Vampire Hunters

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Vampir avcılığı bu kadar kolay olmamıştı!
Platformlar PC
Vampire Hunters
  • Yapımcı - Yayıncı Mayhem Studios - Cmedia
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Role Playing Game,Role Playing Game
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 30
Artılar Düşük sistem gereksinimleri
Eksiler Zayıf içerik, dengesiz sistem, geride kalmış grafikler
Vampire Masquerade: Bloodlines, birkaç kere bitirdiğim ve en sevdiğim yapımlardan biri. Bloodlines’ın atmosferine bir kere kapıldıktan sonra insan etkisinden kurtulamıyor. Aradan seneler geçti, ancak Activision cephesinden yeni bir Vampire Masquerade projesi duyulmadı, keşke bir oyun daha yapılsa… Umudum CCP’nin (Crowd Control Productions) el altından geliştirmekte olduğu World of Darkness Online’dan yana, ama bu proje daha sessizliğini koruyor. Çıkışı da belli değil. Vampire Hunters da bir RPG oyunu, ancak kana susamış bir vampiri değil, vampirleri avlayan kel bir karakteri yönetiyoruz.

İşlenen cinayetle av başlıyor

Soğuk ve ıssız bir gecede, eski gemi tersanesinde yetenekli ve tecrübeli bir vampir avcısından haber alınmaz, aslında ölmüştür. Bu olay yüzüne Bernard hemen mekana intikal eder ve macera başlar, ama keşke başlamaz olsaymış diyeceğiniz zamanlar olacak. Grafikler daha en başta kendini belli ediyor. Tedavülden kalma görsellik geride seyrediyor. Kaplamalar, modellemeler, çubuk yutmuş gibi katı olan animasyonlar... Daha bunlara pek çoğu eklenebilir.

Grafik kötü, ama içerik belki iyidir diyerek pas geçtim. Sonuçta görselliği arka plana atan, ama oynanışta zengin olan birçok isim var. Mesela son dönemin bombalarından Torchlight buna örnek verilebilir. Macera ve RPG öğelerini harmanlamaya çalışan Vampire Hunters, oynanış mekaniği ve zayıf içeriğiyle de eksilerde. Çevreye biraz bakıp araştırma yapmak, basit bulmacaları çözmek bekleneni veremiyor. Keşke bu konuda daha zorlayıcı olsaymış, ama kolay yapılmış.

Vampire Hunters

RPG öğeleri ise macera kısmına göre biraz daha elle tutulur gözükse de, havada kalmış. Bernard seviye atladıkça temel Strength, Dexterity, Endurance, Intelligence ve Perception statlarına puan yatırıp, geliştirebiliriz. Yetenekleri ise doğal geliyor. Kullandığımız silaha veya büyüye göre ona bağlı yetenek gelişiyor. Mesela bıçakla düşmana vurduğumuzda Small Weapons artıyor.

Yapımda yumruklarımızı konuşturup, yakın veya uzak dövüş silahlarını kullanabiliriz. Silahlar Light ve Heavy olmak üzere iki ana grupta, toplamda 4 kategoride yer alıyor. Bunlar arasında bıçak, balta, Katana, satır vs… silahlar var. Büyüler ise üç ana grupta: Fire Magic, Blood Magic ve Moon Magic. Fire ofansif ateş büyüsü. Blood bize sağlık kazandırırken artı olarak düşmandan da Heal çalmamızı da sağlıyor. Moon ise destekleyici, silahlı combatlarda etkili. Büyüleri kullanırken kitap şeklindeki Rune’ları harcıyoruz. Zırhları, silahları, diğer kullandığımız eşyaları çevrede araştırırken ve ölü düşmanların üstünde buluyoruz veya satın alabiliriz.

Av başlamadan biter

Dövüş sistemi gerçek zamanlı değil, ATBS (Active Time Battle System) sıra tabanlı, ancak sistem pek dengeli değil. Saçma durumlar yaşanabiliyor. Dövüş sırasında tamamen ofansif, savunmaya çekilme vs… taktikler uygulayabilirsiniz, ama bunların da ilginç şekilde çok yararı olmuyor. Yapımın başlarında dövüşler tek düşmanlarla olurken, ileriki safhalarda bu sayı artıyor.

Diyaloglar da kısır bırakılmış. Cevap seçenekleri var, ama bunlar az sayıda ve belli yanıtlar. Diyaloglarda ve karakterin yaptığı yorumlarda seslendirme yok. Ses efektleri de yeterli değil, çalan müzikler arada sırada karanlık ortama uyum sağlayabiliyor. Sonuç olarak Vampire Hunters genel olarak başarısız bir yapım.
Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 28.03.2024 21:37
Kalan Karakter: 300 Gönder
Vampire Hunters
İlginizi Çekebilir