1/3

Aion üstüne söyleşi

Aion üstüne söyleşi

Merlin'in Kazanı
Merlin'in Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Lani Blazier merak edilenleri yanıtladı
Uzun zamandır yapım aşamasında olan ve geçtiğimiz günlerde piyasaya sürülen NCsoft’un yeni oyunu Aion hakkında, prodüktörlerinden Lani Blazier merak edilenleri yanıtladı.

Aion üstüne söyleşi
1. Web sitenizde söylediğinize göre oyunculardan biri bir şey yaptığında, bu durum serverın tamamına etki edip, tüm serverlarda farklılığa neden olabiliyor. Bunu nasıl gerçekleştiriyorsunuz?

Lani Blazier: Aion birden fazla oyuncuyla oynanan bir yapım olduğu için kullanıcıların kontrolünü dengelemek durumundayız. Başka bir deyişle Aion’da kendi hikayenin yazarı olabilirsin, fakat diğer oyuncuların da hikayelerini yaşamalarına aynı eşitlikte izin vermelisin. Bundan dolayı bazı sınırlamalar koymak durumundayız. Yinede Aion’da bireysel güç mümkün kılınıyor, özellikle Abyss bölgesinde. Kişinin hikayede olan etkisi gücünün artmasıyla oluyor.

2. Aion’da grafikler için Crytek Engine kullanıyorsunuz. Peki log gibi problemleri nasıl çözümlüyorsunuz?

Lani Blazier: Grafikler nasıl olursa olsun İnternet’te oynanan oyunlarda log her zaman problem olabilir. Crytek Engine çok gelişmiş bir grafik motoru ve oynanılan bilgisayarın cinsi ne olursa olsun, yük olmadan kendini o bilgisayara adapte edebiliyor. Log problemi, oyuncunun bilgiyi göndermesi, fakat serverda gitmesi gereken yere bilgiyi ulaştıramamasından kaynaklanır. Aion alınan bilgileri, oyuncu ve server arasında sürekli ulaşımı sağlayacak şekilde dizayn edildi. Diğer İnternet oyunları gibi log her zaman ortaya çıkabilir, ama biz kullanıcılarımızın Aion’da en iyi şekilde tecrübe edinmeleri için elimizden geleni yapıyor ve dosyaları sürekli yeniliyoruz.

3. Web sitenizde oyunun tarihi hakkında yeteri kadar bilgi var, ama yine de okuyucularımıza biraz bu konuda bilgi verir misiniz?

Lani Blazier: Aion, Atreia’yı yaratan tanrının adı ve bir zamanlar barış içinde yaşanan bir dünya. Yüzyıllar önce kötü ruhlu Balaur ile yapılan büyük Milenyum Savaşı’nda Atreia paramparça edildi. Bu durum dünyayı ikiye ayırdı. Parçaların her biri elmanın yarısı gibi. Zamanla her iki parça da değişime uğradı. Dünyanın bir tarafı Elyos, açık renkli ve canlı; diğer tarafı ise karanlık ve gölgeli olan Asmodians. Her iki tarafta dünyanın parçalanmasından dolayı bir birlerini suçladı.

Adblocker bulundu! Lütfen mesajımızı okuyun.

Sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyen AdBlock Plus veya başka bir reklam engelleme yazılımı kullandığınızı tespit ettik.

Flash, animasyon, iğrenç ses veya pop-up reklamımız yok. Bu can sıkıcı reklam türlerini uygulamıyoruz!

Siteyi işletmek için bizim de gelire ihtiyacımız bulunuyor ve neredeyse tamamı çevrimiçi reklamcılığımızdan geliyor.

Lütfen merlininkazani.com adresini reklam engelleme beyaz listenize ekleyin veya reklam engelleme yazılımınızı devre dışı bırakın.

×