1/4

Ultima Online'da bir craft olmak

Ege ERKEK 10.02.2017 - 16:59
"Emek" kelimesinin vücut bulmuş hali
Ultima Online, öyle bir oyun ki oynayanların hayatına entegre olmuş bir kült. Bu kült yapımın çeşitli evrelerinden geçtik yıllarca. Kimi zaman bir savaşçı veya bir büyücü karakterin içinde yaşayarak bulduk kendimizi. Peki ya craft karakter oynayanlar? Onlar da tıpkı diğerleri gibi emek harcadılar ancak onların harcadığı emek bambaşka bir boyuttaydı. Yıllarca craft oynayan biri olarak çeşitli eşyalar oluşturup harcadığım vaktin karşılığını aldım. Bu bağlamda benim gibi "crafter" sınıfında yıllarca oynamış kişilerle bir sohbet edelim istedim.

Biliyorsunuz ki Ultima Online'da çeşitli zanaatkâr yetenekleri mevcut. Sizlerle birlikte bir nostalji rüzgarına kapılıp bunlardan biraz bahsedelim mi ne dersiniz? Evet, tıpkı bir çocuğa emek verir gibi ürettiğimiz değerli ürünlerin bizler için ne kadar değerli olduğunu biliyoruz ve bunun karşılığını da alıyoruz. Son yıllarda sunuculara şöyle bir göz attığımda geçmişe nazaran kolaylaşan bu oyunda, emek verilip oluşturulan eşyalara verilen paralar daha az olsa da üretmenin verdiği haz hiçbir zaman değişmedi. Eskiden yetenekleri yüzlemek çok zordu ve pH değeri düşük olduğundan daha az değerli -göreceli olarak- üretilen eşyalar bile iyi değer buluyordu piyasada. Bu yazıda; "Glassblowing", "Arms Lore", "Masonry", "Imbuing", "Basket Weaving" ve birkaç yeteneği daha ele almayacağım. Türkiye'de daha çok sphere versiyonu oynandığı için bu yetenekler pek ilgi çekmedi zamanında ancak RunUo versiyosunda oldukça değerli yeteneklerdir bunlar. Ele alacağım yetenekler ise şunlar olacak: Alchemy, Blacksmithy, Bowcraft & Fletching, Carpentry, Cartography, Cooking, Inscription, Tailoring ve Tinkering. Lumberjack, bir odun elde etme yeteneği olsa da oyunun orijinal sitesinde crafting skilli olarak yer almadığı için bu yeteneğe yer vermeyeceğim. Unutmuş olduğum craft yetenekleri varsa eğer sizlerden bu eksikliği yorumlarınızda kapatmanızı bekliyorum.

Ultima Online'da bir craft olmak
Alchemy

Yıllarca aksiyon yapan oyuncuların bir numaralı aradığı zanaatkâr sınıfından bir tanesi olan Alchemy, hayati bir yetenek. Bu yetenek sayesinde üretilen potlar ve kegler birsürü kişinin hayatta kalmasını sağladı. Bu iksirler arasında kullanılan en çok potları şöyle bir sayarsak; Greater Heal, Greater Cure, Greater Agility ve Greater Poison. Heal potu bildiğiniz üzere oldukça fazla can dolduran bir iksirdir. Cure ise büyücü bir karakterden "in nox" büyüsüyle zehirlenmiş olan bir kişinin, bu zehirden kurtulmasını sağlayan bir karışımdı. Greater Agility ve Greater Poison iksirleri ise savaşçılar için olmazsa olmaz iksirlerdi çünkü agility ile saldırı hızını artıran savaşçılar, poison karışımıyla beraber silahlarını zehre sürerek karşısındakine tıpkı bir büyücü gibi vurarak zehir hasarı veriyordu.

Bu skilli kasmak oldukça zevkli ancak masraflıydı. Boş potların fiyatları pahalıydı karakterini yeni açmış olan bir kimyagere göre. Bu skillin yanına bir de tinkering yeteneği lazımdı ki alışverişler, kegler üzerinden dönüyordu. Keg hazırlaması çok zevkliydi ve onların hazır halini görünce içim içime sığmıyordu: "Greater Heal Keg", "Greater Cure Keg" ve niceleri... Eskiden fiyatları çok daha pahalı olan bu kegler, oldukça büyük bir kazanç kaynağı idi. Bu günün savaşçıları ve büyücüleri, bu keglere ve potlara şimdi daha kolay ulaşabiliyor. Potlar sizi kutsasın savaşçılar!

Explosion bombasını unutmadım elbette. Hangimiz Britain Bank'ı havaya uçurmadık ki bu potlarla? Hatırlıyorum da 4 arkadaşımla beraber gate açıp bombaları fırlatarak geri kaçmış ve toplamda bilgisayarları başında olmayan beş kişiyi öldürmüştük. Öldürdüğümüz isimler sol alt köşede çıkmıştı ve katliam yaratmıştık. Kahkaha atmıştım resmen. Bizleri affedin ölen masum oyuncular. Bu pot, birçok sunucuda kendine münhasır bugları yüzünden yasaklıdır. Bomberman yarışmaları da oldukça zevkliydi.