1/8

Warhammer Online: Age of Reckoning

Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Warhammer'ın acımasız savaşlarını birebir yaşıyoruz
Platformlar PC
Warhammer Online: Age of Reckoning
Merlin Puanı 90
Artılar Başarılı RVR ve Public Quest sistemi, savaş ortamları, Warhammer fantezi dünyasını oyuncuya hissettiriyor, renkli grafikler ve ses efektleri
Eksiler Meslek sistemi zayıf kalmış, grafiklerde ve animasyonlarda olan bazı hatalar, müzikler arka planda kalıyor
Sıkı fanları ve oyuncuları bulunan Warhammer, Games Workshop’un masaüstünde oynanan bir oyunu. Çok kitleye, hikayelere aslında belirtmek gerekirse geniş bir envantere sahip. Ama baştan belirteyim Warhammer’ı, Warhammer 40K ile karıştırmamak gerek. Warhammer; Elf’lerin, Orc’ların, insanların, cücelerin olduğu bildiğimiz klasik fantastik evren. Warhammer 40K’da da Chaos, Orc’lar, insanlar vs… bulunuyor, ancak büyünün ve teknolojinin birlikte kullanıldığı Warp’lardan yararlanılan, uzayda teknolojisinde geçen, galaksileri ve yıldız sistemlerini içine alan diğer farklı bir evren. Her iki evrenden fazlaca malzeme var, ama yıllar yılı açıkçası doğru düzgün çıkan oyun sayısı az. Aklıma Warhammer 40K: Dawn of War, Dark Omen geliyor. Bunlar haricinde çıkan yapımlar akılda kalıcı değildi ve genel olarak vasattılar. Warhammer Online: Age of Reckoning zorlu bir yapım süreci bitiminde kaliteli oyunlar zincirine katılan son oyun oluyor.

Bitmek bilmeyen nefret

Warhammer Online (Kısaca WAR) iptalinde içine dahil olduğu sıkıntılı ve yılan hikayesine dönen geliştirme safhasından geçip, oyuncuların beğenisine sunuldu. Oyun ilk olarak 2004’te duyuruldu. O zamanlar Climax Online tarafından geliştiriliyordu. Climax’ı kısaca hatırlatırsak; Silent Hill: Origins, Viva Piñata’nın PC versiyonu, MotoGP, Diablo’nun PS versiyonu gibi daha birçok yapıma imza atmış bir firma. Yapılmakta olan WAR için 2004’teki E3 fuarında video bile yayınlanmıştı. Ancak yaşanan bazı problemlerden dolayı Games Workshop ve Climax yaptığı açıklamayla oyunun iptal edildiğini duyurdu. Bu karar oyunu bekleyenleri şok ederken, yapımın web sitesi de kapanmıştı, kısaca WAR kepenkleri indirmişti. Bazıları bu iptalin nedenini Climax’ın online türdeki tecrübesizliğine ve oyunu istenildiği gibi geliştiremediğine bağlamıştı.

Aradan geçen zaman içinde Games Workshop, Dark Age of Camelot gibi başarılı bir MMORPG’ye imza atan Mythic (Mythic’in 2005’te iptal edilen Imperator Online adında alternatif bir tarihi ele alan oyunu daha vardır) ile görüşmelere başladı. Sonunda WAR’ı Mythic yapmaya başladı. Proje Mythic elinde şekillenirken çıkış tarihine kadar WAR birçok kez de erteleme yaşadı.

Oyun, Warhammer fantezi evrenini ele alıyor. Empire zor bir durumda, imparatorluk içinde çeşitli problemler yaşanıyor. Empire’ın gücü her geçen gün azalırken Chaos tehdidiyle karşı karşıya kalıyor. Bu durumda Dwarf’lar ve High Elf’lerden yardım istiyor. Ancak Chaos’ların yanında Dark Elf’ler ve Greenskin’ler (Grenskin’ler Orc’lar ve Goblin’lerden oluşuyor) yer alıyor. Greenskin’ler Empire’a yardım göndermemesi için Dwarf’lara karşı savaşa giriyor. High Elf’ler gücünün bir kısmını Empire’a yardım olarak gönderirken, ordusunun bir kısmını ise herhangi bir tehlikeye karşı kendi topraklarında bırakıyor. Bu durumdan istifade eden Dark Elf’ler, yüzyıllar sonra kendi anavatanlarının topraklarını işgal etmek için High Elf’lere saldırıyor. Güçlerini birleştiren High Elf’ler, Chaos ve Greenskin’ler Destruction tarafını oluştururken; High Elf’ler, Empire ve Dwarf’lar ise Order çatısı altında birleşiyor. Oyun yıkım, kaos ve acımasız savaşların yaşandığı bu zamanda geçiyor.