Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Haber   Oyun Galerileri   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
88
96
Okur Puanı: (4Kişi)
Puanın:
                                         

platform: PS3, PS4

Yapımcı-Yayıncı: SEGA - SEGA
Çoklu Oyuncu: Yok Türü: Aksiyon, Dövüş

İçerik çeşitliliği açısından rakipsiz.
Detaylı ve iyi yazılmış yan görevler.
İyi işlenmiş karakterler ve muazzam bir hikaye.
Uzun ve sıkmayan oyun süresi
Dövüş sistemi modern çağın gerisinde kalıyor.
Müzik yönünden zayıf
özel İnceleme
Hürcan Köse - 20.03.2017 14:08
Hürcan Köse - 20.03.2017 13:34

"İçinden çıkmak istemeyeceğiniz, dopdolu bir suç hikayesi"




Günümüzde piyasaya çıkan açık dünya oyunlarının başlıca problemi, içerik açısından çok kısıtlı olması ve bundan dolayı da oyuncuyu sürekli aynı şeyleri yapmaya zorluyor oluşudur. Artık günümüzde birçok seri açık dünya veya geniş çaplı harita oynanışına geçmiş olsa da, kökleri ve bu türün ilk temsilcilerini de unutmamak gerekiyor. Batıda ve ülkemizde pek popüler olmasa da Yakuza, açık dünyalı oyunların atalarından birisi olarak görülür. Ancak her ne kadar Batılı oyuncular tarafından "Japonya'nın GTA'sı" olarak anılsa da, kesinlikle öyle değildir, çok daha farklıdır.

Öncelikle daha önce hiç Yakuza oynamadığımı dile getirmek isterim. Zamanında bir PlayStation 2 sahibi olmadığım için bu seriyi hiç oynayamamıştım. Tam kıyıdan köşeden bulduğum bir PlayStation 2 ile seriye tekrar başlayacağım derken ortaya çıkan Yakuza 0 haberi ile bu eylemimi durdurmuştum. Yakuza 0, adından da anlaşılacağı üzere sıfır noktasını, yani PlayStation 2'ye çıkan ilk Yakuza'dan da öncesini, hikayenin en başını anlatıyor. Eğer siz de tıpkı benim gibi bu seriye daha önce hiç elinizi sürmediyseniz, Yakuza 0 tam da bizler için, kusursuz bir başlangıç noktası.



Daha önce PlayStation 3'e çıkan Yakuza 0, yenilenen görselleri ve artırılan FPS değeri ile geldiği PlayStation 4'te aslında Remastered bir oyun olmasına rağmen çok güzel bir performans sergiliyor. Japonya'da geçen Yakuza serisi belki de Japonya'yı gerçek anlamıyla en iyi şekilde yansıtabilen oyunların başında geliyor olabilir. Ancak Yakuza 0'ın asıl ön plana çıktığı nokta, oyunun 1988 yılının Japonya'sını ne kadar iyi yansıtıyor olduğu. Dar sokaklar, neon ışıklar, motorlar, taksi çağırmak için sıra bekleyen insanlar, çoğunluğu motorculardan oluşan sokak çeteleri, Batı'dan özenip saçını başını garip şekillere sokan gruplar, evsizler, Çin mafyaları ve elbette Yakuza.

Tabii bu insan gruplarının yanı sıra, o zamanların eğlence mekanlarını da çok iyi yansıtmayı başarıyor Yakuza 0. Eh ne de olsa 1988 yılında ne internet ne de genel teknoloji bu kadar ilerlememişti ve insanların da eğlenmek için yapabilecekleri şeyler şimdiye göre biraz daha garipti. Hatta konumuz Japonya olunca işler çok daha garip bir hal alıyor, tahmin edebiliyorsunuzdur. Telefonda bir kadınla konuşup buluşma ayarlayabildiğiniz bir oyun Yakuza 0. Evet, oralara da geleceğiz merak etmeyin.

