1/2

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

Alkan Adakaner 3.06.2010 - 12:31
Unreal silahlarını konsolda kullanmak bir başka oluyor...

Unreal, FPS dünyasının vazgeçilmez oyunlarından birisidir. Bu ün’ü muhteşem konusu ve sıra dışı oynanış özelliği ile değil; kaliteli grafik motoru ve muhteşem diyebileceğimiz multiplayer özelliği ile kazanmıştır. Seri Unreal’da kullanılan grafik motoru ile oyun dünyasında yavaş yavaş yer edindi. Unreal tournament ile de multiplayer FPS’lerde Quake 3 ve Counter-strike ile bu türün en iyi temsilcisi oldu. Daha sonra Dreamcast, Playstation 2’de de boy gösteren seri, konsollar da son olarak Xbox’a Unreal Championship ile çıkarma yaptı. Unreal championship kuşkusuz her açıdan çok başarılıydı. Tabi çoğu konsol FPS’lerinde yaşanan kontrol sorunlarını saymazsak. Grafiklerden tutun da, mekanlara ve silahlara kadar her şey çok etkileyiciydi. En azından beni çok etkilediğini söyleyebilirim. Seri şu an devam ediyor. PC’de Unreal Tournament 2004 ile çok başarılı olan seri için PC ve xbox olmak üzere 2 platform’da Xbox’a da Epic Games önderliğinde Unreal Championship 2: Liandri Conflict ile çıkarma yapmaya hazırlanıyor.

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

THİRD PERSON UNREAL...

Bu tür devam oyunlarında grafik, ses, yeni karakterler, yeni mekanlar ve silahlar dışında pek bir yenilik bekleyemeyiz. Epic Games ise bu özelliklerin yanında oyunun doğasına aykırı olan third person (3. kişi bakış açısı) özelliğini de opsiyonel olarak Liandri Conflict’e ekliyor. Bunun en büyük sebebi ise yakın dövüş silahlarını (mızraklar, kılıçlar ) daha verimli kullanmayı sağlamak. Yakın dövüş silahları her FPS’de olduğu gibi Unreal’da da çok önemli bir yer tutuyor. Bu silahlar en az bir Rocket Launcer kadar etkili, çünkü genellikle tek vuruşta rakibinizi etkisiz hale getiriyorlar. Third person özelliği sayesinde bu silahlar eskisinden çok daha önemli hale gelecekler, çünkü kullanması daha kolay olacak. Bu özellik ayrıca oyunculara platformlardan çok daha rahat atlayıp, zıplayabilme ve savunma komboları yapabilme avantajını da sağlıyor. Third person görüş açısı ilgi çekici ve iyi düşünülmüş, umarım Epic Games bu sistemi uygulama da başarılı olur.