1/2

Warhammer Online: Age of Reckoning

Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Savaşın vahşi orduları dünyayı istilaya hazırlanıyor
"Bu Yüzüklerin Efendisi değil ve siz de Frodo değilsiniz. Burada mutlu son diye bir şey olmaz"
Steve Perkins - Mythic Pazarlama Müdürü


Dark Age of Camelot'u bilmeyeniz yoktur. Mythic Entertainment'in geliştirdiği, MMORPG piyasasına ilk giren oyunlardan biri. Peki aranızda Warhmmer Dünyası'nı bilmeyeniniz var mı? Tabi ki yok. Dergileri ve kitapları 25 yılı aşkın bir süredir piyasada satılıyor. Bilinirliği açısından oldukça uzun bir süre. 40 K serisine her gün eklenen oyunlar ile bu piyasaya da adını iyiden iyiye oturttu. Şimdilerde ise hummalı bir çalışma ile yeni projeleri Warhammer Online: Age of Reckoning'i tamamlayabilmek için çalışıyorlar. Hedeflerini ise "En az World of Warcraft kadar çok oynanan bir MMORPG üretmek" olarak belirlemişler. Dünyanın genişliği ve bilinirliği göz önüne alındığında bu amaca ulaşmamaları için herhangi bir engel yok gibi görünüyor. İsterseniz kısa bir bakış atalım.

Savaşçı ordular

Özellikle son dönemde çıkan Warhammer serisi yapımları, 3 boyutlu grafikleri ve detaylı birim yapıları ve farklı kaynak işleyişleri ile strateji dünyasına yenilikleri getirdi. Bu sayede hayranlarının beklediği tarzı aşarak RPG ve aksiyonun mükemmel birlikteliğine ulaştı. Mythic bunu bir adım daha ileri taşıyor ve bunu online dünyasına sokuyor. Steve Perkins; Warhammer'ı, "Burası Orta-Dünya'nın, 2. Dünya Savaşı'ndaki hali" olarak tanımlıyor. Haksız sayılmaz, çünkü vahşet son noktaya ulaşmış durumda. Altı ırk hayatta kalabilmek için tüm güçlerini ortaya koyacaklar. Bunlar; İmparatorluk Güçleri, High Elves, Dwarwas, Dark Elf, Greenskin ve Chaos olarak geçiyorlar. Bunlardan ilk üçü aydınlık, son üçü ise karanlık tarafın günlerini temsil ediyorlar. Birçok oyunda bulunan "Seçtiğin tarafta ilerlemek zorundasın" kuralı Warhammer'da kullanılmıyor. Başladığınız tarafı ya da karakter sınıfını ilerledikçe değiştirebilme yetisine sahip olacaksınız. Şuan bunun nasıl gerçekleşeceği çok net olmasa da, edinilen bilgiler Warrior'u Mage’e dönüştürmek gibi bir alternatiften daha farklı bir plan olduğu yönünde.

Age of Reckoning'de, WOW'dan farklı olarak NPC'ler de savaşa sizinle birlikte katılabilecek. Bu sayede savaşınızı kazanabilmek için, oyunda mümkün olduğunca NPC'yi yeniden canlandırmanızda gerekebilir. Bu da bize projenin Multiplayer oynanmasının dışında, tek oyuncu mod’una da uygun geliştirildiğini gösteriyor. WOW oynayanlar bilir. Kimi zaman bir savaşa katılabilmeniz için belki uzunca bir sürenizi grup toplayabilmek ya da dahil olabilmek için harcıyorsunuz. Warhammer'da durum daha farklı. Daha güçsüz olsa da yeterince kişi toplayamadığınız zaman, NPC'ler yardımınıza koşup savaşa biran önce başlamanız için yanınızda oluyorlar.