Genel olarak Yakuza serisini ve Yakuza 0'ı GTA serisinden ayıran en önemli özellik, Yakuza'nın gerçek anlamda bir suç hikayesini konu alıyor olması. Her GTA oyununda farklı bir karakteri oynamanızın tam aksine, Yakuza serisinde her oyunda aynı kişiyi, Kazuma Kiryu'yu oynuyorsunuz. Böylece hem karaktere tam anlamıyla bağlanabiliyor, hem de Yakuza içerisinde yükselişini bizzat kendi gözlerinizle görebiliyor ve tecrübe edebiliyorsunuz. Her ne kadar absürt bir oyunmuş gibi görünse de, dış görünüşüne aldanmadan, bu oyunun aslında çok ama çok ciddi bir hikayeyi anlattığını algılamak gerekiyor. Oyunun yan görevleri ve aktiviteleri ile yapılan reklamlarının aksine, hikayesine odaklanınca aslında nasıl gizli bir hazine ile karşı karşıya olduğunuzu anlıyorsunuz. Bütün samimiyetimle, Yakuza 0'ın hikaye konusunda bu kadar iyi bir iş gerçekleştirebileceğini tahmin bile edemediğimi söylemeliyim.
Yakuza 0'da, son oyuna kadar yönlendirdiğimiz ve hikayesini takip ettiğimiz ana karakter Kazuma Kiryu'nun Yakuza'daki hikayesinin başlangıç anlarına şahitlik ediyoruz. Henüz bir "Junior Yakuza" olan Kiryu, aileye tam anlamıyla girebilmek ve seviyesini yükseltebilmek için ona verilen sıradan haraç toplama işlerinden birisini yapmaktadır. Yapılan bu sıradan iş sırasında Kiryu, para aldığı adamı bir güzel pataklar ve olay yerinden ayrılır. Ancak daha sonra aldığı haber ile patakladığı adamın öldürüldüğünü öğrenir. Peki bu adamı Kiryu mu öldürdü, yoksa birisi ona bir tuzak mı kuruyordu? İşte Kiryu'nun aksiyon ve kovalamacalarla dolu hikayesi tam da bu noktada başlıyor. Ailesinin adını kirletmemek için kendini feda etmeye hazır olan Kiryu, kan kardeşi Nishikiyama ile zorluklara göğüs germeli ve hem kendi adını, hem de ailesinin adını temize çıkarmalıdır.

Diğer ana karakter, Goro Majima ise önceden işlediği bir suç yüzünden aileden men edilmiş bir suikastçi. Yakuza tarafından gördüğü işkence sonucu bir gözünü kaybeden ve yerine karizmatik bir göz bandı takan Majima, şimdi aileye tekrar girebilmek için para kazanmak zorundadır. Para kazanmak için de fiyakalı bir gece kulübü işletip gerçekten sağlam paralar kazanan Goro Majima, yüzü ile olmasa da adı ile oldukça ünlü olan birisi. Herkes onun müşterilerine ne kadar saygılı olduğunu gayet iyi bilir. Bu bir kinayeydi, oyunu oynayınca hatırlayın bu cümleyi :)



Tam 17 bölümden oluşan Yakuza 0, hikayesi açısından gerçekten hiç tahmin edemeyeceğiniz, çok büyük alanlara kadar genişliyor. Dallanıp budaklanarak koca bir çınar ağacına dönüşüyor. "Yahu dün neredeydik, şimdi neredeyiz. Vay arkadaş!" diyebileceğiniz bir hikayeden bahsediyorum. Yakuza 0'ın güzel yanlarından birisi, oyunda Goro Majima adlı bir diğer karakteri daha kontrol edebiliyor olmanız. Eğer Yakuza serisine aşinaysanız ve diğer oyunları da oynadıysanız Majima'nın seri için ne kadar önemli bir karakter olduğunu da biliyorsunuzdur. Kendisini ve trajik hikayesini sonunda Yakuza 0'da öğrenebiliyorsunuz. 17 bölüm boyunca her iki bölümde bir Kiryu ve Majima arasında geçiş yaparak ikilinin hikayelerinin kesiştiği noktaya kadar bu görkemli suç hikayesini çift taraflı olarak, çok farklı açılardan görme şansını yakalıyorsunuz. Her iki karakteri de ayrı ayrı seviyor, ayrı ayrı duygular yaşıyorsunuz. Kiryu'yu oynarken Kamurocho'da, Majima'yı oynarken ise Sotenbori'de takılıyorsunuz. Her iki bölge de birbirinden farklı mekanlara ve sokaklara sahip.

