fantaziyi ve tecrübeyi sunabilmektir.

AC serisinde bizlere dünya hakimiyeti ve onun kurtarılma hikayesini anlatıyorsunuz. Watch Dogs’da ise teknoloji kullanımındaki artışı eleştiriyorsunuz. Watch Dogs’da bizlere anlatmak istediğiniz ana konu nedir?


Yanıtlayan: Kevin Shortt, Hikaye Tasarımcısı

Watch Dogs'un anlatmak istediği şey birbirine teknolojik olarak aşırı derecede bağlanmış bir ağa sahip şehirde yaşamanın nasıl bir şey olduğu. Bizim ilgimizi çeken şey bu durumun ortaya çıkarttığı sorular. Bu kadar birbirine bağlılık, mahremiyet ve güvenlik için ne anlama geliyor? Bu tür bir sistemden ne gibi fayda çıkabilir?

Ubisoft, Watch Dogs sorularımızı yanıtladı
Teknolojiye inanıyoruz. Teknoloji, daha önce aklımıza gelmeyecek bir hızla biribirimizden bilgi almamızı sağlayacak bir şekilde dünyamızı birbirine bağlıyor ve bu hafife alınacak bir şey değil, bu cidden etkileyici bir durum. Lakin bu bağlantı dünyasına daha da daldıkça bir durup işin kötü tarafını da düşünmek gerekir. Benim bilgilerim gittikçe daha az özel olmaya başlarsa bunun neresi "kişisel" olarak kalır ki?"

Ama yanlış anlaşılmasın, Watch Dogs tutup bir ders vermeye çalışmıyor. Her şeyden önce ilk olarak oyunun kişileri eğlendirmesini amaçlıyoruz. Diğer taraftan da oyuncuların bu bahsettiklerimizi, daha sonrasında arkadaşları ile tartışabilecekleri bir tecrübe olarak yaşamalarını umuyoruz. Eğer Watch Dogs'u tecrübe etmenin sonucu bu şekilde olursa o zaman amacımızı başarmışız demektir.

Çoğu oyuncu Watch Dogs’un Person of Interest dizisinden esinlendiğini hissediyor. Bunun bir gerçek payı var mı? Dizi hakkında ne düşünüyorsunuz?


Yanıtlayan: Dominic Guay, Kıdemli Yapımcı

Aslına bakarsanız biz bu diziyi ilk duyduğumuz zamanda Watch Dogs üzerinde bir kaç yıldır çalışıyorduk. Watc Dogs gibi bir IP yapmak çok uzun bir süreç ve biz bu oyuna 2009'un başlarında başladık. Dizi çıktığı sırada biz oyunda o yönde epey ilerlemiştik. Dolayısı ile aradaki benzerlikler tamamen rastlantısal ve muhtemelen iki ekip de gerçek hayat tecrübelerinden ilhamlar almış.

Ubisoft, Watch Dogs sorularımızı yanıtladı
Gerçekten de mevcut zamanımızda üst düzey şekilde birbirine bağlantılı doğamız ve bunun yaşantımızı nasıl etkileyeceği gibi konular bizim de ilham kaynağımızın özüydü. Sanırım gerçek dünya sorunlarının yansıması olan problemle alaklı konu seçtiğinizde faklı yapımlarla benzerlikler ortaya çıkabiliyor. Dürüst olmak gerekirse henüz diziyi adam akıllı izleme imkanı buşamadım, şu sıralar oyunla oldukça meşgülüm ancak gönderimleri yaptıktan sonra izlemeyi umut ediyorum.

Watch Dogs filmi hakkında dedikodular dolaşıyor. Bunun için gelecekte planlarınız var mı?


Yanıtlayan: Thomas Geffroyd, Marka İçerik Yöneticisi

Ubisoft ve Ubisoft Motion Pictures bildiğiniz gibi aşırı derecede aktifler. Assassin's Creed, Ghost Recon ve Splinter Cell hali hazırda film formatında ilerleyen yapımlar. Doğal olarak Watch Dogs ile ortaya çıkan büyük bir heyecan sayesinde oyunun filmiyle alakalı söylentiler daha şimdiden etrafta dolaşmaya başladı. Nitekim bizim şu anda tek odağımız oyunun kendisi. Amacımız bu sonbaharda olabilecek en iyi tecrübeyi sunabilmek. Bunun haricindeki her şey yan hedef konumunda. Lakin zmaanı geldiğinde bunları daha detyalı konuşuruz.

