1/2

WarPath

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Digital Extremes, derbeder etti gene derbeder
Platformlar PC
WarPath
Merlin Puanı 52
Artılar Yapay zeka çok barışçıl, düşük sistem ihtiyacı
Eksiler Geri kalan herşey
Eğer daha önceden iyi bir oyun yaparsanız ve cidden beğenilirseniz, sizden bir daha iyi bir yapım beklenir. Genel konsept aslında bu şekilde çalışır, güzel bir proje ve olumlu sonuç. Ancak bazı zamanlar iyi bir oyun arkasından, kötü bir yapım çıkartırsanız ki; işte bu hem itibarınıza gölge düşürür, üstüne bir de size olan güveni azaltır. Nedense arada çıkan böyle ilginç firmalar vardır, bunlardan biride Digital Extremes. Unreal Tournament 2003 gibi güzel bir oyuna imza atıp, Xbox platformunda da Unreal Championship ile iyi bir başarı yakaladılar. Dark Sector dediler, ağzımızın suyu akıttılar. Ama ondan uzun bir süre ses soluk çıkmadı. Ne oldu da bu hale geldi bu firma? 2004’te E3’te gösterdikleri Pariah için çok umutluydum. Ancak gel gör ki, Pariah piyasaya sürüldü bir adet hayal kırıklığı yaşadım. Bu yakışmadı diye düşünüyordum, WarPath duyuruldu. İşte kurtarıcı geldi dedim, Pariah’tan daha beter etti beni.

Bir kez daha hayal kırıklığı

Kaladi adlı bir gezegen bulunuyor. Klasik konu bütünlüğü bakımından, bu gezegen oldukça zengin, önemli bir yer filan. İşte bu sırada; Ohm, Kovos ve Coalition isimli üç ırk birbirine dalıp, burayı ele geçirmek istiyor. Bizde savaşan karakterlerden biriyiz. Derin bir senaryo ve harika oynanış, Warpath'ı sizlere takdim ederim.

Klişe ve basit bir konuyla hafiften oyalandıktan sonra direk olarak oyuna bakıyoruz. Aslında bakamıyoruz, çünkü bakacak pek fazla bir şey yok. İlk olarak karşımızda Pariah için modifiye edilmiş Unreal grafik motoru çıkıyor. Geçen sene gözü okşayan ve iyi gelen bu grafikler, bu sene biraz daha heba edilmiş ve aceleye getirilmiş. Genelde donuk ve mat dokuların ahenkle halay çektiği görüntülerde, tırtıklı ve aceleyle yapılmış çevre modellemesi göz bozuyor. Yinede başarılı bazı patlama efektleri ve biraz iyi resmedilmiş karakter modellemeleri durumu kurtarıyor gözüküyor. “F” tuşuna basarak bir anda hızlı gidebiliyoruz, işte bu sırada ekran bulanıyor ve hızlanıyor. Bu efekt de fena durmuyor. Birkaç nokta dışında grafikleri vasat buldum. Açıkcası daha iyi bir şeyler yapılabilirdi. Ancak oyunun genelinde rezil edilmiş, o güzelim Unreal teknolojisi var.

Bu kadar kaba grafiklere biraz da yontulmuş sesler eklenince tadında yenmiyor. Ne olduğu belirsiz konuşmalar veya bazı zamanlar birbirini çağrıştıran silah efektleri ciddi anlamda başarısız. Arada sırada kulak tırmalayan bazı efektler olabiliyor. Gene de bir iki seslendirme fena durmuyor, ama gerisi boş açıkçası. Havok fizik motoru Warpath’ta kullanılmış, ama bu sözde kalmış; çünkü Havok’un fizik modellemesi sadece siz öldüğünüzde veya karşıdaki öldüğü zaman işe yarıyor. Ölen kişinin cesedi çuval gibi sallanıyor ki, yapımcılar ölüm gerçekçi olsun derken bunu da başaramamışlar. Bunun dışında çevre etkileşimi vs… hiçbirinde Havok rol almıyor. Güzelim fizik motorunu bari hiç kullanmasaydınız daha iyi olurdu, bu kadar kodlamaya zamana yazık. Ne anlarım ben böyle fizik modellemesinden.