Aslına bakarsanız ne Kamurocho, ne de Sotenbori harita büyüklüğü açısından öyle ahım şahım bir büyüklüğe sahip değil. Ufak ve dar sokaklara sahip olan bu iki bölgenin asıl güzel yanı, onlarca yan görev, birbirinden farklı dükkanlar, yemek yiyebileceğiniz restoranlar, içki içebileceğiniz ve karaoke yapabileceğiniz barlar, kurtlarınızı dökebileceğiniz diskolar, porno merkezleri ve çok daha fazlasıyla dolu. Yakuza 0'ın dünyasında yapabileceğiniz o kadar çok şey var ki, "bu da yoktur ama" dediğiniz şeyle bile karşılaşabiliyorsunuz.
Belki de Yakuza 0'ı eşsiz kılan yanlardan en önemlisi de budur. Oyunda ana görevlerle ilgilenip hikayede ilerlerken birden karşınıza hiç beklemediğiniz bir karakter çıkabiliyor ve size çok ilginç, farklı bir görev verebiliyor. Michael Jackson kılığına bürünmüş bir dansçıyı zombilerden kurtarabileceğiniz görev de var, cinsel performansı düştüğü için üzülen adama ilaç bulabileceğiniz görev de var, yüz nakli gerçekleştirdiği için ailesi tarafından tanınmayacak duruma gelen bir adamı çocuğu ile kavuşturduğunuz duygusal görev bile var. Görev çeşitliliği tahmin edemeyeceğiniz seviyelerde. Hiç kendini tekrar etmiyor, hiç sıkmıyor. Ana görevin karanlık yapısı canınızı mı sıktı, dalın yan görevlere. Yan görevler sarmadı mı, devam ana göreve. İkisi de mi sarmıyor? Hah şimdi de oraya geliyoruz işte. Aktiviteler.



Yakuza 0'da, genel Yakuza serisinde de olduğu gibi ana ve yan görevler dışında bir de gerçekleştirebileceğiniz sosyal aktiviteler mevcut. Bir restoranda yemek yemek, ya da barda Sake içmek gibi basit şeyleri getirmeyin aklınıza. Elbette onlar da var. Ama çok daha fazlası mevcut Yakuza 0'da. Bir bara gittiğinizde karaoke yaparak CP kazanabiliyorsunuz. Bu puanı daha sonra karakterinizi geliştirmek için kullanabiliyorsunuz. Her iki karakter için de beş şarkıya sahip olan karaoke barlarda gerçek bir ritim oyunu oynuyormuş gibi, çıkan tuşlara doğru anda basmanız gerekiyor.



Tıpkı karaoke bar gibi, dans edebileceğiniz bir disko da var. Orada da kendi sistemine sahip bir mini oyun oynuyor ve disko kralı olmaya çalışıyorsunuz. Hatta belli mi olur, dansınızı beğenen birisi yanınıza gelip size bir düello teklif edebilir, ya da size bir görev verebilir. Yakuza'da her an, her şey olabilir. Karaoke ve diskoların yanı sıra Mahjong salonları ve Arcade dükkanları da var. Bunların yanı sıra Yakuza 0'ın cinsellik açısından da oldukça absürt aktiviteleri mevcut.

Örneğin bir kulübe giderek müşteriler için özel olarak ayırılmış odalardan birine giriyorsunuz. Odada bir masa, üzerinde bir telefon ve bir de küllük var. Bir de sandalye. Sizce ne yapıyorsunuz burada? Ben söyleyeyim: Buluşmak isteyen kadınlar bu telefonları arıyor, açıyorsunuz ve telefonda flört ederek bir buluşma ayarlamaya çalışıyorsunuz. Gerisi hayal gücünüze kalmış. Bir başka kulüpte de aynı şekilde özel bir oda, odada bir masa, masanın üstünde bir televizyon ve yanında bir kutu..peçete bulunuyor. Bu televizyonda çeşitli videolar izliyor ve peçete ile bir şeyler yapıyorsunuz. Fazla detaya girmeyeceğim. Anladınız bence.

Anlayacağınız, Yakuza 0 içerik açısından günümüz açık dünya oyunlarına taş çıkarır cinsten, çok fazla çeşide sahip. Aklınıza gelebilecek her şeye sahip olan oyun karanlık ve ciddi hikayesi ile de sürekli "acaba sonraki bölümde ne olacak" sorusunu sormanıza sebep oluyor. Kazuma Kiryu ve Goro Majima'nın hikayesi eş derecede merak edeceğiniz, gerçekten güzel yazılmış hikayeler.
Yakuza 0'ın beğenmediğim bir yönüne değinmek istiyorum şimdi. Aslında genel olarak Yakuza serisinin bir problemi diyebiliriz. Dövüş sistemi açısından oldukça demode duran Yakuza 0, sıradan bir aksiyon oyunu mekaniklerine değil de, daha çok arcade tarzı bir oynanışa sahip. Çoğu JRPG'de bulunan arena mantığıyla işleyen dövüşlerde ana karakter ve düşmanlar çoğunlukla görünmez duvarlarla çevrili bir arenada kapışıyor. Bu dövüş sistemi de bir yerden sonra çok tekrara sarıyor ve arcade mantığıyla ilerlediği için gerçek bir dövüş hissi veremiyor. Size söylüyorum, Yakuza'ya Sleeping Dogs'daki dövüş sistemini koysalar ortaya gerçekten mükemmel bir iş çıkabilirmiş.