Bu AC4 ile birlikte sizin hem mevcut hem de yeni nesil konsollar için ikinci oyununuz olacak. İKi nesil arasındaki aşikar farkı göz önüne alınca iki farklı platforma aynı oyunu yapmak nasıl bir duygu yaşattı?


Yanıtlayan: Dominic Guay, Kıdemli Yapımcı

Sağlam bir mücadele olduğu kesindi! İlk sorun içeriğin kendisi ile başladı. Watch Dogs tekniksel anlamda yenilikçi olmaya çalışan bir oyun ancak bu mantık tasarım için de geçerli. Bizim için … (buna grafik de dahil) oyunumuz için önemli de olsa bunun yeterli olduğunu düşünmüyoruz. Açık dünya oyununda dinamizmi ilerletme çabası, tüm oyuncuları yeni bir yöntemle birbirine bağlama çabası, temel olarak oynanış tecrübesi yeniliklerine yönelmeyi teşvik ediyor. Elbette bu aynı zamanda oyunu tam destekleyecek şekilde yeni nesil donanıma göre hazırlama bağlılığı anlamına da geliyor. PS4 veya diğer yeni nesil platformların modern teknolojiyi kullandıkları bir gerçek. Aynı şekilde belli aralıktaki PC donanımları da aynı işi yapabilir. Ancak nihai olarak Dısrupt motorumuz farklı platformlara ölçeklendirme yapmak için tasarlandı. Dolayısı ile mevcut nesil platformları desteklerken Watch Dogs’un oynanış tecrübesini bütün platformlarda aynı şekilde yaşayabileceğinizi söyleyebiliriz.

Ubisoft, Watch Dogs sorularımızı yanıtladı
Jonathan Morin zamanında Watch Dogs için “günümüz açık dünya oyunlarında sınırların ötesine gidecek” demişti. Disrupt adlı yeni bir motoru özellikle bu oyun için geliştirdiniz, hacking işlemlerinin daha gerçekçi olması için Kaspersky ile çalıştınız ve “Watch Dogs açık dünya oyunlarındaki sınırların ötesine geçecek” dediniz. Bu son kısım yeni nesil konsollar ve PC’ler için uygun ancak mecut nesilde bunu başarabileceğinizi düşünüyor musunuz?

Yanıtlayan:
Jonathan Morin, Creative Director

“Sınırların ötesine geçmek” sadece oyunun teknik özellikleri ile sınırlı bir durum değil; bunun yaratıcı kısma da uygulayabilirsiniz. Bizler Watch Dogs’a ciddi bir ton vermek istiyoruz; bizler için insan hayalleri önemli şeyler. Video oyunlarının bu tarz konular üzerine çok hafifi yaklaşımlarda bulunmak gibi bir alışkanlıkları var, dolayısı ile biz derine inmeye çalışıyoruz.

Dolayısı ile trafik ışığından kaynaklanan bir kazaya sebep olduğunuzda sizden kendinize “O direksiyon başındaki adama ne oldu acaba” diye sormanızı istiyoruz. Biz bu tarz bir seviyey ulaşmak istiyoruz. Yeni nesil sayesinde sınırları zorlayabiliriz; oyuncuların cidden bir şeyler yaptıklarına inanmalarını sağlayabiliriz. Sebepler ve sonuçları vardır. Sanırım ilk defa oyuncular sadece şehrin içinde olmakla kalmayacak ancak içinde gerçekten insanların yaşadıklarını hissedecekler. Sonuçta her şehir içinde yaşayan insanlarla şekillenir.

Yeni teknolojinin bize verdiklerinden bir tanesi de bu: daha da ileriye gidebilme yeteneği. İlk defa etrafınızdaki NPC’ler kaldırımlarda yürüyen robotlar olmaaycak. Kendi hayatları olan insanlar olacaklar. Ve Disrupt üzerinde çalışan tüm insanların yetenekleri sayesinde Watch Dogs’u farklı platformlarda ölçeklendirebileceğiz. Siz de her sistemde oyunumuzun sınırların ötesine geçtiğini hissedebileceksiniz.