Yakuza 0'da karakterlerimiz üç farklı dövüş tipine sahip. Bunları basitçe sınıflandırmak gerekirse klasik hafif, orta ve ağır kelimelerini kullanabilir. Ancak her bir dövüş tipi birbirinden çok farklı kombolara sahip olduğu için bunları hangi rakibe karşı nasıl kullanacağınızı da iyi bir şekilde anlamanız gerekiyor. Oyunda bu yetenekleri ve karakterinizinin dayanıklılığını geliştirmek için para harcamanız gerekiyor. Geniş ve detaylı bir yetenek ağacına sahip olan Yakuza 0'da ilerledikçe artan ücretlerle karakterinizi geliştirebiliyorsunuz. Bu parayı da ana veya yan görevlerden, ya da mesleklerden kazanabiliyorsunuz. Evet, oyunda meslekleriniz de var. Örneğin Kazuma Kiryu ile bir emlakçı işletiyorsunuz. Majima ile ise bir Cabaret Kulübü'nü işletiyorsunuz. Bu müesseselerde sergilediğiniz performansa göre çok büyük paralar kazanabiliyorsunuz. Alın size bir aktivite daha.



Yakuza 0, müzikal açıdan öne çıkan bazı güzel parçalara sahip olsa da genel olarak bu açıdan bir boşluğa sahip. Oyunun giriş ve dövüş müzikleri dışında kulağıma çarpan bir tını ile karşılaşmadım. Burada biraz zayıf kalıyor.

İncelemenin son kulvarına girmeden önce Yakuza 0'ın önemli bir özelliğine daha değinmek isterim. Karakter derinliği. Yakuza 0'da Kazuma Kiryu ve Goro Majima'nın dışında, önemli birçok karakter daha bulunuyor. Bunlar her ne kadar oynanabilir karakterler olmasa da, en az Kiryu ve Majima kadar detaylı karakterler. Nishikiyama, Kuze, Makoto, Oda, Tachibana ve daha fazlası. Yakuza 0'da çok fazla karakter var ve tüm bu karakterler, diğer oyunlardan alışık olduğumuzun aksine çok detaylı. Her biri kendi hikayesine, amacına ve karakterlerimizin hikayesinde de çok önemli bir yere sahip.

Son sözlere gelecek olursam, Yakuza 0'ın dolu dolu, verdiğiniz parayı da sonuna kadar hak edecek bir oyun olduğunu rahatlıkla söyeyebilirim. Oyunda hiç yan görev yapmasanız bile tam 35 saatte ana hikayeyi ancak bitirebiliyorsunuz. Yan görevleri ve çeşit çeşit aktiviteyi de hesaba katarsak iyisinden, kaliteli bir 70 saat sizleri bekliyor. Karakter derinliği, detaylı ve ilgi çekici hikayesi ve kaliteli kurgusal evreni ile Yakuza 0, bu görkemli seriye başlamanız için eşsiz bir nokta olmuş. Yakuza serisinin ilk oyununun da tıpkı 0 ayarında bir Remake'i önümüzdeki yaz piyasada olacak. Yakuza: Kiwami çıkana kadar, görüşmek üzere!
yorumlar (6)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 20.03.2017 14:38 (0)
Sevgili Hürcan nier automata ya 60 küsür veriyorsun bu yakuza oyununa ise 88 !!! şaka gibi gerçekten. Ama ben biliyorum bu durumun ana sebebini. Herşey nintendo switch oyun kartuşunun tadına baktıktan sonra olmuş olabilir. Ersin sen çok şanslısın sanırım, kurban Hürcan oldu:) Keşke Furkan tatsaydı.

----------------------------

Nintendo'nun hain planı ortaya çıktı :)

Hürcan.
MK Okuru, 21.03.2017 08:10 (0)
Bu oyunun incelemesini bildiğim kadarıyla Turkiye'de kimse yapmadı, emek verip incelediginiz icin tesekkurler.
MK Okuru, 20.03.2017 16:44 (0)
MK Okuru, 20.03.2017 15:17 (0)
Müthiş bir oyun. Sleeping dogs 2 gelmedi, xboxta oyun yok diye üzülmeyin Yakuza oynayın coşun!

Merlin'in Kazanı, Radore'de barındırılmaktadır.


YASAL UYARI!: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya makale/metinlerin tüm hakları Merlin'in Kazanı'na aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbir içerik önceden özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu makale/metin veya yazılar sadece Merlin'in Kazanı tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak iletilebilir ve/veya bunlardan alıntı yapılabilir.